distre Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Hoi! Jeg har noen får spørsmål. Jeg har en mazda mx3. Den er ikke så jævlig stor, og det er ingen fast hatthylle i den. Derfor så lurer jeg på: Jeg har en forsterker på 3200W med en 70A sikring, anbefales det en kondensator eller et ekstra bil batteri? Hvilket merke anbefales av høytallere 16cm og 6x9 til prisklassen på 1200 per par? Har det mye å si hvordan formen på høytaller kassene til 6x9 ser ut? Tenkte å bygge noen som var ca 20L Takker for svar Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) hvilken 3200W forsterker har du. tviler på at den faktisk er så kraftig som 3200, det finnes mange måter å regne ut watt på... edit: skal du bruke den på 6x9", tror det er dårlig plass med fet(e) subbere i en MX3 edit: ellers er det 1F til 100w, altså 3,2F er å anbefalle, evt 5. selv har jeg 2600w og 10F (fikk den billig) Endret 11. november 2008 av aklla Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Som det står i utallige tråder her inne, så trenger man IKKE kondensator, og på den forsterkeren din, med en MAKS effekt på 980watt, så trenger du strengt talt ikke å oppgradere kablene mellom batteri og dynamo heller... (Volt x Ampere = Watt, så: 14 x 70 = 980) og da er ikke varmetap osv tatt med Jeg vil anbefale deg å kjøpe ett skikkelig frontsett, og bruke god tid på å få det skikkelig montert, så får du også lyd deretter 6x9 bør du prøve å unngå, men skal du på død og liv ha det, så blir 20liter kasser veldig lite, og du kommer ikke til å få med de lave frekvensene (bassen)... 6x9 er jo laget for montering i hatthylle, med hele bagasjerommet som "kasse" så de trives nok ikke i så liten kasse som 20 liter... Som et eksempel, så kan jeg nevne at optimal kasse til 1stk jbl t595, er 55liter bassrefleks kasse Endret 12. november 2008 av cossiemk1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå