Gå til innhold

Spesifikasjoner på PowerColor Radeon HD 4670 "PCS"?

Cadesius

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på spesifikasjonene på dette skjermkortet:

PowerColor Radeon HD 4670 "PCS" 1GB

Har leita over alle norske butikker og på ATI sin nettside, men ingen av de sier noe om klokkehastigheten.

Er det et crappy 100MHz-kort eller er det mer? Har ingen anelse, finner det ingen steder:P

På forhånd, takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tenker du og kjøpe 4670 så gå for HIS kortet, meget god kjøler og kald og nesten lydløst....

det yter overaskende bra, mitt drar 8600 i 3dmark 2006, men da med en kraftig cpu.

farcry 2 går og fint

tenker du og kjøpe 4670 så gå for HIS kortet, meget god kjøler og kald og nesten lydløst.... det har fin "powerplay" klokker seg nes fra 800 mhz til 165mhz og blir dermed kald og fin på idle. godt under 40 grader

det yter overaskende bra, mitt drar 8600 i 3dmark 2006, men da med en kraftig cpu.

farcry 2 går og fint

Lenke til kommentar

tenkte på 512nb kort, 1 gig kort blir etter min mening fulstendig bortkastet. man sliter med og rettferdiggjøre 1 gig på 4870

en annen ting er at his kortet med 512mb er overklokket, fra fabrikk, noe som gjør at et eventuellt forsprang et kort med 1 gig minne ville hatt er oppspist og litt til.

nermer du deg 1000,- så er det like greit og gå for 4830 :)

https://prisguiden.no/product.php?productId=101565

Lenke til kommentar
tenkte på 512nb kort, 1 gig kort blir etter min mening fulstendig bortkastet. man sliter med og rettferdiggjøre 1 gig på 4870

en annen ting er at his kortet med 512mb er overklokket, fra fabrikk, noe som gjør at et eventuellt forsprang et kort med 1 gig minne ville hatt er oppspist og litt til.

nermer du deg 1000,- så er det like greit og gå for 4830 :)

https://prisguiden.no/product.php?productId=101565

Hvorfor meiner du at et 1GB-kort blir bortkastet? Forstod ikke helt hva du meinte.

Lenke til kommentar

1GB minne plasseres til tider på nokså svake kort som vil knele lenge før de kommer opp i en såpass høy oppløsning i et spill at de vil få bruk for all minnet.

Et eksempel er et x1900xt 256MB kort jeg hadde som ville være bedre enn et 8600GT 1GB, fordi begrensningen kommer ofte på selve GPU'en og minnehastigheten / overføringskapasiteten før det kommer an på minnemengden.

Lenke til kommentar
eller for og si det sånn, minnet er ikke flaskehalsen, så mere minne gir ikke mere ytelse og er derfor bortkastede penger :)

men kortet yter fint, skal kjøre en farcry 2 test så får du se :)

Tenker du nå på HIS Radeon HD 4670 1GB, eller HIS Radeon HD 4830 512MB?

Lenke til kommentar

Det er ikke SLi nei, men det er jo CrossFire! :)

Hvis du ikke spiller så mye så ville jeg ha valgt 4670 512MB.

Om du liker litt avansert spilling til tider så kan du prøve å strekke deg mot HD4850.

Hvor stor skjerm har du og hvilken oppløsning er det på den? Hvilke spill spiller du hovedsaklig?

Lenke til kommentar
Det er ikke SLi nei, men det er jo CrossFire! :)

Hvis du ikke spiller så mye så ville jeg ha valgt 4670 512MB.

Om du liker litt avansert spilling til tider så kan du prøve å strekke deg mot HD4850.

Hvor stor skjerm har du og hvilken oppløsning er det på den? Hvilke spill spiller du hovedsaklig?

Spiller en del. Har kun en 19" Samsung LCD, så det er ikke mulig å få utnytta "Full HD" helt ut, oppløsningen på skjermen er kun 1280 x 1024, så får ikke brukt hele 1GB-kortet, men jeg veit at jeg kommer til å oppgradere PC-en med et nytt hovedkort, ny 22"-skjerm og 2GB mer minne, så vil nok tro at jeg får brukt kortet fullt ut.

Spiller som regel Strategi-spill, og en del FPS-spill. CoD 4, Skal kjøpe meg FarCry 2, har Red Alert 3(selv om det ikke krever så altfor mye), CS:S, og Assassins Creed kommer jeg til å kjøpe.

Joda, står jo der:

Egenskaper Avivo HD Technology, integrert HD-lydkontroller, ATI CrossFireX Technology, IceQ-kjølesystem

Beklager! Takk, så det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...