Gå til innhold

MS med ny aksjon mot piratene.


archongamer

Anbefalte innlegg

Da er tydeligvis MS i gang med en ny aksjon mot priatene, og selv de med nyeste metodene står i fare for å bli tatt.

Hva synes folket om dette?

Personlig synes jeg det er veldig bra, da man har sett en klar økning av titler som lekkes lenge før launch, og tapet for spillprodusentene går tilslutt ut over oss gamere.

 

Kaster ut Xbox 360-pirater (It-Avisen)

 

Endel fortvilte brukere med stengte kontoer deler sin misnøye :p

 

X-box Scene Forum - Just got your account banned??

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er selv "pirat" men jeg er helt enig med dere som synes at dette er bra. Er du pelle pirat så er det urimelig at du skal kunne leke på samme måte som de som faktisk betaler for spillene sine og jeg forstår ikke de som blir harme på MS fordi de blir banna. Selv har jeg løst dette med å ha 2 360'er, en modda og en med gold abbo slik at jeg kjøper spillene som fortjener det!

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Det er ingen forbud mot å modifisere sin spillemaskin så lenge man ikke bryter noen lover, som f.eks. åndsverkloven.

 

Så det å kalle disse personene for pirater synes jeg strengt talt blir litt useriøst. Det er ikke alle som modifiserer sin Xbox som gjør det for å spille piratspill.

Lenke til kommentar
Det er ingen forbud mot å modifisere sin spillemaskin så lenge man ikke bryter noen lover, som f.eks. åndsverkloven.

 

Så det å kalle disse personene for pirater synes jeg strengt talt blir litt useriøst. Det er ikke alle som modifiserer sin Xbox som gjør det for å spille piratspill.

 

Nei det er ikke forbudt ved norske lover, men i MS sine vilkår står det veldig klart at modifisering kan medføre manglende tilgang og rettigheter.

At det nå er flest pirater som modifiserer er vel hevet over enhver tvil, og da blir det ikke useriøst å kalle dem for hva de er.

De få som ikke er pirater, men som alikevel må modifisere vet jo godt at det de gjør kan få konsekvenser, så de har heller ingen grunn til å klage.

Lenke til kommentar
Det er ingen forbud mot å modifisere sin spillemaskin så lenge man ikke bryter noen lover, som f.eks. åndsverkloven.

 

Så det å kalle disse personene for pirater synes jeg strengt talt blir litt useriøst. Det er ikke alle som modifiserer sin Xbox som gjør det for å spille piratspill.

 

Hadde det vært snakk om en konsoll med noe som helst muligheter for homebrew software hadde jeg vært enig med deg, men ærlig talt.

 

Eneste grunnen folk modifiserer Xbox 360'en sin er for å spille brente dvd'er. Man kan argumentere for at de har alle spillene forseglet i hylla mens de spiller på kopiene for å skåne samlerverdien men all logikk tilsier at dette er ekstremt sjeldne tilfeller. Eneste måten Microsoft kan få has på piratene er å skjære alle over en kam, noe jeg synes er helt riktig i dette tilfellet.

 

Det er flott at piratene blir bannet. Om de kjøper seg en ny 360 tenker de nok to ganger før de modifiserer firmwaren i dvd drevet for å spille backups.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er trist hvordan de får lov til å holde på. Selvfølgelig er ikke pirater noe kjekt å ha, men de som modifiserer og har en lovlig boks med lovlig spill er ikke noen grunn til å stenge ute.

 

Det blir som å forby torrent og torrent program fordi muligens flesteparten bruker det til å spre piratkopier.

Lenke til kommentar
Eneste grunnen folk modifiserer Xbox 360'en sin er for å spille brente dvd'er.

 

For mesteparten av de med flashet konsoll så stemmer det nok helt sikkert, men du er allikevel trangøyet nok til ikke å forstå at endel flasher faktisk for å få et stillere drev (ved å senke lesehastigheten).

 

Har faktisk en kompis som har flasha av akkurat denne grunnen. Han har ikke anlegg, og TV-høyttalerne sliter litt med å drukne ut boksen.

Lenke til kommentar
Eneste grunnen folk modifiserer Xbox 360'en sin er for å spille brente dvd'er.

 

For mesteparten av de med flashet konsoll så stemmer det nok helt sikkert, men du er allikevel trangøyet nok til ikke å forstå at endel flasher faktisk for å få et stillere drev (ved å senke lesehastigheten).

 

Når NXE kommer og man kan installere spillene sine så er ikke dette særlig til unnskyldning lenger.

Lenke til kommentar

Om man blir banna fra XBL, kan man fremdeles laste ned updates osv?

 

Og for å unngå å bli banna, er det bare å disconnecte fra XBL mens man spiller?

Eller kan man være connecta, men bare ikke velge multiplayer over xbox live?

 

Har også hørt at man ikke kan save i spill om man ikke er online?

Og at man ikke kan ta achievements?

 

:S

Endret av timb
Lenke til kommentar
Om man blir banna fra XBL, kan man fremdeles laste ned updates osv?

 

Og for å unngå å bli banna, er det bare å disconnecte fra XBL mens man spiller?

Eller kan man være connecta, men bare ikke velge multiplayer over xbox live?

 

Nei, får ikke connecte i det hele tatt. Men updates kommer på spill uansett så man går ikke glipp av noe sånn sett. NXE f.eks vil følge med på spillplater når det er ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...