Gå til innhold

Mangler ett fag (Naturfag)

Simkin

Anbefalte innlegg

Bestod fagprøva i lette kjøretøy idag, men saken er den att jeg strøk i et fag på Grunnkurs..

han fra opplæringskontoret (eller han som har kommet innom i læretida og fulgt opp med læreboka) sa att jeg må ta opp igjen det faget før 2 år etter att jeg har fått fagbrevet, hvis ikke så må jeg opp til ny prøve..

er det noen som VET dette med sikkerhet? eller hvordan henger det sammen?

skal ta en telefon og høre, men skader ikke å høre her i mens :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

joda, man får tatt det..

er naturfag det gjelder, Grunnkurs, dette var i 2000, nå er det jo ny læreplan.. hvordan stiller det seg da? er jo en helt annen bok en det var da jeg gikk skolen.

er det flere måter å melde seg opp på enn privatiskweb? hvor ofte er det eksamener? og hvor mye skal egentlig til for å få en ståkarakter?

Lenke til kommentar

Uansett hva du velger så må du ta eksamen som privatist, dette kommer du ikke utenom.

Du har to valg:

Du kan enten finne ut hvilken bøker du skal ha (skolen hjelper deg med dette) samt læremål, da studerer du på egenhånd.

Eller så kan du prøve å komme med i voksenopplæringen. Da må du gå på "skole" og følge undervisning. Det finnes også fjernundervisning, men det koster ca. 6000.

http://www.nki.no/produkt/kurs.xsql?kursID=4643E

http://www.sonans.no/ng/Fag+og+priser/Natu...urfag+grunnkurs

Vedrørende voksenopplæringen tar du bare kontakt med voksenopplæringen der du bor (bare søk i google).

Uansett om du velger å følge noe undervisning eller lese på egenhånd så kommer privatistgebyr i tillegg.

Lenke til kommentar

får jeg bare dra opp igjen denne..

siden det er 6-7 år siden jeg hadde naturfag, og det har kommet ny reform i mellomtida.. finnes det overhodet noen mulighet for å slippe dette? har jeg noen alternativer her?

(har ikke ringt fylke enda, har hatt så mye å gjøre på jobben)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...