Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvordan montere av og på knapp?

Anbefalte innlegg

Har kommet til uhell og rive ut front dekslett, og det ledningene til av/på bryteren ble rivd ut, så nå lurer jeg på hvor de skal sitte. Har ingen anelse på pc'er, så hadde vært fint med bilder på hvor de skal sitte.

Har en slik pc:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

rund av hvor kablene skal inn på bildene:) enklere for meg å forstå;D

på forhånd takk:)

post-123139-1226415645_thumb.jpg

post-123139-1226415676_thumb.jpg

Endret av minibil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer an på hvilket hovedkort som sitter i PC'en.

Hvis det er DEN PC'en du linker til ser du kontakten for power switch her: KT4V

Hvis det er et annet hovedkort så sitter vanligvis bryterkontakten sammen med flere andre nede til høyre på kortet. Se etter to pinner som er merket PWR_SW eller noe lignende.

Lenke til kommentar
Har kommet til uhell og rive ut front dekslett, og det ledningene til av/på bryteren ble rivd ut, så nå lurer jeg på hvor de skal sitte. Har ingen anelse på pc'er, så hadde vært fint med bilder på hvor de skal sitte.

Har en slik pc:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

rund av hvor kablene skal inn på bildene:) enklere for meg å forstå;D

på forhånd takk:)

På det øverste bildet ser du at de to pinnene ved siden av den hvite å den grønne lediningen er merket med "PWRSW" (PowerSwitch) der skal den kobles på. samme hvilken vei kontakten blir koblet bare den står på begge pinnene.

Lenke til kommentar

Hvis du ser på det førse bildet ditt, så ster det der nede til høyre PWSW, som mest sansynelig står for power switch. Det samme sier linken til asdfteam, så ville satsa på at den skal dit

edit: Martin123 var minuttet før meg

Endret av Sletten_89
Lenke til kommentar

antageligvis så har du revet ut power brytern og restart brytern, hvis du ser på dekslet du fjerne og følger ledningene så finner du nok ut hvilken som skal hvor.

om du har revet ut restart brytern også så se under der power brytern skal plugges i om det står rst eller noe på de to pinnene under, da skal den mest sansynel der.

om du skulle klare å koble om på de to så er det ikke værre en å slå av pcen og bytte de.

når jeg tenker meg om så er det også mulig det står på kontaktene som er på ledningene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
ok, takk, men det er to ledninger. oransj og hvit og blå og hvit, hvem skal på den?

Det står jo vanligvis noe på kontakten? Som Pwr-sw og Reset.

Såvidt jeg husker i farta er Pwr-sw hvit/oransje. Reset er hvit/blå.

Lenke til kommentar

hehe også sånn tips, som jeg gjore en gang ved uhell, klarte å riva av "klikk" kappen som man trykker på for å starte pc`en, alt det jeg gjore var å rive den av "klikk" knappen asso, til jeg hadde 2 ledninger der, også alt det du trenger og gjøre er å komme bort i de 2, så starter pc`en, funka ganske bra ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...