Gå til innhold

Diskusjon om krisemaksimering: Obama drept

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og kjæresten min satt og diskuterte.

Har jo vært mye diskusjon rundt Obama. Mange mener at det kan skje en JFK igjen, og bekymrer meg litt over dette.

Tidligere idag leste jeg en artikkel på vg.no, der det stod om bush som viser Obama rundt i det hvite hus.

Så kommer kjæresten min med en "idè". En ganske spesiell tanke, men prøv å se det for dere...

I fortvilelse over at han skal gå av som president, skyter Bush Obama under omvisningen i det hvite hus.

Nå er jo dette "krisemaksimering", og alle vet at dette aldri ville skjedd. MEN om dette hadde hent, hva tror dere ville vært samfunnets sanksjon? Hva tror dere hadde skjedd i det Amerikanske samfunn, og hvilke konsekvenser tror dere dette ville fått?

Ønsker at de som svarer skal være seriøse og komme med reelle svar.

Jeg vet at dette ikke er et veldig seriøst spørsmål, men likevel syntes jeg det var et interessant spørsmål.

Rabbid kom med en god settning som kan brukes som "tankevekker".

En president fra et motstaaende parti dreper den neste presidenten som dessuten er av en annen farge?[...]
Endret av h4dthecowran
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir vel de vanlige sjokktilstandene som USA alltid går inn i, Biden blir uansett å få orden på landet.

Det blir nok litt mer enn vanlige sjokktilstander hvis den gamle presidenten skyter den nyvalgte presidenten under en omvisning i Det Hvite Hus.

Lenke til kommentar
En president fra et motstaaende parti dreper den neste presidenten som dessuten er av en annen farge? Dette ville skapt splittelser overalt.

Men kan vi ikke bare forestille oss et scenario der f.eks en nynazistisk ekstremist dreper ham, mye mer sannsynlig.

Det ville vært mer sannsynlig, men jeg var interessert i å få fram folks tanker om en slik hendelse som nevnt i topic. :)

Lenke til kommentar
Det ville blitt masseopprør i afrikansk-amerikanske "ghettoer".

Hvem bryr seg, de er så få nå for tida. Ikke som under borgerkrigen.

Vet du hva som skjedde når Martin Luther King døde?

Det skjedde ikke stort. Martin Luther King Jr ble kanskje lei seg av at faren døde hvis ikke han ble drept først.

Endret av Reproductivist
Lenke til kommentar
Hei!

Jeg og kjæresten min satt og diskuterte.

Har jo vært mye diskusjon rundt Obama. Mange mener at det kan skje en JFK igjen, og bekymrer meg litt over dette.

Tidligere idag leste jeg en artikkel på vg.no, der det stod om bush som viser Obama rundt i det hvite hus.

Så kommer kjæresten min med en "idè". En ganske spesiell tanke, men prøv å se det for dere...

I fortvilelse over at han skal gå av som president, skyter Bush Obama under omvisningen i det hvite hus.

Nå er jo dette "krisemaksimering", og alle vet at dette aldri ville skjedd. MEN om dette hadde hent, hva tror dere ville vært samfunnets sanksjon? Hva tror dere hadde skjedd i det Amerikanske samfunn, og hvilke konsekvenser tror dere dette ville fått?

Ønsker at de som svarer skal være seriøse og komme med reelle svar.

Jeg vet at dette ikke er et veldig seriøst spørsmål, men likevel syntes jeg det var et interessant spørsmål.

Rabbid kom med en god settning som kan brukes som "tankevekker".

En president fra et motstaaende parti dreper den neste presidenten som dessuten er av en annen farge?[...]

Nei, attentater skjer mot kontroversielle personer - som regel de som motarbeider maktapparatet. Statsledere er beskyttet i en slik grad at det nesten må nasjonale resursser og etteretning til for å ta de av dage. Obama går hånd i hånd med Bush og viderefører politikken, han er ikke kontroversiell men en nyttig nikkedukke - gjerne like korrupt som noen annen. Dermed er han ikke i risiko for noe attentat.

At amerikanerene har stemt frem en farget president sier en hel del om hvordan rasismen har dempet seg med den nyere generasjonen og hvordan fordommer knyttet til mørk hudfarge ikke lenger er så fremtredende. Massemediene kan godt tenkes å ha spilt en rolle i dette ved å gjøre mørkhudede personer som Will Smith berømt.

Ellers, i en "hva om" situasjon er det mye en kan tenke seg, men det ville ikke fått noen betydning for politikken som føres i landet.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...