Gå til innhold

Amentio jukser på forum! *Les første post*


Anbefalte innlegg

Ja, begynner å fakte røre grøten dette, at både hist og pist fra dette forumet skal sverte både den ene og den andre før alle fakta ligger fremme. Blir for dumt, for hvis det nå kommer fram at det er en feiltagelse så er det dere som sitter bak påstandene som blir sittende med skjegget i kassen.

 

Nå er jo ikke akkurat et intervju hos dagens næringsliv å ta ting ut av løse lufta. Hva mener du folk skal gjøre da? Bare ignorere saken om den ikke blir anmeldt, eller gransket på annet vis?

 

AtW

Er heller ikke mer rett å skuffe dritten mer opp fra bingen.

Endret av Nidaroo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil bare minne om at uthenging/ drittslenging og generelt off- topic ikke er tillatt. Man skal diskutere saken og ikke personen.

 

Alle innlegg som strider med dette vil bli slettet selv om de innehar bare et hint av slikt i seg, samtidig som den enkelte bruker kan vente seg en reaksjon.

 

MVH

 

KVTL

Lenke til kommentar
Ja, begynner å fakte røre grøten dette, at både hist og pist fra dette forumet skal sverte både den ene og den andre før alle fakta ligger fremme. Blir for dumt, for hvis det nå kommer fram at det er en feiltagelse så er det dere som sitter bak påstandene som blir sittende med skjegget i kassen.

 

Nå er jo ikke akkurat et intervju hos dagens næringsliv å ta ting ut av løse lufta. Hva mener du folk skal gjøre da? Bare ignorere saken om den ikke blir anmeldt, eller gransket på annet vis?

 

AtW

Er heller ikke mer rett å skuffe dritten mer opp fra bingen.

 

Hvorfor ikke? Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skal bli en sak av at lederen i en bedrift sier slikt i et intervju, i beste fall er det i en moralsk gråsone.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja, begynner å fakte røre grøten dette, at både hist og pist fra dette forumet skal sverte både den ene og den andre før alle fakta ligger fremme. Blir for dumt, for hvis det nå kommer fram at det er en feiltagelse så er det dere som sitter bak påstandene som blir sittende med skjegget i kassen.

 

Nå er jo ikke akkurat et intervju hos dagens næringsliv å ta ting ut av løse lufta. Hva mener du folk skal gjøre da? Bare ignorere saken om den ikke blir anmeldt, eller gransket på annet vis?

 

AtW

Er heller ikke mer rett å skuffe dritten mer opp fra bingen.

 

Hvorfor ikke? Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skal bli en sak av at lederen i en bedrift sier slikt i et intervju, i beste fall er det i en moralsk gråsone.

 

AtW

To vidt forskjellige ting dere i denne tråden utpeker. Ta hintet til KVTL, så skjønner du/dere hva jeg reflekterer til.

Lenke til kommentar
...skrevet falske produktomtaler i forskjellige diskusjonsfora og undertegnet som Amentio-kunder
Finner ikke dette sitatet i DN artikkelen. Digi.no skriver mye rart av og til, så å tro at det som står der er korrekt er ikke alltid like smart.

I DN-artikkelen er det skrevet på en annen måte. De sier det samme, bare farger det anderledes:

"- Vi har foreløpig ikke hatt råd til merkevarebygging. I stedet har vi skrevet i blogger, i diskusjonsforum, i brukertester og på nettmøter, med mer"

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skal bli en sak av at lederen i en bedrift sier slikt i et intervju, i beste fall er det i en moralsk gråsone.

 

AtW

To vidt forskjellige ting dere i denne tråden utpeker. Ta hintet til KVTL, så skjønner du/dere hva jeg reflekterer til.

 

jeg skjønner ikke hva du prlver å si? Kan du forsøke å være litt mer konkret?

 

AtW

Lenke til kommentar
...skrevet falske produktomtaler i forskjellige diskusjonsfora og undertegnet som Amentio-kunder
Finner ikke dette sitatet i DN artikkelen. Digi.no skriver mye rart av og til, så å tro at det som står der er korrekt er ikke alltid like smart.

I DN-artikkelen er det skrevet på en annen måte. De sier det samme, bare farger det anderledes:

"- Vi har foreløpig ikke hatt råd til merkevarebygging. I stedet har vi skrevet i blogger, i diskusjonsforum, i brukertester og på nettmøter, med mer"

 

Så teksten er endret fra "skrevet i diskusjonsforum" til "skrevet falske produktomtaler". :!:

Huff..

Lenke til kommentar
I DN-artikkelen er det skrevet på en annen måte. De sier det samme, bare farger det anderledes:

"- Vi har foreløpig ikke hatt råd til merkevarebygging. I stedet har vi skrevet i blogger, i diskusjonsforum, i brukertester og på nettmøter, med mer"

Hehe, de sier det samme sier du? Tolkningen din virker da som om du ser hva du vil se.

 

Uansett, dersom digi ikke har intervjuet amentio, tar digi "journalisten" seg friheten til å manipulere det ovenforstående sitatet til dette:

Amentio-sjef Are Sørum Langås forteller at Amentio-ansatte har skrevet falske produktomtaler i forskjellige diskusjonsfora og undertegnet som Amentio-kunder, uten at han har dårlig samvittighet av den grunn.
Hårreisende hvis dette sitatet er journalistisk fantasi og ikke et faktisk sitat. Endret av mandela
Lenke til kommentar

Lurer fælt på hva de mener med falske produktomtaler. Hva er definisjonen på falsk produktomtale?

Hadde det vært butikkomtale hadde jeg skjønt mer..

 

Det som er litt vittig er hvordan folk dømmer etter en artikkel, uten egentlig å ha hørt hele historien fra begge parter..

Beklager, ikke vittig, men trist..

 

Får litt assosiasjoner til Se&Hør-lesere..

Lenke til kommentar

For det første synes jeg det er bra at Amentio faktisk kommenterer artikkelen. Hvis de føler at den informasjonen som har kommet frem til å være feilaktig, skulle det da bare mangle at de ikke skulle forsvare seg. Hvorvidt dette er feilsitering eller brannslukking fra Amentios side, skal jeg imidlertid ikke uttale meg om da jeg ikke har kjennskap til det materialet som journalisten har basert sin opprinnelige artikkel på. Det regner jeg med at dere som kommer med bombastiske utalelser mot Amentio har full oversikt over? Jeg velger ikke side, men jeg velger foreløpig å la tvilen komme Amentio til gode.

 

For det andre, hva er det dere reagerer på at de skal ha gjort? Bruken av google kan være tvilsom, men direkte ulovlig er det ikke. (nå er jeg ingen jurist, men dersom noen kan peke på en paragraf hvor det eksplisitt nevnes at dette er forbudt, skal jeg moderere min uttalelse). Jeg er imidlertid enig i at dersom Amentio aktivt har brukt hardware.nos eller noen av de tilknyttede diskusjonsforumene for å direkte markedsføre bedriften, må det sees på som et brudd på reglene og dermed straffes med de midler som er tilgjengelig. Med markedsføre bedriften mener jeg da at Amentio selv starter tråder som "utrolig servicehistorie", "Amentio er best" og "utrolig billig nettsjappe" osv. Selvfølgelig betrakter jeg å gi seg selv gode karakterer i forhold til prisguiden som et overtramp i forhold til de regler som gjelder for bruk der. MEN, jeg har ikke sett noe bevis for dette noe steder. Det å delta i diskusjoner om produkter må da være lov, så lenge men ikke direkte reklamerer for bedriften. Det er ihvertfall min mening.

 

For det tredje, mener jeg at de som bruker denne tråden for å slenge dritt om Amentio, gjerne må gjøre det! Forutsatt at det faktisk er relevant i forhold til det som diskuteres i denne tråde, om Amentio faktisk jukser på forum.... Vilkårlig drittslenging er interessant for oss andre som synes denne saken er interessant og ønsker å komme til bunns i den.

 

-Tet

Lenke til kommentar
Lurer fælt på hva de mener med falske produktomtaler. Hva er definisjonen på falsk produktomtale?

Hadde det vært butikkomtale hadde jeg skjønt mer..

 

Det som er litt vittig er hvordan folk dømmer etter en artikkel, uten egentlig å ha hørt hele historien fra begge parter..

Beklager, ikke vittig, men trist..

 

Får litt assosiasjoner til Se&Hør-lesere..

 

Hvem er "begge parter" i dette tilfellet? Den eneste parten som har fortalt noen historie er jo egentlig Amentio, i form av leders intervju i DN?

 

AtW

Lenke til kommentar
Lurer fælt på hva de mener med falske produktomtaler. Hva er definisjonen på falsk produktomtale?

Hadde det vært butikkomtale hadde jeg skjønt mer..

 

Det som er litt vittig er hvordan folk dømmer etter en artikkel, uten egentlig å ha hørt hele historien fra begge parter..

Beklager, ikke vittig, men trist..

 

Får litt assosiasjoner til Se&Hør-lesere..

 

Hvem er "begge parter" i dette tilfellet? Den eneste parten som har fortalt noen historie er jo egentlig Amentio, i form av leders intervju i DN?

 

AtW

 

Merkelig at Amentio innleder innlegget sitt med: "Dette medfører ikke riktighet!"..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...