Gå til innhold

MS med ny aksjon mot piratene.


archongamer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg testet 4 xboxer jeg har stående her, alle er flashet, og ingen av dem var bannet. Tre av dem har hatt hyppig bruk de siste månedene, den siste har jeg installert den lekkete versjonen av NXE på. De har forskjellige drev og iXtreme versjoner også. Klarer ikke konkludere noe ut av så lite, men jeg har for det meste spilt egenlagde kopier (rippet med Samsung drev med Kreon firmware) som jeg har passet på er 100% som de skal.

 

Jeg tror uansett det blir en god del som sikkert slipper gjennom garnet, slik var det jo sist gang også.

 

Forøvrig har kisen som lager iXtreme firmwaren kjørt Live logging og utifra dette ser det ikke ut som MS har lagt inn noen nye sjekker i forhold til hva de har gjort tidligere.

Lenke til kommentar
Og for å unngå å bli banna, er det bare å disconnecte fra XBL mens man spiller?

Eller kan man være connecta, men bare ikke velge multiplayer over xbox live?

 

Har også hørt at man ikke kan save i spill om man ikke er online?

Og at man ikke kan ta achievements?

 

:S

Anyone? :p

Lenke til kommentar
Jeg synes det er trist hvordan de får lov til å holde på. Selvfølgelig er ikke pirater noe kjekt å ha, men de som modifiserer og har en lovlig boks med lovlig spill er ikke noen grunn til å stenge ute.

 

Det blir som å forby torrent og torrent program fordi muligens flesteparten bruker det til å spre piratkopier.

Det er ikke det det går på. I avtalen for Xbox Live godtar man at man ikke skal bruke modifisert hardware. Det står svart på hvitt (eller grått, eller hva det nå er). Når man så bruker Live med modifisert hardware, har man brutt avtalen, og MS kan fint stenge denne hardware'n ute fra Live. Hvorvidt det er lovlig med modifisert hardware og brente DVD'er etter norske lover har ingenting med dette å gjøre. Man bryter avtalen med MS, og banning er konsekvensen.

 

Om man blir banna fra XBL, kan man fremdeles laste ned updates osv?

Nei, man får ikke kontakt med Live. Ingen updates, ingen DLC, ingen arcade-spill.

 

Og for å unngå å bli banna, er det bare å disconnecte fra XBL mens man spiller?

Eller kan man være connecta, men bare ikke velge multiplayer over xbox live?

Tror nok det er hvis man bruker brente spill mens man spiller over Live. Det var ihvertfall arbeidsteorien ved forrige ban-bølge. Men ingen vet jo sikkert, verken forrige eller denne gang, hva MS legger til grunn for banningen. De går jo ikke akkurat ut og forteller hvordan de detekterer det...

 

Har også hørt at man ikke kan save i spill om man ikke er online?

Det er sludder og pølsesnakk. :)

 

Og at man ikke kan ta achievements?

Man kan ta achievements og øke gamerscore'n, men de blir ikke registrert på Xbox.com. De ligger kun på box'en, så hvis harddisken din går til helvete, så er alle achievementene dine borte.

Lenke til kommentar
Jeg testet 4 xboxer jeg har stående her, alle er flashet, og ingen av dem var bannet. Tre av dem har hatt hyppig bruk de siste månedene, den siste har jeg installert den lekkete versjonen av NXE på. De har forskjellige drev og iXtreme versjoner også. Klarer ikke konkludere noe ut av så lite, men jeg har for det meste spilt egenlagde kopier (rippet med Samsung drev med Kreon firmware) som jeg har passet på er 100% som de skal.

 

Jeg tror uansett det blir en god del som sikkert slipper gjennom garnet, slik var det jo sist gang også.

 

Forøvrig har kisen som lager iXtreme firmwaren kjørt Live logging og utifra dette ser det ikke ut som MS har lagt inn noen nye sjekker i forhold til hva de har gjort tidligere.

 

Jeg tror banningen ikke har kommet hit enda. Enda ikke hørt om noen I norge som har blitt utestengt. Det kommer nok de nærmeste dagene.

Lenke til kommentar
Jeg tror banningen ikke har kommet hit enda. Enda ikke hørt om noen I norge som har blitt utestengt. Det kommer nok de nærmeste dagene.

 

Joda, det er konsoller i Norge som har blitt bannet også, i følge andre forum jeg er på er det ihvertfall det.

 

Ok, men da kan det nok ikke være mange som har blitt tatt. Ingen herfra hittil og den chippe tråden er rimelig stor...

Lenke til kommentar

De jeg har snakket med, som har blitt utestengt nå, de hadde ikke peiling på hva stealth patch var for noe, og hadde ikke snøring på hvordan mann kunne sjekke iso fila... Så det er nok de som ikke vet hvordan man patcher "riktig" som er utestengt... De 3 jeg snakket med, har alle flashet firmware, og jeg har ennå tilgode å høre om noen med NME chip, som har blitt bannet, og det er ganske sikkert fordi man MÅ patche spillene, for at de skal virke med NME chip, osså beholder man også orginal firmware når man har chip ;)

 

Jeg har hele tiden ment at chip er tryggere enn flash, så nå får vi bare vente å se ;)

 

Hadde ikke MS vært så jævlig pengegriske, så hadde vi vært ennå tryggere ;).... LIVE skulle vært GRATIS!!

Lenke til kommentar

Synes det er fullt forståelig av Microsoft, men leit likevel.

 

Men, når vi kan få konsollen til under tusenlappen er det lett forståelig at det er spillsalgs som gir dem penger. På de som bare kjøper billigste versjon, fikser den og laster ned spill gjør de ingenting annet enn å tape penger.

 

Leit. Jeg skulle gjerne hatt det litt annerledes. 2k for Arcade, og makspris på nye spill på 300 kr hadde vært flott for meg.

 

edit: Også morsomt å merke seg at Microsoft ikke klarer å beskytte konsollen, så mye erfaring som de har, mens PS3 klarer seg fint så langt.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
De jeg har snakket med, som har blitt utestengt nå, de hadde ikke peiling på hva stealth patch var for noe, og hadde ikke snøring på hvordan mann kunne sjekke iso fila... Så det er nok de som ikke vet hvordan man patcher "riktig" som er utestengt... De 3 jeg snakket med, har alle flashet firmware, og jeg har ennå tilgode å høre om noen med NME chip, som har blitt bannet, og det er ganske sikkert fordi man MÅ patche spillene, for at de skal virke med NME chip, osså beholder man også orginal firmware når man har chip ;)

 

Jeg har hele tiden ment at chip er tryggere enn flash, så nå får vi bare vente å se ;)

 

Hadde ikke MS vært så jævlig pengegriske, så hadde vi vært ennå tryggere ;) .... LIVE skulle vært GRATIS!!

 

Pengegriske fordi de tilbyr den beste onlineløsningen på konsoll noensinne for småpenger, eller fordi de faktisk vil tjene penger på spillene til konsollen?

 

Håper lynet slår ned i Xboxen din og at alle fremtidige konsollkjøp er jinxet med produksjonsfeil.

Lenke til kommentar
Synes det er fullt forståelig av Microsoft, men leit likevel.

 

Men, når vi kan få konsollen til under tusenlappen er det lett forståelig at det er spillsalgs som gir dem penger. På de som bare kjøper billigste versjon, fikser den og laster ned spill gjør de ingenting annet enn å tape penger.

 

Leit. Jeg skulle gjerne hatt det litt annerledes. 2k for Arcade, og makspris på nye spill på 300 kr hadde vært flott for meg.

 

edit: Også morsomt å merke seg at Microsoft ikke klarer å beskytte konsollen, så mye erfaring som de har, mens PS3 klarer seg fint så langt.

 

Er vel en del med at PS3 har bluray. Ikke særlig mange med bluray brennere der ute enda og platene er jo ganske så dyre. Så ikke særlig "marked" for det på PS3. Wii har jo også kopiering.

Lenke til kommentar

For meg spiller det ingen rolle om jeg blir bannet..har blitt det en gang før. + 3røde en gang.1 rødt en gang så 3boxer. holder på med min 4..

 

for att jeg ikke skal flashe min x-box må spillene halveres i pris, 200,- maks for ett spill

 

blir jeg bannet i dag, er det bare å kjøpe en ny box til under 1000,- prisen av 2nye spill.. ikke rart att folk modifiserer.. har også gjort det på min wii.. venter bare på att det kommer noe på ps3 også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...