Gå til innhold

Problemer med time()

Anbefalte innlegg

Idag har jeg ekstremt mye data i batabsaen min jeg logger time(), date('d.m.Y H:i:s'), date('d.m.Y'), date('H:i:s'), date('H:i').

Men dette kan jeg gjøres i time()??

Jeg får ikek time til å funke jeg prøvde med echo gmdate('d.m.Y H:i:s.$rad['Registrert']); men det eneste som kommer er dagens (Engelsk tid) + alle tallene til time() scriptet..

Noen som vet hva som er galt??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Idag har jeg ekstremt mye data i batabsaen min jeg logger time(), date('d.m.Y H:i:s'), date('d.m.Y'), date('H:i:s'), date('H:i').

Men dette kan jeg gjøres i time()??

Jeg får ikek time til å funke jeg prøvde med echo gmdate('d.m.Y H:i:s.$rad['Registrert']); men det eneste som kommer er dagens (Engelsk tid) + alle tallene til time() scriptet..

Noen som vet hva som er galt??

For det første bruker du . der du skulle brukt , for å skille parametre.

echo gmdate('d.m.Y H:i:s', $rad['Registrert']);

Du kan prøve datetime for å lagre tidspunkt i database

MySQL

PostgreSQL

Endret av OISNOT
Lenke til kommentar

tingen er at du bare behøver å ta vare på ett timestamp i databasen, også formaterer du dette senere vha. phps innebygde funksjoner når du vil skrive de ut.

For å hente timestamp: http://php.net/time

For å formatere timestamp: http://php.net/date

--

Kopiering av OISNOTs er kanskje ikke noen god idé, da han brukte understreket tekst for å påpeke en feil i koden din ;)

Lenke til kommentar
Kopiering av OISNOTs er kanskje ikke noen god idé, da han brukte understreket tekst for å påpeke en feil i koden din ;)

Tviler sterkt på det gitt. Den understrekingen blir ikke med inn i OpenOffice Writer engang :hm: Uannsett, kopierte akkurat den delen for å teste det selv, og det fungerte akkurat som det skal. Tror det må være et ekstra tegn (f.eks et to-tall? :p) som har sneket seg inn et eller annet sted.

Lenke til kommentar
Time() funker rett å slett ikke :S

Tok eller å logget Dag Måned År Time Minutt Sekund xD så kan jeg endre det som jeg vil..

Har med Time() også tilfelle jeg finner ut av det.

Vel du har echo gmdate(...); men ikke '.' så et sted etter den koden skriver du ut et 2 tall og der eller senere skriver du ut et punktum.

Lenke til kommentar

Det enkleste er av og til å sette datetime som datatype på kolonnen, og bruke NOW() som funksjon i databasen når du kjører logg-spørringen. Da kan du seinere bruke alle SQL-funksjonene for å manipulere dato/tiden som blir skrevet ut til PHP.

Eksempel:

CREATE TABLE logg (
 id INT auto_increment,
 error TEXT,
 when DATETIME,
 PRIMARY KEY(id)
);

INSERT INTO logg ('', '404 Page not found. Go fuck yourself!', NOW());

SELECT error, DATE_FORMAT(logg, '%W %d. %M, kl %T (dag nummer: %j)') FROM logg;

Der ligger alle nødvendige tidsdata som datetime databasen (en SQL-datatype som databasen er optimalisert for). Og den siste spørringen spytter ut en "dato" ala:

Thursday 20. November, kl 01:46:34 (dag nummer 325)

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...