vong10 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg fikk msi wind u100 idag og har fått testet denne i noen timer og er så langt fornøyd. problemet jeg har med den er den høye klikkelyden fra harddisken som er på nesten vært femte sekund. Den høres ut som når cd skifter spor på en spiller. Er dette normalt på msi wind? takk for hjelpen på forhånd Lenke til kommentar
avRack Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Eg har noko liknande eg også, mne har du testa med og utan ladar ? For min del forsvann den klikkingå når ladaren var tatt ut. Lenke til kommentar
vong10 Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Eg har noko liknande eg også, mne har du testa med og utan ladar ?For min del forsvann den klikkingå når ladaren var tatt ut. den gjorde d? :O men kommer lyden tilbake når du setter på laderen? Jeg har ikke prøvd det. Ble irritert så jeg ringte ps.no (der jeg kjøpte fra) og spurte dem. De sa at det ikke skal være sånn og at selve hardisken i den trolig er DOA. Så jeg sendte den tilbake tvert. Skulle det vise seg at det er normal så kan jeg ikke si meg imponert over den. For selve støyen kunne jeg høre selv med min bråkete stasjonær pc på og det er ikke akkurat støysvak. Lenke til kommentar
avRack Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Ja eg høyrte min fint eg også, men det var når den stod i ventemodus eg høyrte da best.. Ha ikkje algt merke til da når den er på, men har ikkje høyrt skikkeleg etter heller. Lenke til kommentar
vong10 Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 hvis du ikke merker den til vanlig når du bruk den så tror jeg det ikke er den samme lyden... For den spesielle klikkelyden der har jeg aldri hørt før no idag, den var mer "klisj"lyd enn klikk lyd. Og bråkete var det også. Det er ikke det samme lyden som du hører når leserhodet "parkerer". For den er nærmest ikke hørbart. det høres ut som selve leserhodet løper løpsk fram og tilbake og skraper disken når den skriver. Men takk for hjelpen så langt avRack =D Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Be om en Asus Eee PC 1000H, den er bedre.. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Bytt den tilbake (angrefristen) og vent på Asus EEE s101 som kommer nå snart. Den er litt dyrere, den er lettere og har MYE bedre kvalitet og har ingen knirking slik alle de "billige" netbook'ene har. Lenke til kommentar
avRack Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Eg kan ikkje anna enn å skryta over min Wind 100 eg. Har ingne problem med den, ingen knirking, ingen ulydar (bortsett frå ein liiiten lyd du høyrer under lading om du legg hodet heilt inntil) eller andre feil. Svææært fornøyd Så dersom du er fornøyd med din Wind bortsett frå harddisklyden, ser eg ingen grunn til at du bør bytte ! Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Eg har noko liknande eg også, mne har du testa med og utan ladar ?For min del forsvann den klikkingå når ladaren var tatt ut. den gjorde d? :O men kommer lyden tilbake når du setter på laderen? Jeg har ikke prøvd det. Ble irritert så jeg ringte ps.no (der jeg kjøpte fra) og spurte dem. De sa at det ikke skal være sånn og at selve hardisken i den trolig er DOA. Så jeg sendte den tilbake tvert. Skulle det vise seg at det er normal så kan jeg ikke si meg imponert over den. For selve støyen kunne jeg høre selv med min bråkete stasjonær pc på og det er ikke akkurat støysvak. Slike ulyder skal du ikke høre fra din Wind, nei. Er tre stykk i klassen med Wind og den er musestille. Be om en Asus Eee PC 1000H, den er bedre.. Hvilken som er best av 1000H og Wind blir fort en subjektiv sak. Hvis jeg skulle hatt mini-pc i dag, hadde jeg nok ventet på Lenovo IdeaPad S10 som kommer straks. Når det kommer til byggekvalitet er den nokså overlegen andre små-pcer. Men for all del, Wind er en super maskin. Har en selv. Endret 11. november 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Jeg har også klikkelyder fra harddisken. Ikke veldig ofte, ikke (veldig) høye men høyere enn normalt. Kanskje dobbelt til tredobbelt så høyt som vanlig "arbeidslyd". Ikke langvarig, men en kort klikkelyd. Vet ikke helt hva det er, men har ikke merket noen feil utenom selve lyden. Jeg har dog aldri hørt noe lignende på tidligere laptopper eller vanlige 3,5" disker (fordi om de kanskje bråker en smule mere til vanlig). Du får si ifra hva de finner ut, og eventuelt andre som også har klikkelyder innenfra MSI økte jo garantien fra 1 til 2 år nettopp. Endret 11. november 2008 av Ninjahamster Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Ninjahamster: Snakker vi om kontinuerlig klikking? Eller et tilfeldig klikk i ny og ne? Lenke til kommentar
vong10 Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 (endret) hardcoregamer93: Jeg har faktisk vurdert på Asus Eee 1000h. Men valget ble msi wind da jeg likte designen til wind veldig godt:).Som 2bb1 sei så er det nok smaksak da begge har tilnærmet lik spec, unntatt batteriet da. Men jeg har tenkt å anskaffe meg en 9 celler til wind i ettertid. avRack: Jeg er fornøyd med den ja . Om det viser seg at det er et problem med hardisken så ska jeg helt klart ha wind. Jeg leverte den inn som "Dead on Arrival" så går det som jeg tror så burde jeg få en ny vare. 2bb1: Det er fint å vite at det ikke ska være sånn:). Den lenovoen du referer til ser spennende ut. Men leste nyrlig en review av den der den fikk kritikk for varmeutvikling, noe som jeg ser på som et problem da jeg skal bruke pcen mye. Og at den bare har 2 usb porter. Ninjahamster: Det høres som du har en velfungerende harddisk iallfall . Jeg skal si fra hva ps.no har å si om problemet;). Etter all tilbakemeldingen jeg har fått er jeg rimelig sikker på at harddisken er defekt. Endret 11. november 2008 av vong10 Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Ninjahamster: Snakker vi om kontinuerlig klikking? Eller et tilfeldig klikk i ny og ne? Ny og ne. Noen ganger iløpet av dagen legger jeg merke til det som regel. Ikke noen harde harddiskoperasjoner, men kan komme når jeg bare surfer normalt. Tror faktisk den kommer bare eller ofte når det er lite aktivitet på harddisken. Ikke noe som har plaget meg, men jeg har lagt merke til det før jeg leste denne posten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå