Lionel_Luthor Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Heisann! Er det noen av dere som har litt greie på hva Nokia jobber med om dagene.. Noe som helst informasjon om neste Nokia Communicator og den neste generasjon nokia N810.. Søkte litt rundt, men det står ingenting på nettet enda.. Men har sett før at noen dere her inne på forumet vet litt om hva som blir jobbet med, når Nokia planlegger og lansere neste utgave av en av disse osv? Noen som vet noe som helst Lenke til kommentar
genser Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Tja, Communicator-serien ryktes å være lagt litt på is. Formfaktoren har få fordeler fremfor f.eks. qwerty-slidere. Nokia har dog minst to qwerty-slidere på vei: - E75: Kan regnes som oppfølger til E51. Bilder allerede ute på nett. - E77: Touch-konge som kommer sent 2009. Skal visstnok ta fullstendig knekken på iphone og stort sett alt annet. Denne gleder jeg meg til Ingen bilder enda. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Tja, Communicator-serien ryktes å være lagt litt på is. Formfaktoren har få fordeler fremfor f.eks. qwerty-slidere. Nokia har dog minst to qwerty-slidere på vei: - E75: Kan regnes som oppfølger til E51. Bilder allerede ute på nett. - E77: Touch-konge som kommer sent 2009. Skal visstnok ta fullstendig knekken på iphone og stort sett alt annet. Denne gleder jeg meg til Ingen bilder enda. Den er det ja, det var litt dumt.. Jeg liker veldig godt Communicator serien.. Det hørtes ut som to interessante telefoner.. Googlet opp ett bilde av Nokia E75, klarer de holde prisen omtrent like lav som E51 kostet når den kom, så kan den bli bra.. Nokia E77 ja, der har jeg nok noe og se frem til kan vell forvente og se noen bilder av den i første kvartal 09.. Jeg hadde tenkt og gå for Xperia X1, men jeg vil ha sort versjon med norsk OS.. Men siden jeg må vente til 09 for og få den, håpte jeg Nokia hadde noe kult på gang.. jaja min E71 for holde en stund fremover, kanskje kjøpe en N810 for og ha ett nytt leketøy Tusen takk for svar værtfall arehei =) Lenke til kommentar
mortenandersen Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 arehei skrev: "Tja, Communicator-serien ryktes å være lagt litt på is. Formfaktoren har få fordeler fremfor f.eks. qwerty-slidere." Det er jeg helt uenig i. Slider-mekanismen som brukes (også den til Xperia, med en LITEN bøy oppover) gjør at (mangel på) vinkelen mellom skjerm og tastatur ikke er velegnet eller passer til at du kan ha telefonen stående på bordet foran deg og bruke den som en bitteliten laptop, men er nødt til enten å holde den i hendene (og bruke tomlene, noe jeg misliker) eller må ha telefonen veldig nær deg, hvis du har den på bordet foran deg. Legg også merke til at SE i ALLE sine bilder om Xperia lar den "sveve i luften" med en vinkel som du ikke får til ved å sette den på bordet, men den fiktive vinkelen som bildene gir inntrykk av, gjør at du får nettopp den gunstige vinkelen for øynene på skjermen, men dette er konstruert. Det er synd at det enkle og gode konseptet med å åpne en mobil på Communicator-måten (eller HTC tilt-måten) ikke er så populært akkurat nå. Håper og tror at det vil komme nye modeller som tar dette ergonomisk viktige hensynet på alvor, for det er mange som etterlyser nettopp denne egenskapen ved disse telefonene. Dessuten synes jeg det er en fordel med et fysisk numerisk tastatur på forsiden også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå