Gå til innhold

HD uten støy.....

cd32

Anbefalte innlegg

Heisann, trenger litt HD veiledning:

Noen som kan anbefale noen harddisker (merke/serie) som har ekstremt lavt støynivå.. (IDE ATA-100) til overkommelig pris (under 3000,-) ?

Image&Shapetek severtower (EYE981SC)

MSI K7T266 Pro2 RU

AMD Athlon XP1800+ @ XP2000+ (140*[email protected])

NoiceControl Silverado (12v @ 47'C)

512MB TwinMos DDR RAM (2x256, cas2.5 @ cas2)

ASUS 6600 GeForce256 SDR PRO/64MB @ 145/190MHz

[ Denne Melding var redigert av: cd32 på 2002-01-17 00:29 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har to WD disker som du kan se i siggen, 5400rpm versjonen har jeg tilgode å høre lyder fra enda. 7200rpm versjonen gir minimalt ifra seg med lyd (må legge øret inntil kabinettet for å høre den).

Kanskje andre er mer stillegående, men med WD disker får du både stillegående disker og topp ytelse.

Telcontar

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-17 21:22, Anders Leipsland skrev:

Quote:

On 2002-01-17 21:14, Pronto skrev:

Det er bare ram-disker som er mer støysvake enn WD !

Seagate er mer støysvak enn WD. Å påstå noe annet vitner om manglende kunnskap eller "det-jeg-har-er-best-på-alt" holdning.

Enig, om vi deler IDE harddisker i to grupper 5400/7200RPM er det sikker Seagate eller Fujitsu disker som er best ang. støy. Seagate har nok den beste kvaliteten.

Lenke til kommentar

Pussig det der, forran meg på pc pulten har jeg et åpent tower.. med en WD 40Gb 7200.. den hører jeg såvidt når den skriver.. så tar vi den ut og putter inn en Seagate 60Gb 7200(silent) og den lager faktiskt hørbart mer lyd under skriving.. begge disker er helt nye.. men men.. kanskje ørenen mine det er noe feil med :razz:

Mera :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Quote:

Seagate er mer støysvak enn WD. Å påstå noe annet vitner om manglende kunnskap eller "det-jeg-har-er-best-på-alt" holdning.

Helt enig, mitt innlegg var mest ment som en spøk !!

Hilsen Pronto

Lenke til kommentar

Gjesp, ser man på tester på f.eks. Toms Hardware (og andre) så varierer støynivået på diskene alt etter type/størrelse/etc. Å si bastant at et merke er bedre og mer lydløs er jo direkte uintelligent og rimelig useriøst. Sjekk selv og velg det man synes er best til sitt bruk.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-17 23:59, Merathio skrev:

Pussig det der, forran meg på pc pulten har jeg et åpent tower.. med en WD 40Gb 7200.. den hører jeg såvidt når den skriver.. så tar vi den ut og putter inn en Seagate 60Gb 7200(silent) og den lager faktiskt hørbart mer lyd under skriving.. begge disker er helt nye.. men men.. kanskje ørenen mine det er noe feil med :razz:

Mera :smile:

Er det en Seagata Barracuda ATA IV?

Lenke til kommentar

Quote:

Quote:

Enig der Anders. Jeg har en WD jeg også, som jeg synes er veldig stillegående, men jeg kan ikke sammenlikne med en HD jeg ikke har hørt før...

Lenke til kommentar

Jeg har en WD40Gb 5400 og den hører man så vidt

når den leser. Men jeg har kjøpt meg 2 Seagate Barracuda IV 7200 på 20 og 60 Gb og de er helt stillegående. Kjøp deg en av Seagate sine så er du sikker på at du slipper å høre på de irriterende sprakelydene fra harddisken.... :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...