Imbakekeke Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Som trådtittelen sier er jeg ute etter å få meg mer lagringsplass på PCen. PCen er en gaming PC med Vista 32 bit. Jeg trenger vel disker til generell all-round bruk, jeg kommer til å få mer spill, filmer og serier på pcen. Kunne tenkt meg å ha skaffet minst 2 TB med plass denne gangen. Jeg er usikker på om det er best med 4x 500 GB disker i raid, eller om jeg skal ta to av f.eks denne disken, eller om jeg bare skal ta en enorm disk. Jeg utelukker heller ikke muligheten for å skaffe meg en ekstren disk heller. Jeg trenger mer lagringsplass, og ingen løsninger er utelukket. Så lenge kvaliteten på disken(e) er god nok, så er jeg interessert i få mest GB per krone! Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Samsung'en ville jeg gått for, har hatt flere av disse og ikke hatt noe problemmer. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Jeg har bare hørt gode ord om samsungs F1-serie. Har ikke noen av disse selv, men har i denne maskinen fire samsungdisker av en annen serie. Har brukt samsung tidligere også og har aldri hatt noen problemer med dem. De er stille, kjølige og leverer det de skal. Aldri opplevd at de har dødd på meg. De diskene jeg har hatt problemer med har vært Western Digital, men det kan bare være en tilfeldighet. Ja, også hadde jeg en gang et problem med IBM "Deathstar" da, men det hadde nesten alle som hadde denne (in)famøse disken. Endret 11. november 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
scumbag Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Selv har jeg bare 1,5 TB nå, men tenkte jeg skulle utvide med en 1,5 TB Seagate-disk om ikke altfor lenge. Kanskje på nyåret. Dette er vel mer enn nok for deg også? Og om ikke så slenger du inn to stk, da får du 3 TB.. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Ikke for å ødelegge rykter men vil si ifra om at min 500 gig seagate som jeg kjøpte på komplett ble gradvis mer og mer høytlytt og den skrapte tilslutt noe veldig. Endte med nesten døden før jeg innså at denne ikke klarte å gjøre mer nytte for seg. Etter det kjøpte jeg meg samsung 1TB. Siden Har det ikke vært noen problemer. Mitt råd er kjøp den billigste samsungen med mest per krone. klikk Endret 11. november 2008 av Thor. Lenke til kommentar
Imbakekeke Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Takk for tips dere, da tror jeg at jeg går for 2x Samsung Spinpoint F1 1 TB. Det skal holde med plass da i en liten stund! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå