schneidig Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Skole pcen min var veldig rask før, men nå bruker den veldig lang tid. Vanligvis tar det 30sek fra jeg logger inn til jeg kan surfe på nettet, men nå tar det nesten 10min. Mens jeg var på skolen i løpet av 1 dag hadde jeg fått over 200 virus advarsler av norton. Hva skal jeg gjøre for å gjøre pc rask og virus fri igjen? Takker for svar Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Lever den inn på IKT-avdelingen på skolen din. Lenke til kommentar
Nesjen92 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Skole pcen min var veldig rask før, men nå bruker den veldig lang tid.Vanligvis tar det 30sek fra jeg logger inn til jeg kan surfe på nettet, men nå tar det nesten 10min. Mens jeg var på skolen i løpet av 1 dag hadde jeg fått over 200 virus advarsler av norton. Hva skal jeg gjøre for å gjøre pc rask og virus fri igjen? Takker for svar Va eg deg ville eg berre formatert , då blir pc`en som ny Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Lever den inn på IKT-avdelingen på skolen din. Itansvarlige står faktisk ikke til ansvar når det gjelder elevers private maskiner. men om du møter en snill itansvarlig så hjelper han deg nok.. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Lever den inn på IKT-avdelingen på skolen din. Itansvarlige står faktisk ikke til ansvar når det gjelder elevers private maskiner. men om du møter en snill itansvarlig så hjelper han deg nok.. Jeg tolker innlegget hans til å gjelde en maskin han har fått fra skolen. Hvis du ikkee visste det, så er det nesten uvanlig å ikke få bærbar på skolen i dag schneidig: Oppdater Norton og velg å kjøre en full systemsjekk. Dette kan ta tid Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Lever den inn på IKT-avdelingen på skolen din. Itansvarlige står faktisk ikke til ansvar når det gjelder elevers private maskiner. men om du møter en snill itansvarlig så hjelper han deg nok.. Jeg tolker innlegget hans til å gjelde en maskin han har fått fra skolen. Hvis du ikkee visste det, så er det nesten uvanlig å ikke få bærbar på skolen i dag schneidig: Oppdater Norton og velg å kjøre en full systemsjekk. Dette kan ta tid Jeg er selv Itansvarlig på en skole med 1000 elever. Ingen av elevene har fått maskin fra skolen.. Lenke til kommentar
auto82 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 norton har en lei tedens til å være i konflikt med enkelte programmer. Noe som gjør at resursene blir brukt opp og maskinen går tregt. Om duåpner task mananger og ser på resursbruken,vil du se hvilken programmer eller prosesser som bruker opp kapasiteten til datamaskinen. du får prøve å avinstallere norton, kjøre ad-aware og laste ned eks. antivir,avast eller avg. gratis programmer som funker utmerket. se om du får tak i Tune up utilities, et program som er lett å bruke. med dette programmet kan du luke ut oppstartsprogrammer som er unødvendig. kan også gjøres i windows, men tar noe lenger tid. mine erfaringer med norton er bare dritt, et program som er vanskelig å gjøre endringer i. norton funker for mindre bedrifter og lignende, men på en skole pc så er det ubrukelig. Lenke til kommentar
schneidig Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Jeg går på media, så jeg må ha egen bærbar (men må da betale for å få den med hjem...) men alle andre på skolen har fått bærbar de kan gjøre hva de vill med, og vi er 600 elever på skolen. Jeg møte visst på en snill at-mann jeg da, han hjalp meg. Takker for hjelpe Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 viss du vil vera sikker på å få løyst probleme køyr gjennom denne veiledningen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...t=0&start=0 Post loggane her i din eigen tråd. ein moderator kan godt flytte tråden til underforumet Antivirus og datasikkerhet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå