allyse Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Allyse, hvor jobber du og hvilken stilling har du? Jeg er nemlig villig til å skifte jobb og jobbe de timene det trengs for å få den årslønnen du beskriver. Jeg er utdannet grafisk designer, men det spiller vel ingen rolle da jobben din neppe krever noen spesiell kunnskap eller utdanning slik jeg forstår det. Det er jo tross alt bare for meg å bytte jobb og slutte å være så lat. Hvor jeg jobber nå er ikke relevant. Jeg jobber som ingeniør. Utdanning er ikke alltid særlig viktig, men kunnskap er jo absolutt viktig. Mye handler om å kunne tilegne seg kunnskap og evner til å utføre arbeidet ditt. Kjenner flere på rundt 23-26 år som tjener godt opp mot 800.000 uten særlig utdanning (EDB BP som innleid konsulent). Lenke til kommentar
phax Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Klart det er relevant hvor du jobber, det er da langt ifra alle bedrifter som har ubegrenset med arbeidsmengde eller tilatter så mye overtid som det du jobber. Og du gir jo tross alt et inntrykk av at alle som vil kan mestre denne jobben så da antar jeg at den ikke krever spesiell kunnskap eller utdanning. Ellers er det jo ikke så enkelt som du legger det frem at alle bare kan bytte jobb for å få bedre økonomi. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 Klart det er relevant hvor du jobber, det er da langt ifra alle bedrifter som har ubegrenset med arbeidsmengde eller tilatter så mye overtid som det du jobber. Og du gir jo tross alt et inntrykk av at alle som vil kan mestre denne jobben så da antar jeg at den ikke krever spesiell kunnskap eller utdanning. Ellers er det jo ikke så enkelt som du legger det frem at alle bare kan bytte jobb for å få bedre økonomi. Fordi hvor jeg jobber nå er ikke hvor jeg hadde overtidstimene, og bedriften skal ikke belastes for det offentlig. Jeg tror og mener de som vil noe får det til. Det handler om å lære seg og tilegne seg kunnskaper og ha stå-på-vilje. Det er ikke så vanskelig som mange skal ha det til, men det er mye jobb. Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) . Endret 2. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
allyse Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Hva mener du med at du fort har en 700-800 i året? Betaler du så mye skatt? Drøyt 80.000 kr i skatt de to siste årene er ikke all verden. Så du jobbet 2040 timer med overtid i fjor, likevel står du oppført med en inntekt under snittet for kommunen du er bosatt i for 2007? Hørt om f.eks utenlandsarbeid, firma mv? Tallene på de sidene der tar ikke hensyn til særlig mye når en ikke jobber etter normal "mal". Kunne godt stått med 0 i inntekt hvis jeg hadde vært så himla interessert i det. Så lær deg grunnlaget i skattelister før du sitter der og tror at du har funnet ut noe smart Og for å legge til så tror jeg det hadde vært litt ekstremt å få lånesummen på det beløpet som er nevnt tidligere basert på de tallene du refererer til. Det faller i sin egen urimelighet, så har nok litt annet grunnlag enn du så fint har "fått tak i" Endret 18. november 2008 av allyse Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) . Endret 2. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 For oss uvitende: hvor lenge kommer finanskrisen til å vare? er det noen fare for at plutselig kommer det redningspakker i hytt og gevær og plutselig er krisen avblåst? Jeg har nemlig bitt meg merke i at enkelte ting er svært billig på kriserammede island.. Lenke til kommentar
festen Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Jeg så et intervju på bloomberg som jeg tror er bra. http://www.bloomberg.com/avp/avp.asxx?clip...17710246&A= Sammentrekningen i derivatmarkedet på flere hundre trillioner og enorme tap og frykt gjør at alt presses ned samtidig som sentralbankene gjør det de kan for å ekspandere. Jeg tror resultatet kan bli en ganske sterk boom. Det er spådd en vekst på 0 % i utviklede og 4-5 % i utviklende økonomier. 4-5 % er et spesielt tall, det er i det området alle store bull markeder i aksjemarkedet har skjedd. Derfor er det en viss risiko for at utviklende økonomier er på vei mot noe stort i aksjemarkedene. Fra 1994 begynte det noe som het carry traden når japan ikke lenger hadde noen vekst i økonomien sin. Skjer det samme i store deler av den utviklede verden tror jeg noe lignende kan skje mot de utviklende økonomiene fra de utviklede økonomiene. Endret 10. desember 2008 av festen Lenke til kommentar
Krovell Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Nå som det har gått en stund siden. Hvilken bank kommer best ut innenfor bolig lån? Og kommer kravene for forbrukslån til å senke seg noe igjen? Er jo klin umulig å få forbrukslån som arbeidstaker, men som student gikk det smertefritt på en uke. Men så er jeg vel bare et trell i forhold til dere sværinger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå