Gå til innhold

Test: Lenovo Thinkpad SL300


Anbefalte innlegg

Eg har T61 som jobbmaskin, og "testvinner" SL300 bestilt på hjemmepc-ordning.. (Levering rett over nyttår..)

 

Tykkjer IBM/Lenovo Thinkpad er styggfine (heilt ok for min del), i tillegg opplever eg Thinkpad som steinsolide maskiner.. Eg har både fot- og verktyavtrykk på jobbmaskina mi etter å ha brukt den aktivt eit års tid.. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmål til de som har testet denne:

 

Leser på diverse engelske forum at trackpaden lagger og er upresis. Men at det kan fikses ved å avinstallere noen drivere, men da får man ikke scrolleområdene til å virke.

- Noen som har noen erfaringer med den?

 

Det virker som denne testen sier at trackpaden er bra. ble noe gjort med den under testet? drivere osv? -

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
Heh, sånn går det når jeg blander gode mobiltelefoner og gode laptoper, mente T61p :)

Jeg for min del digger ikke mellomrom på hver side av tastaturet (designmessig), derfor synes jeg T40-43 var de meste deilige thinkpadene, ettersom de ikke var widescreen.

 

 

 

Har en T42 i daglig bruk enda jeg. Helt utrolig byggekvalitet og levetid på den. Jeg kommer aldri til å kjøpe en laptop som det ikke står Thinkpad på. Vel, kanskje med unntak av en Ideapad S10 for småting når man ikke trenger å ha med seg en full PC.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Thinkpad serien til Lenovo er ikke design-pce'r, det er Bedrifts-pc'er!!! Lenovo satser ikke (og har aldri) satset på privatmarkedet, bedrifter er og vil alltid være hovedsegmentet (bedriftsmarkedet, kjent som et avgrensensetsegment i markedsføring.)

 

 

Grunnen til at de bruker det designet, er fordi de fleste foretningsfolk synes det er behagelig. Når man er nødt til å sitte med pc'en 24/7 fordi det er jobben, og den stortsett ikke brukes til annet enn exel og powerpoint og outlook så trenger den ikke være en jippo-pc. Viktigte er at den er brukervennlig, solid, og at den har mye kraft.

 

I næringslivet er faktisk det trauste designet elsk, men for en ungdom på 13år er den stygg. Hvis man er ute etter en "pen", men ofte mindre solid bærbar som er ment for UNDERHOLDNING har Lenovo S-serien noe å by på. Men i hovedsak hold dere da til Apple mac, HP osv. :D:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...