Gå til innhold

Far Cry 2 - En enorm skuffelse fra ene til det andre


Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdragene du får er milevis unna, og du må dermed kjøre i evigheter for å finne frem. Syns det er litt for enkelt å løse de også. Om du invisterer camodrakta og en sniper, rydder du unna mesteparten av fiender før du ruller inn med jeepen og bruker gunnern på denne. Den går jo aldri tom. Skulle det være noen flere fiender igjen kan du bruke granater og pistol på disse.

 

Spiller på hard, men syns det blir for lett.

 

Stort sett de samme oppdragene, drep og bli ferdig. Evig jakt med malaria er heller ikke kult...

 

 

Dette spillet ble jeg nesten like fort lei av som Assassin Creed, som var en evig repitisjon av oppdragene..

Lenke til kommentar

Teknisk sett så er spelet forholdsvis bra, men eg trur det hadde vært betre om spelet hadde eit litt meir realistisk preg.

Av dei tinga eg savnar i spelet er:

 

 

*Alternative måtar å passere VKPer; bestikkelser og å sette seg i respekt ville her vært det beste

 

*Klatring, både på fjell, byggninger og tre.

 

*Meir realistisk skade, færre skudd for å drepe. I tillegg så burde skadde fiendar enten gått i bakken eller trekt seg tilbake for å stelle sår og bruke sprøyter slik som hovedpersonen må. Dette hadde gitt eit taktisk element der skadeskytning er vel så effektivt for å lage kaos.

 

*Fleire typar våpen og ammunisjon. MP5 og AK47 burde ikkje bruke samme ammo. I tillegg så burde det vært mulig og pusse og vedlikeholde våpen slik at dei varer lenger.

 

*Sivile; afrikanske krigar har ofte gått hardt utover sivile. Denne sida av krigen kunne det vært greit å vise samt at det hadde gitt spelaren moralske og etiske valg og ta stilling til. Det hadde også vært ei ekstra utfordring om ikkje alt som beveger seg er fiendar.

 

*Fly eller helikopter; med slike avstandar så er flytransport eit godt alternativ for dei som har pengar til slikt.

 

*Bedre bilar; Slik som det er no så har du eit litt for lettvint forhold til bilar. Kjøyr til du kræsjer og stjel ein ny bil. Bilen din burde vært noke du kjøper og som du må passe på. Både ved vedlikhold og reperasjoner men også å passepå at den ikkje blir stjålet.

Du burde også kunne laste opp bilen din med exstra våpen, ammo og forsyningar. På den måten er du betre utrusta for å gjennomføre oppdraget, men om bilen din blir ødelagt eller stjåle så ville du stått på nesten bar bakke og då enten trekkt deg tilbake eller fortsette på oppdraget med lite forsyningar.

 

 

Eg har ikkje kommet så veldig langt i spelet endå, men slik som det ser ut til no så er heile spelet ein stor leikeplass der du kjøyrer rundt og skyt folk uavhengig av om det er som en del av eit oppdrag eller ikkje.

Har fleire gongar utforska og drept alle fiendane i eit område for så og ta eit oppdrag rett etterpå der eg skal gjere akkurat det samme med nylig spawna fiendar og ein ting som plutselig dukka opp som er relevant for oppdraget.

Synest spelet er repeterande og utan noke nevneverdig historie til å knytte alt saman.

Lenke til kommentar

Enig i at spillet er en enorm skuffelse. Prøvde det vel 3 ganger før jeg la det bort for godt. Makan til traurig uengasjerende opplegg har jeg ikke prøvd siden Assassin's Creed. 5/10 fra meg. Har prøvd å bli kvitt det lenge, men finner sannelig ikke noen som vil ha det heller. Jeg skulle kjøpt Dead Space isteden. *sukk*

 

Edit: Dette innlegget er overhodet ikke ment som en salgsannonse fra min side. Jeg er ikke interessert i selge det til noen her inne.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Kjøpte det til PC og angrer bittert.

 

Jeg skrev dette tidligere i Far Cry 2 tråden

 

Hva jeg synes trekker ned:

 

- Voiceactingen. Dette er helt elendig. Null innlevelse. Virker som de som står bak stemmene, skumleser manuset. Et manus uten punktumer også, virker det som.

Hadde heller ikke skadet om rollefiguren åpnet kjefen en gang i blant. Dette minner meg og GTA3, der han heller aldri sa noe. Elendig for å si det mildt. Gjøt at spillet mangler atmosfære rett og slett.

 

-Våpenene. Klarer ikke å sette fingeren på det, men det er ett eller annet som ikke stemmer. Samtidig kan du tømme et magasin med SAW`en i fienden, om en da ikke treffer noen skudd i hode på dem.

 

- Fysikken er ikke dagens standard verdig. Små busker bråstopper bilen.

 

- Respawn av checkpoint etter 2 minutter. Jeg har opplevd at fienden dukker opp rett forann meg.

 

- Avstander. Tar evigheter å gjøre noe, da man må tilbakelegge lange avstander, i en bil som også har elendig fysikk. Og man må ofte via checkpointer man rensket for få minutter siden, for så å gjøre det om igjen.

 

-Grafikkmotoren. Vel, igjen så er det vanskelig å sette fingeren på det, men jeg føler ikke denne grafikkmotoren egner seg til store utendørsområder. Den hadde passet bedre til mer tradisjonelle FPS`er som foregår i lukkede miljøer. Den såkalte friheten vi hører snakk om, uteblir også. Man må gjennom masse raviner og man kan ikke gå opp på en eneste av knausene man er omgitt av. Dette hadde gjort mye med opplevelse om det var mulig. Tenker da på flankemanøvrer og ikke minst sniperaction.

 

Sist, men ikke minst, så er oppdragene så langt meget repetive og jeg kjenner jeg går lei.

 

Dette er mitt inntrykk av Far Cry 2 så langt. Jeg har prøvd 3 ganger nå, for å se om jeg klarer å bli bergtatt av dette spillet, for jeg vil så gjerne, men det uteblir. Jeg kan si at jeg gikk til innkjøp av dette spillet med stor forhåpninger, men jeg må nå innse at dette er et av mine dårligere kjøp.

Lenke til kommentar

Greit nok at Far Cry 1 har en sær vending i spillet, men fytti katta, jeg ville heller mye heller ha kjøpt det hvis jeg kunne enn 2eren.

Tror ikke jeg har hatt et så "nonchalant" forhold til et spill på lenge.

 

For all del, det tekniske sitter, og kampene er de 100 første gangene ganske undeholdende, men dubbinga er dritt, oppdrags-systemet og kjøringen likeså, og jeg får liksom aldri følelsen av å måtte fullføre spillet som jeg gjør med samtlige andre spill jeg kjøper.

 

En enorm skuffelse for min del, og er glad jeg at jeg prioriterte Dead Space foran Far Cry 2. (Dead Space innfridde hinsides mine forventninger, og glad er jeg for det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...