petter268 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Er det noen som har en link der jeg kan laste ned Grammar for nynorsk Office 2007? Jeg trenger det retningsprogrammet så jeg kan få rettet nynorsken. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Disse ordlistene kan være avhengig av hvilken versjon du bruker av Office. Det naturlige stedet å finne dem er hos produsenten, dvs Microsoft. Men den burde også være med i Office allerede. Hvis du har en internasjonal utgave burde den være der, ihvertfall hvis du allerede benytter bokmål. Se på Verkøty - Språk (langt nede i rullgardinen vil du finne den. Lenke til kommentar
petter268 Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Det er ikke så lett. Jeg kan vel ikke akuratt si jeg har den utgaven du kjøper på elkjøp.. Skulle gjærne hatt litt hjelp. Bare en link til der jeg kan laste denne ned. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Er kanskje litt feil å foreslå det, men openoffice er gratis og har tilgjengelig gratis nynorsk ordliste. Når jeg skal innstallere ordliter i office har jeg skrevet en setning bevisst feil, og så trykker jeg stavekontroll. Får da melding om at funksjonen ikke er innstallert, og blir bedt om å sette inn plata med office som jeg gjør og så fikser det seg selv. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Bare en link til der jeg kan laste denne ned. Prøv på www.microsoft.com Jeg forutsetter at du har en lovlig utgave av Office! Lenke til kommentar
Dabola Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) I tidlegare versjonar av Open Office var dette litt plundrete. I versjon 3 er det gjort på eit blunk. Og er kanskje ein grunn til å hoppe over frå Microsoft? Etter å ha installert OO går du via menyen >Verktøy >Språk og >Hent fleire ordlister frå Internett. Der kan du i søkefeltet skrive "Norwegian" og du kjem hit. Når du her klikker på "Get it" so får du spm. om kva program du vil opne denne nedlastinga (utvidinga) i. Har du restarta PC'n etter installeringa frå du mest sannsynleg opp OpenOffice som foreslått 1. alternativ. Då er det berre å klikke >Enter og OO starter opp med menyen "Utvidingar" og det er igjen berre >Enter som skal til for å installere Nynorsk og Bokmåls ordlister. Kopier inn teksten du har skrevet i Word og klikk F7 og nynorsken er retta, ikkje rettet ! Endret 12. november 2008 av Dabola Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Bare en link til der jeg kan laste denne ned. #8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold. Hent heller Open Office som det blir sagt. Open Source. Lenke til kommentar
petter268 Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 I tidlegare versjonar av Open Office var dette litt plundrete. I versjon 3 er det gjort på eit blunk. Og er kanskje ein grunn til å hoppe over frå Microsoft? Etter å ha installert OO går du via menyen >Verktøy >Språk og >Hent fleire ordlister frå Internett. Der kan du i søkefeltet skrive "Norwegian" og du kjem hit. Når du her klikker på "Get it" so får du spm. om kva program du vil opne denne nedlastinga (utvidinga) i. Har du restarta PC'n etter installeringa frå du mest sannsynleg opp OpenOffice som foreslått 1. alternativ. Då er det berre å klikke >Enter og OO starter opp med menyen "Utvidingar" og det er igjen berre >Enter som skal til for å installere Nynorsk og Bokmåls ordlister. Kopier inn teksten du har skrevet i Word og klikk F7 og nynorsken er retta, ikkje rettet ! Hmm, når jeg åpner det står det bare: "The Office Open XLM file dictonary-no-NO-1.0. Cannot be opened because there are problems with the contens". Hmm, hva nå? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Den skal vel ikke åpnes? Last ned zip fila, og legg den til i openoffice tilleggsbehandleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå