Jarse Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Hei hei allesammen! har hatt et problem med pc-en min i laaang stund nå, og det oppstår kun når jeg kjører tunge spill. Det som skjer er at skjermen fryser helt, den svartner og "no video input" kommer opp på skjermen. dette gir meg ingen annen mulighet enn gjøre å holde inn av/på-knappen på pcen til den slår seg av. jeg har forsøkt å skfite skjermkort, strømforskyning, tatt inn og ut bios-batteriet, endret drivere, formatert den og satt inn ekstra vifte. det at den slår seg av/fryser skjer ca hvert 3. minutt. Noen som har noen forslag til hva det kan være? Prosessor/skjermkort: AMD64 3000+ prosessor GeForce 7600 GS på forhånd takk for svar edit: har også skifta RAM Endret 11. november 2008 av Jarse Lenke til kommentar
Jarse Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 kan det være noe med spenningen til hovedkortet, evt strøm til skjermkort eller noe? Lenke til kommentar
creaT Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 kan det ikke være noe med skjermen? brudd? Lenke til kommentar
Jarse Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 kan det ikke være noe med skjermen? brudd? har testet med flere skjermer, er nok ikke det. den teorien med spenningen til hovedkortet hørtes interresant ut, fikk det samme svaret fra en bekjent jeg spurte, han sa jeg måtte endre dette i bios, men jeg er ikke kompetent nok til å utføre dette. kan dere komme med en beskrivelse på hvordan jeg endrer spenningen? Lenke til kommentar
Jarse Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 kan det være noe med spenningen til hovedkortet, evt strøm til skjermkort eller noe? i dag var jeg inne i bios å endra spenningen til både hovedkort og skjermkort, endte bare med at pc-en slo seg av så snart windows loading-screen kom opp, så jeg måtte inn å endre det tilbake igjen. noen andre forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå