Hotel Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 jeg har over en lengre tid hatt lyst til å kjøpe meg et fotoblad, men "stiv" pris har gjort at jeg har verget meg i å kjøpe i frykt for at jeg bruker "mye" penger uten å få kvalitet tilbake. Men nå når det er 25% på alle utenlandske blader på Narvesen tenkte jeg at jeg endelig skulle kjøpe meg et, derfor lurte jeg på om det er noen blader jeg absolutt må holde meg unna eller om det er noen som dere anbefaler meg å kjøpe? Lenke til kommentar
erty_ Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Sjølv likar eg å kjøpe PHOTOICON (mange fotograf-portrett, og litt utstyrs-stoff)og Proffesional Photographer(ein del fotograf-portrett, ein del artiklar om fotografering/teknikkar, samt litt testar av fotoutstyr). Tidlegare abbonnerte eg på Practical Photography, dette bladet har mykje stoff om fotograferingsteknikkar, og ein del på biletbehandling på data, samt mange testar av diverse fotoutstyr. Er bygd opp slik at bladet passar godt både for nybegynnarar og meir avanserte amatørar. Er stort sett desse eg har erfaring, og kan anbefale samtlige, avhengig av kva du er ute etter. Svenske FOTO har eg òg god erfaring med (om lag same tanke som Practical Photography). Ellers er norkse Fotografi det bladet eg les mest, og anbefalast på det sterkaste! Håpar dette var til hjelp! Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Personlig liker jeg å lese Digital Photo... Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Husk at det 25% rabatt på alle utenlandske blader fram til 16. november hos Narvesen Endret 11. november 2008 av xST©NE2005 Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Venta mye på bussen ved en Narvesen i Trondheim en stund, og da ble det en del Black&White Photography, noen Photoicon og et og annet Fotografi. Førstnevnte hadde flere interessante intervjuer, bildekritikk av innsendte bilder m.m, og pussige artikler. I tillegg skriver Mike Johnston fast spalte der, og de er ofte reflekterte og underholdende. Etterhvert som en får mer kjennskap til hva som rører seg i fotoverdenen og hva en selv liker, ble det for meg mer logisk å legge penger i fotobøker som en ofte får til prisen av 1-3 blader, og som kan ha MYE større gjenbruksverdi. Bladene er en god introduksjon som ofte har stor bredde, selv om jeg etterhvert syntes jeg hadde betalt dyrt for all reklamen og utstyrssiklingen. Nå abonnerer jeg på Lenswork Magazine, og får en bussvennlig blekke av høy kvalitet, utelukkende fokusert på (amatør?)bilder 6 ganger i året. Tror imidlertid du kan ha mye glede av å gå læringskurven Lenke til kommentar
Hotel Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 takker for svar personlig er fortsatt på nybegynnerstadiet, derfor er jeg mest interesert i å lære enkle tips til forskjellige foto- og bildebehandlingsteknikker Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 takker for svar personlig er fortsatt på nybegynnerstadiet, derfor er jeg mest interesert i å lære enkle tips til forskjellige foto- og bildebehandlingsteknikker Da er nok Digital Photo bra... Der følger det med mye bildebehandligs og phtographeringstips samt flere tester... Eneste minuset: mye reklame... Lenke til kommentar
perottol Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Vet ikke om dette bladet er i salg i Norge, men Layers Magazine er veldig bra. Omhandler mest om bildebehandling. Har forøvrig en bra nettside med masse bra video tutorials. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå