dark|star Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Hmmz.. jeg innstalerte XP i går, og etter innstalasjonen så sliter jeg med og få lyd under avspilling av enkelte AVI filmer? Dette var ikke et problem under Win98, der gikk alt greit... Bruker et SoundBlaster Live Value kort... [ Denne Melding var redigert av: dark|star på 2002-01-17 00:27 ] Lenke til kommentar
covah Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Enkelte filmed codet i gamle Divx :wink: 3.11, bruker en hacka versjon av Windows Audio Codec. For å få lyd, må du da avinstallere alle divx codecs, installere divx 3.11 og installere divx 4.12 oppå. Under installasjonen av divx 4.12 får du spørsmål om den skal spille alle divx filmer. Svar ja på dette spm. Litt senere under installasjonen får du spørsmål om du vil overskrive en fil (husker ikke hva den heter), her må du svare nei. Da fungerer lyden på disse filmene også. Lenke til kommentar
extreme Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Hadde samme problemet selv, men det var veldig enkelt her. Det viste seg at Divx4 codecen av en eller annen merkelig grunn satt lyden til MUTE da den var installert. Løsningen var bare å skru av mute i mediaplayer, så hadde jeg lyd! (F8 er mute av og på) Lenke til kommentar
dark|star Skrevet 17. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2002 Takker til covah, det var bare codec problemer :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå