Arne Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Hei! Jeg går for øyeblikket på T1-matte, men skal ta R1 og R2 i løpet av de to neste årene. Hvilken kalkulator bør jeg kjøpe? Jeg ønsker en som er litt solid, men samtidig holder kravene til hva vi trenger i R2 og kan brukes på eksamen. Helst under 800-1000 kr. Mvh Arne Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 husker å ha hørt at man ikke trneger annet enn den kalkulatoren de ber deg om å kjøpe i 1vgs på skolen vår er det obligatorisk med texas t83 eller t84 tror det var de de het,, har ikke en her nå Lenke til kommentar
Zirbus Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Lærerene vil nok kreve den samme kalkulator som du kjøpte 1vgs. Det blir da enten en Casio som jeg ikke vet navnet på eller Texas Ti-83 og Ti-84+. Hvilken av casio og Texas skolen bruker er helt opp til skolen. De fleste har texas kalkulator. Med mindre lærerne finner på noe helt rart så vil du bruke den samme kalkulatoren som tidligere. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Cluet er at vi ikke har måttet kjøpe kalkulator. Her sitter jeg stuck med cos, tan, sin og log og hvafan det heter, uten i det hele tatt å ha kalkulator... De har nemlig sagt at vi skal bruke kalkulatoren på pcen. Men jeg bruker da ikke pcen hele tiden! Fins det noen spesielle modeller som er mer robuste enn andre? Bør forresten være svart. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Om den er svart har svært lite å si. Vi bruker Casio CFX-9850GC PLUS. Jeg finner denne et par hakk mer oversiktlig enn tilsvarende fra Texas, men det er personlige preferanser, og vi startet med Casio sin modell. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Jeg benytter følgende: Sharp EL-506W - Enkel kalkulator (plotter ikke grafer) Maple - For derivasjon og regresjon (Kan erstattes med wxMaxima for windowsbrukere) Geogebra - Plotting av grafer samt litt geometri Dette dekker alle behov innefor Matematikk R2 Du finner alternativer her: http://www.inter-ped.no/SinusR2/#sinusr2_del_1.html Her finner man også gode instruksjoner og eksempler for bruk av de forskjellige hjelpemidlene. Endret 11. november 2008 av dePt Lenke til kommentar
Arne Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Jeg vil gjerne ha en kalkulator (fysisk kalkulator-maskin) som kan regne ut det jeg trenger, kalkulatorprogram har jeg! Det med svart var bare fordi jeg synst de er finere. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Men det har strengt tatt liten betydning når det kommer til en kalkulator. Virkelig et av de siste punktene jeg hadde brydd meg om. Fargen bør være underordnet. Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Texas TI-89 har alt man trenger. Lenke til kommentar
Zirbus Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Sinus mattematikk(for 1T) boka er lagt opp til en eller annen casio kalkulator ogso Texas Ti 83 og 84. Endret 17. november 2008 av Zirbus Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Hvis du skal ha en vanlig "gammeldags" kalkulator har du to valg i videregående skole: 1. Casio 2. Texas Casio blir brukt på skolen min, flere synes de er lettere i bruk enn Texas sine modeller. Texas tar igjen ved at man som oftest kan bruke disse kalkulatorene hvis man skal studere noe høyere matemtikk- og/eller realfagrelaterte studier senere. Anngående modeller må du nesten høre med faglærer og andre mattelærere ved skolen din Jeg bruker Casio sin CFX-9860-G og er strålende fornøyd. Litt raskere enn de andre modellene som er beregnet på vgs, men dog litt dyrere og uten fargeskjerm (som du mest sannsynlig ikke kommer til å savne). Endret 18. november 2008 av Trussl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå