Gå til innhold

Grønne prikker på plasma. Hvordan få de fjernet?

Anbefalte innlegg

Til nå er det flere småting som gjør at jeg angrer på at jeg skaffet meg en plasma over LCD. En ting er at TV-en bråker en smule, det andre er at jeg sliter med grønne prikker som dukker opp rundt ansiktene til folk på TV-en. Det ser rett og slett ikke bra ut.

Noen som vet hva det skyldes, og hvordan jeg får fjernet det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mange av disse grønnere prikkene forsvinner dersom jeg velger en någet høy konstrast på skjermen. Ser greit ut nå, men lurer på om det egentlig skal være slik.

Jeg har lest om dette problemet flere steder og slik jeg har forstått det så er det en feil som må rettes opp. Det skal ikke være slik.

Lenke til kommentar

Men problemet er som sagt kun merkbart når lyskvaliteten på TV-en er satt til lav. Det er kun da jeg ser prikkene. Har ikke merket så mye til disse når jeg har kjørt spill på min Xbox 360. Er det mulig at dette skyldes kabel-tv? Dvs kontakten, kvaliteten fra veggboksen o.l? Høres jo merkelig ut at det skulle komme prikker på TV-en pga det, men..

Lenke til kommentar
Men problemet er som sagt kun merkbart når lyskvaliteten på TV-en er satt til lav. Det er kun da jeg ser prikkene. Har ikke merket så mye til disse når jeg har kjørt spill på min Xbox 360. Er det mulig at dette skyldes kabel-tv? Dvs kontakten, kvaliteten fra veggboksen o.l? Høres jo merkelig ut at det skulle komme prikker på TV-en pga det, men..

Hvis det ikke gjelder alle kilder så er det trolig at noe annet enn tv-en gjør det, men hvis det blir slik når lyset stilles svakt på alle kilder så er det nok tv-en. Det skal uansett ikke være grønne prikker i bildet. For en tid tilbake leste jeg om en fyr som sleit med rosa prikker i bildet. På den var panelet defekt og måtte byttes...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...