Binders' Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Jeg skal kjøpe meg moped, men er ikke særlig høy... Har ikke passert 170 enda Så lurer på hvilket merke og model som vil passe meg best! Jeg skal kjøpe en ny sykkel og vil helst ikke betale mer enn 30000, men får vel mye sykkel for det, eller? Har sett litt på en Derbi Senda SM DRD Pro Supermotard, synes denne ser tøff ut og ut i fra det jeg har lest så har den ganske lav setehøyde også Stemmer dette? Går denne sykkelen godt? Her sykkelen god kvalitet? Noen andre sykkler jeg bør se på før jeg bestemmer meg? Jeg har ingen planer om trim så det er viktig at sykkelen går godt! Så lurer jeg på om jeg bør kjøpe sykkelen nå eller om jeg bør vente til etter viteren da det vil bli føre for moped. Noen betydelig forskjell i pris om jeg kjøper nå eller etter vinteren? (Sykkelen vil bli godt oppbevart om jeg kjøper nå) Noen jeg ikke har tatt med her som jeg bør husk når jeg skal kjøpe sykkel? Takk for svar Endret 11. november 2008 av Binders' Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg skal kjøpe meg moped, men er ikke særlig høy... Har ikke passert 170 enda Så lurer på hvilket merke og model som vil passe meg best! Jeg skal kjøpe en ny sykkel og vil helst ikke betale mer enn 30000, men får vel mye sykkel for det, eller? Har sett litt på en Derbi Senda SM DRD Pro Supermotard, synes denne ser tøff ut og ut i fra det jeg har lest så har den ganske lav setehøyde også Stemmer dette? Går denne sykkelen godt? Her sykkelen god kvalitet? Noen andre sykkler jeg bør se på før jeg bestemmer meg? Jeg har ingen planer om trim så det er viktig at sykkelen går godt! Så lurer jeg på om jeg bør kjøpe sykkelen nå eller om jeg bør vente til etter viteren da det vil bli føre for moped. Noen betydelig forskjell i pris om jeg kjøper nå eller etter vinteren? (Sykkelen vil bli godt oppbevart om jeg kjøper nå) Noen jeg ikke har tatt med her som jeg bør husk når jeg skal kjøpe sykkel? Takk for svar Har en kompis som er 1.90 som passer perfekt til derbi drd pro sm.. så den har ikke lav sete høyde. den går noe siiinsykt med rette effektanlegg å dyse.. Har en kompis på 1.70 som kjører derbi senda å det passer han utrolig bra.. kjøp deg en sånn sykkel..! Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Jeg skal kjøpe meg moped, men er ikke særlig høy... Har ikke passert 170 enda Så lurer på hvilket merke og model som vil passe meg best! Jeg skal kjøpe en ny sykkel og vil helst ikke betale mer enn 30000, men får vel mye sykkel for det, eller? Har sett litt på en Derbi Senda SM DRD Pro Supermotard, synes denne ser tøff ut og ut i fra det jeg har lest så har den ganske lav setehøyde også Stemmer dette? Går denne sykkelen godt? Her sykkelen god kvalitet? Noen andre sykkler jeg bør se på før jeg bestemmer meg? Jeg har ingen planer om trim så det er viktig at sykkelen går godt! Så lurer jeg på om jeg bør kjøpe sykkelen nå eller om jeg bør vente til etter viteren da det vil bli føre for moped. Noen betydelig forskjell i pris om jeg kjøper nå eller etter vinteren? (Sykkelen vil bli godt oppbevart om jeg kjøper nå) Noen jeg ikke har tatt med her som jeg bør husk når jeg skal kjøpe sykkel? Takk for svar Har en kompis som er 1.90 som passer perfekt til derbi drd pro sm.. så den har ikke lav sete høyde. den går noe siiinsykt med rette effektanlegg å dyse.. Har en kompis på 1.70 som kjører derbi senda å det passer han utrolig bra.. kjøp deg en sånn sykkel..! Derbi senda vil det si Derbi Senda SM X Race Supermotard? Går den bra? Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Det er senda xrace ja.. den går faktisk utrolig bra orginalt og...! (blant de som går best) drd pro går som en bøtte med drit orginalt, greier ikke 40 en gang ..! kjøp senda, den er utrlolig morsom å kjøre grunnet stort bakdrev så den akser noe sykt for å være moped.. Kjøp sykkel etter nyttår hvis du ikke har lappen før det..! da blir det 09 mod pluss du slipper årsavgift for 08..! Endret 11. november 2008 av mjo101 Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Derbi Senda går godt en stund, og så må du mekke en liten stund igjen. Bråker som FY med effektanlegg, men drar meget godt og akkser jevnt over godt Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Det er senda xrace ja.. den går faktisk utrolig bra orginalt og...! (blant de som går best) drd pro går som en bøtte med drit orginalt, greier ikke 40 en gang ..! kjøp senda, den er utrlolig morsom å kjøre grunnet stort bakdrev så den akser noe sykt for å være moped.. Kjøp sykkel etter nyttår hvis du ikke har lappen før det..! da blir det 09 mod pluss du slipper årsavgift for 08..! Takk for raskt svar Tror det er alt jeg trenger å vite, å jeg kommer nok til å gå for senda :!: Værtfall vis den er så bra som du sier Endret 11. november 2008 av Binders' Lenke til kommentar
CFM Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Derbi Senda går godt en stund, og så må du mekke en liten stund igjen. Min hadde ingen problemer i hvertfall. Eneste var at nivåsensoren i oljetanken plutselig begynte å ikke fungere. Bråker som FY med effektanlegg, men drar meget godt og akkser jevnt over godt Og det gjør ingen andre mopeder med eff. annlegg? Endret 11. november 2008 av gilera Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Derbi Senda er det en dyr moped? Noen som vet prisen på den? Lenke til kommentar
Enojo Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Ny pris ligger på alt fra 20 000 og oppover. Oftest over 23 000. Ta deg også en tur innom mopedportalen.com, mye fin hjelp der. Kjører selv Derbi Senda Xtreme, og den passer fint for meg, jeg er 1.86 høy. Men er også en som er nokså lav som kjører Derbi, og den funker fint til ham og Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Har undersøkt litt mer og lurer på om jeg heller bør gå for en Yamaha DT50X Virker som om det også er en bra moped, eller? Noen som har noen å si om den? Eller bør jeg gå for en Derbi senda? Noen andre mopeder som også jeg bør vurdere? Lenke til kommentar
trondtang Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Derbi Senda framfor en Yamaha DT50 Lenke til kommentar
Enojo Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Enig, for Yamahaen har verre sperre på enn Derbien og går mer dass. Setet er også litt mer formet på Derbien, og ikke helt rett. Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Hehe, enda et spørsmål snakket med en kompis å han sa at 6 gir var en ulempe da det ville bli mye giring. Stemmer dette? Vil det bli et så stort problem at det er bedre å kjøpe en annen sykkel? Vis det blir et problem noen som kan anbefale en sykkel med færre gir? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Bedre med 6 gir enn 5 siden du får mer kraft på hvert gir Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Derbien har vel 6 gir? Vel, jeg ville heller gått for 6 fremfor 5 siden den vil treffe høyere turtall når man girer i oppoverbakker som vil si mer power Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Blir nok er derbi senda, den høres jo bra ut og det virker ikke som er det er noen mopeder som er noe mye bedre enn den Men vil ikke bestemme meg før jeg har sett den på nærthold. Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Kom til å tenke på om jeg kjøper sykkel nå, er det da mulig å kjøpe piggdekk så den kan brukes om vinteren? Eller er det å bruken den på viteren dumt? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg hadde ihvertfall IKKE brukt den på glatt føre om jeg hadde eid en ny moped.. Dessuten har ikke pigger så allverden å si på en lett moped vil jeg påstå, siden jeg har erfart det.. Skal gå over til girmoped selv snart, og har vurdert Yamaha DT50, men satt ikke godt på den.. så er jo setet helt rett og ikke formet slik på Senda. Så blir nok Senda på meg også etterhvert Lenke til kommentar
trondtang Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 2000kr for nye piggdekk til derbi senda Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Er det vanskelig å få solgt en derbi senda om den er behandlet fint og er 2-3 år gammel? Taper den seg mye i pris? Er det lurest å kjøpe brukt eller ny? Endret 12. november 2008 av Binders' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå