plukkfisk Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 hei. vi må bruke kalkulatoren Casio FX9860 i matematikktimene, og har fått tilgang til å bruke en emulator av denne på datamaskinene våre. siden jeg kjører Linpus på den maskinen jeg bruker mest på skolen (Acer Aspire One), skulle jeg gjerne ha hatt muligheten til å kjøre kalkulatoremulatoren på den maskinen. er dette mulig, og må jeg i så fall ha Wine? Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Dersom du ikke finner en emulator for linux må du vel ha wine ja. Dersom du allerede har lagt til livna-repoet er det ikke værre enn en "sudo yum install wine". Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Maxima er et bra matteprogram i Linux. Ligner på MatLab. Ikke akkurat hva du spurte etter, men kanskje det er av interesse. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) Det er ikke verre enn å kjøre wine fx9860emulator.exe: EDIT: Men det vil sannsynligvis bli problematisk å bruke emulatoren med AA1s skjermoppløsning, så du burde kanskje finne et annet program. Endret 15. november 2008 av haalo Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Flytter man litt på vinduet så går det fint Lenke til kommentar
plukkfisk Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 tusen takk for hjelpen, men... Flytter man litt på vinduet så går det fint ... hæ, hvordan fikk du det til? jeg kan bare flytte vinduet til høyre/venstre/ned og ikke opp. Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hold inn Alt mens du beveger vinduet Lenke til kommentar
haalo Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hvis Linpus kjører IceWM (husker ikke om det var Eee-utgaven av Xandros eller Linpus), kan du bare legge til en oppføring i ~/.icewm/winoptions. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 det er XFCE, ikke IceWM. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Ahh, da regner jeg med at olear vet råd . EDIT: Ikke at det er et så stort problem å måtte flytte vinduet. Endret 25. november 2008 av haalo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå