tunefish Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Får beskjed om smart-feil på den ene harddisken min, og at den snart vil sovne stille inn! Har prøvd diverse wd-tools og de sier det samme. Men finnes det ikke noen tools der ute som faktisk FIXER feilen på harddisken min og ikke bare sier at den er der? Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Gå inn i BIOS og disable SMART, så slipper du vel å få den feilmeldingen hele tiden. Regner med at du har kjørt scandisk og kanskje defragmentering for å sjekke om det hjelper... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 redd data, den ryker snart... kan være på grunn av høy varme også tror jeg Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 redd data, den ryker snart... kan være på grunn av høy varme også tror jeg Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Gå inn i BIOS og disable SMART, så slipper du vel å få den feilmeldingen hele tiden. Regner med at du har kjørt scandisk og kanskje defragmentering for å sjekke om det hjelper... Eh... for det løser jo problemet? Er som å trekke en papirpose over hodet for å slippe å se verdens problemer. Den klarer ikke å kjøre scandisk/chkdsk pga smart-feilen(e). Bestilte en 120gb ibm idag. Får håpe den syke holder ut til den nye kommer.... Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 redd data, den ryker snart... kan være på grunn av høy varme også tror jeg Har aldri hatt prob me varme før, og hverfall ikke med en WD 5400! De dør aldri av varme samme hva man gjør... Men takk for innspill uansett. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Du kan prøve en god gammeldags lavnivåformatering. Hvis HD'en alikavel skal til helv*** så er det jo ikke så mye å tape. Har selv redda 3 harddisker tidligere ved å lavninvåformatere, og detektere/markere bad-blocks. Finner vel et passende program hvis du søker etter low level format utility eller noe. Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Tunefish: Eh... for det løser jo problemet? Prøvde du det jeg sa før du slengte med leppen!?! Lenke til kommentar
airguard Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 s.m.a.r.t opplegget er jo bare tull, kjør iveg men disable den fort som f. Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Er ikke sikkert det har noe å si at SMART alarmen går. På mitt hovedkort viste det seg å være en bøgg som gjorde at wd disker ble oppfattet som ødelagte. Fikk melding om at den ville gå sunt for et år siden Lenke til kommentar
jorank Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 data trenger ikke nødvendigvis gå tapt pga av at smart ikke funker, bare at hardwaren i disken garanterer ikke at dataene vil forbli konsistent under skriving til disk. så jeg ville nok tatt godt vare på disken, og fikset meg en ny, for så å kopiere alt over... men hvis du skulle ha garanti på disken, vil du jo få en ny disk da. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Er ikke sikkert det har noe å si at SMART alarmen går. På mitt hovedkort viste det seg å være en bøgg som gjorde at wd disker ble oppfattet som ødelagte. Fikk melding om at den ville gå sunt for et år siden Hva slags HK har du? Jeg har et asus p4s533E. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 data trenger ikke nødvendigvis gå tapt pga av at smart ikke funker, bare at hardwaren i disken garanterer ikke at dataene vil forbli konsistent under skriving til disk. så jeg ville nok tatt godt vare på disken, og fikset meg en ny, for så å kopiere alt over... men hvis du skulle ha garanti på disken, vil du jo få en ny disk da. Har bestilt ny nå ja, og kan jo formatere den syke når all data er kopiert over og se om den føler seg bedre etter det. Det som er dass er jo at overføringskapasiteten til den syke har sunket til ca floppy-nivå... Så at d er noe galt med den er helt klart. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Tunefish: Eh... for det løser jo problemet? Prøvde du det jeg sa før du slengte med leppen!?! Sorry for leppa, men følte bare at det ville være å glemme problemet og ikke gjøre noe med det. Får som sagt ikke kjørt scandisk engang, da alt bare låser seg, så føler meg litt hjelpesløs. Men kanskje en grundig formatering vil hjelpe på humøret dens når jeg har fått tatt backup av den. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Arg! Nå får jeg ikke slått av smart-monitor i bios heller! Det vil si... jeg får satt den til disabled, men får beskjed om smart-feil uansett! Lenke til kommentar
Jokke85 Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Jeg har samme problem. Jeg lastet ned DiskCheckup som sjekker harddisken din for feil. Her kan du se hva som feiler disken. I mitt tilfellet var dette en Sektor feil, noe som vanligvis er en reklamasjon / garantisak, så lenge harddisken er innenfor denne tiden. Håper dette hjalp deg litt Lenke til kommentar
Stein-M Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Ikke dårlig å få svar etter 7 år Håper det hjalp han.... Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Ikke dårlig å få svar etter 7 år Håper det hjalp han.... Garantien er sikkert utgått Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå