tbaugerud Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Hei. Jeg har en ny maskin med 250 gb hdd. Første gangen jeg installerte alt fungerte ting bra. Så var jeg uheldig og pådro meg et virus som krasjet alt, og jeg måtte installere på nytt. Nå får jeg stadig opp blå skjermer med "dumper fysisk minne" etc. Jeg har IKKE rørt hverken hardware eller BIOS siden jeg skrudde sammen maskinen i utgangspunktet. Jeg har følgende teori, etter å ha prøvd å installere XP flere ganger uten at det nevnte problemet forsvinner: Når jeg fikk SERVICE PACK 2 første gang jeg satt opp PC'en, kunne jeg opp lage en ny partisjon på hdd som brukte hele kapasiteten. Når jeg nå har måttet installere på nytt, står fremdeles disse partisjonene som 50GB og 190GB, som EGENTLIG er for stort for en clean XP uten SP1/SP2. Kan dette føre til krasjene? Bør jeg delete den største partisjonen før jeg installerer XP på nytt? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Det høres ut som du har en gammel XP CD før SP1? Den må du bare kaste, den er ubrukelig. Det kan føre til allverdens problemer å bruke den på en disk større enn 120 GB, inkludert å miste data. Du kan lage deg en ny CD med SP3 inkludert. Prosessen kalles Slipstreaming, og program som nLite er mye brukt. http://en.wikipedia.org/wiki/Slipstream_(computing) Lenke til kommentar
Makky Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 For å svare på ditt spm, nei xp restarter/fryser ikke ved stor partisjon. Gjør som hårek sa, lag en ny xp-cd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå