Gjest Mulig alkis? Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg har drukket ganske mye det siste, året. Kansje mer enn det som er sunt/normalt. Har reparert om morgenen, noen ganger. Men det er ikke spesielt ofte. Har prøvd å unngå det. Men når jeg har hatt en øl igjen i kjøleskapet så går den vanligvis ned, ganske fort på morgenen. Føler meg egentlig ikke som en alkoholiker, er jo en ganske oppegående person, som holder på med en del jakt, fiske og skyting. Men jeg har tatt noen tester på internett om alkoholforbruk. Alltid på disse testene blir resultatet at jeg er alkoholisert, eller mulig alkoholisert. Og at jeg bør slutte for min egen helse. Tok en test på nettsiden til Anonyme Alkoholikere. http://www.anonymealkoholikere.no/aafordeg/aafordeg_12sp.php Hvis man svarte ''JA'' på mer enn 4 spørsmål av 12, så kunne det hende at man hadde et alvorlig alkoholproblem. Jeg svarte ''JA'' på 8 av disse 12 spørsmålene. Jeg må si at dette resultatet gjorde meg en smule urolig for min fremtid. Har ikke tatt kontakt med noen om hjelp. Jeg føler at jeg ikke trenger hjelp, og at jeg ikke er alkoholiker. Greier meg fint i flere dager uten å drikke. Men da tenker jeg ganske ofte '' faen, det hadde vært godt med en øl''. Så hva sier dere? Tror dere at jeg har et problem? Noe som jeg tror og håper at jeg ikke har...Men tankegangen til de fleste alkoholikere er vel at ''jeg er ikke alkoholiker''. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg svarte "Ja" på 4 spørsmål, og kan garantere deg at jeg ikke er noen alkoholiker. Ikke baser deg på tester. Å tenke at det er godt med en øl er da ingen skade, jeg er 19 år, og elsker en kald pils til fotballkampen eller til en film en sen kveld. Spørsmål er vell; Får du abstinenser? Klarer du deg ikke uten alkohol? Jeg drikker vell bortimot hver helg. Om sommeren blir det ofte 2-3-4 dager i strekk. Hadde min første alkoholfrie helg siden lenge før sommeren forje helg. 0 problemer, grunnen til at jeg hadde denne helgen var pga økonomi, og jeg skal ikke nekte på at jeg hadde sagt ja til en pils om noen trykte dne oppi tryne på meg, men ingen problemer. Prøv å gå en uke uten å smake alkohol, vist du rett og slett ikke klarer det, da har du problemer. Lenke til kommentar
Gjest TRÅDSTARTER Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg svarte "Ja" på 4 spørsmål, og kan garantere deg at jeg ikke er noen alkoholiker. Ikke baser deg på tester. Å tenke at det er godt med en øl er da ingen skade, jeg er 19 år, og elsker en kald pils til fotballkampen eller til en film en sen kveld. Spørsmål er vell; Får du abstinenser? Klarer du deg ikke uten alkohol? Jeg drikker vell bortimot hver helg. Om sommeren blir det ofte 2-3-4 dager i strekk. Hadde min første alkoholfrie helg siden lenge før sommeren forje helg. 0 problemer, grunnen til at jeg hadde denne helgen var pga økonomi, og jeg skal ikke nekte på at jeg hadde sagt ja til en pils om noen trykte dne oppi tryne på meg, men ingen problemer. Prøv å gå en uke uten å smake alkohol, vist du rett og slett ikke klarer det, da har du problemer. Jeg klarer en uke uten alkohol, men det blir ikke en god uke. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Da ville jeg prøvd meg 2-3 uker uten. Kroppen er nok bare så vant med alkoholen. Men vist du drikker, for å bli kvitt DEN følelsen. Da sliter du. Endret 11. november 2008 av Winydancer Lenke til kommentar
gorber Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg klarer en uke uten alkohol, men det blir ikke en god uke. Når du sier den setningen der har du innrømmet at du har et problem. Lenke til kommentar
goneandaway Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Ta kontakt med fastlegen din, og hør hva han syns Lenke til kommentar
Gant! Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) No worry. Jeg er 16 år og fikk 6 JA på testen. Jeg drikker nesten ikke heller, bortsett fra 1-3 ganger i uken. Ikke stol på slik en tåpelig test. Endret 12. november 2008 av Milfhanter Lenke til kommentar
gorber Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 1-3 ganger i uken du. Om ikke det er mye så vet ikke jeg. Hilsen gammel mann som ikke har tid til å drikke så ofte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå