Gå til innhold

sata2 på Abit NF7-S v2.0 hk?

Haze2003

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, 150 er ikke noe problem, men mer kan bli problemer om du skal ha ytelse og RAID.

Vanlige SATA disker kan du utvide med, men du skal kunne bruke SATA Generasjon 2 også, her er det bare å "Gire ned" harddisken, SAMSUNG tror jeg du må Flashe firmwaren på, WD og Seagate setter du bare en jumper over 2 pinner bak på disken (Står på lappen oppe på disken hvilke pinner det er snakk om) hos WD vet jeg det er pinne 5 og 6 i allefall på 500Gb modellene.

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar! :)

Vurderer og bytte ut mine gamle ide disker jeg bruker nå, små er de også ;)

Kansje heller, ta ut 2 ide disker og bytte det med ny sata2 disk? Samsung Spinpoint diskene har jo fått god kritikk ser jeg, men dem må jeg mulig flashe hw alså, hørtes litt vanskelig men.. alt er mulig ;)

Så jeg får ikke brukt sata2 disker alså, selv om jeg kjører sata pci kort? det er hk det går på...?

Endret av Haze2003
Lenke til kommentar

Joda, du får brukt de, men det er litt mer trafikk på din PCI buss enn på moderne maskiner (Se SATA sticky tråden for mer info)

Personlig hadde jeg ikke hoppet over på SATA sånn direkte, jeg hadde fortsatt å kjøre de IDE diskene som var og istedet hoppe over på SATA når det var tid for ny innkjøp grunnet slark i disker eller lignende.

Ytelses forskjellene etter hva jeg har sett, er ikke så mye mer, derimot er RAID på SATA en god del bedre i min mening.

Så først bedring i loading tider osv når jeg gikk opp på RAID med 64bit OS, og RAID på PCI bussen er ikke optimalt.

Du vil ha PCI-E til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...