Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe moped! Hvilket merke? Trenger rask hjelp!

Binders'

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg moped, men er ikke særlig høy... Har ikke passert 170 enda :ermm: Så lurer på hvilket merke og model som vil passe meg best! Jeg skal kjøpe en ny sykkel og vil helst ikke betale mer enn 30000, men får vel mye sykkel for det, eller? :yes:

Har sett litt på en Derbi Senda SM DRD Pro Supermotard, synes denne ser tøff ut og ut i fra det jeg har lest så har den ganske lav setehøyde også :) Stemmer dette? Går denne sykkelen godt? Her sykkelen god kvalitet? Noen andre sykkler jeg bør se på før jeg bestemmer meg? Jeg har ingen planer om trim så det er viktig at sykkelen går godt!

Så lurer jeg på om jeg bør kjøpe sykkelen nå eller om jeg bør vente til etter viteren da det vil bli føre for moped. Noen betydelig forskjell i pris om jeg kjøper nå eller etter vinteren? (Sykkelen vil bli godt oppbevart om jeg kjøper nå)

Noen jeg ikke har tatt med her som jeg bør husk når jeg skal kjøpe sykkel?

Takk for svar :D

Endret av Binders'
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal kjøpe meg moped, men er ikke særlig høy... Har ikke passert 170 enda :ermm: Så lurer på hvilket merke og model som vil passe meg best! Jeg skal kjøpe en ny sykkel og vil helst ikke betale mer enn 30000, men får vel mye sykkel for det, eller? :yes:

Har sett litt på en Derbi Senda SM DRD Pro Supermotard, synes denne ser tøff ut og ut i fra det jeg har lest så har den ganske lav setehøyde også :) Stemmer dette? Går denne sykkelen godt? Her sykkelen god kvalitet? Noen andre sykkler jeg bør se på før jeg bestemmer meg? Jeg har ingen planer om trim så det er viktig at sykkelen går godt!

Så lurer jeg på om jeg bør kjøpe sykkelen nå eller om jeg bør vente til etter viteren da det vil bli føre for moped. Noen betydelig forskjell i pris om jeg kjøper nå eller etter vinteren? (Sykkelen vil bli godt oppbevart om jeg kjøper nå)

Har en kompis som er 1.90 som passer perfekt til derbi drd pro sm.. så den har ikke lav sete høyde. den går noe siiinsykt med rette effektanlegg å dyse..

Har en kompis på 1.70 som kjører derbi senda å det passer han utrolig bra.. kjøp deg en sånn sykkel..!

Lenke til kommentar

Har en kompis som er 1.90 som passer perfekt til derbi drd pro sm.. så den har ikke lav sete høyde. den går noe siiinsykt med rette effektanlegg å dyse..

Har en kompis på 1.70 som kjører derbi senda å det passer han utrolig bra.. kjøp deg en sånn sykkel..!

Derbi senda vil det si Derbi Senda SM X Race Supermotard? :hmm: Går den bra?

Lenke til kommentar

Det er senda xrace ja.. den går faktisk utrolig bra orginalt og...! (blant de som går best) drd pro går som en bøtte med drit orginalt, greier ikke 40 en gang ..! kjøp senda, den er utrlolig morsom å kjøre grunnet stort bakdrev så den akser noe sykt for å være moped..

Kjøp sykkel etter nyttår hvis du ikke har lappen før det..! da blir det 09 mod pluss du slipper årsavgift for 08..!

Endret av mjo101
Lenke til kommentar
Det er senda xrace ja.. den går faktisk utrolig bra orginalt og...! (blant de som går best) drd pro går som en bøtte med drit orginalt, greier ikke 40 en gang ..! kjøp senda, den er utrlolig morsom å kjøre grunnet stort bakdrev så den akser noe sykt for å være moped..

Kjøp sykkel etter nyttår hvis du ikke har lappen før det..! da blir det 09 mod pluss du slipper årsavgift for 08..!

Takk for raskt svar :) Tror det er alt jeg trenger å vite, å jeg kommer nok til å gå for senda :!: Værtfall vis den er så bra som du sier :yes:

Endret av Binders'
Lenke til kommentar
Derbi Senda går godt en stund, og så må du mekke en liten stund igjen.

Min hadde ingen problemer i hvertfall. Eneste var at nivåsensoren i oljetanken plutselig begynte å ikke fungere.

Bråker som FY med effektanlegg, men drar meget godt og akkser jevnt over godt ;)

Og det gjør ingen andre mopeder med eff. annlegg? ;)

Endret av gilera
Lenke til kommentar

Ny pris ligger på alt fra 20 000 og oppover. Oftest over 23 000. Ta deg også en tur innom mopedportalen.com, mye fin hjelp der.

Kjører selv Derbi Senda Xtreme, og den passer fint for meg, jeg er 1.86 høy. Men er også en som er nokså lav som kjører Derbi, og den funker fint til ham og :)

Lenke til kommentar

Hehe, enda et spørsmål :p snakket med en kompis å han sa at 6 gir var en ulempe da det ville bli mye giring. Stemmer dette? Vil det bli et så stort problem at det er bedre å kjøpe en annen sykkel? Vis det blir et problem noen som kan anbefale en sykkel med færre gir?

Lenke til kommentar

Jeg hadde ihvertfall IKKE brukt den på glatt føre om jeg hadde eid en ny moped..

Dessuten har ikke pigger så allverden å si på en lett moped vil jeg påstå, siden jeg har erfart det..

Skal gå over til girmoped selv snart, og har vurdert Yamaha DT50, men satt ikke godt på den.. så er jo setet helt rett og ikke formet slik på Senda. Så blir nok Senda på meg også etterhvert ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...