HaterDiskus Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Husker at det var så mye oppstyr rundt de nasjonale prøvene for en del år siden. Jeg var blant annet med å boikotte prøven i matte i 10. klasse da svarene var lagt ut på nett (4 år siden nå). Men hva har egentlig skjedd? Er systemet i bruk? Er det lagt dødt? Lenke til kommentar
K.. Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Les litt her. Høsten 2008 skal det avholdes nasjonale prøver i regning og i lesing på norsk og engelsk på 5. og 8. trinn. Prøvene skal gi informasjon om elevenes grunnleggende ferdigheter er i samsvar med målene i læreplanene. Skolen, kommunen og de nasjonale myndighetene skal bruke denne informasjonen i arbeidet med å forbedre kvaliteten på opplæringen. Endret 11. november 2008 av Knut Erik Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Vi får håpe at de har lært av sine feil da. Endret 11. november 2008 av Mimir Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Vi får håpe at de har lært av sine feil da. "Feilen" var vel egentlig at elevene ikke ville ha en ekstra prøve i året Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Feilen var dårlig sikkerhet. Svarene ble lagt ut på nett; noe som også var grunnen til min boikott. Jeg skulle ikke ha en prøve der noen hadde fasiten, og andre ikke. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Dessuten så ble jo resultatene lagret sentralt, slik at det kunne kobles til deg som person (det ble sagt at det skulle være anonymt, men det var fødselsnummer inne i bildet) og brukes til sammenligning av skolene. Men dog, flertallet av elevene "boikottet" på grunn av at de ikke ville ha prøve, det er det ingen tvil om. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Ja, ja, klart. Det er jo alltid noen som skal lure seg unna. Utnytter alle muligheter. Men om dette gjaldt for flertallet skal jeg ikke uttale meg om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå