Galexon Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Hei Jeg har vært på sesjon for en stund siden, og fikk 9 på helsesjekk, og karakteren 6 på "IQ-testen", altså den testen som skulle teste allment kunnskapsnivå. På siste stasjon, under samtale med sesjonsoffiser, skrev han opp at jeg er mest aktuell for innkallelse til sommeren 2009. Hvor stor er egentlig sjansen for at jeg blir innkalt? Hvis det er hjelp har jeg følgende punkter å tilføye: - Jeg søkte meg inn i Luftvern - Jeg går allmennfaglig studieretning, vet ikke hva jeg vil bli, og er ferdig med videregående skole våren 09. Har dette noe å si i det hele tatt? Har karakterene fra sesjon noe å si når det kommer til tidspunkt for innkallelse? Jeg vil inn i militæret skjønner dere, men tenker ikke å ringe til VPV og mase. Jeg vil heller vente å se Blir jeg ikke innkalt har jeg nemlig en sommer med ferskt bilsertifikat i vente, så det kan skje meg to forskjellige kjekke ting På forhånd takk for svar! NB! Håper hovedsakelig på svar fra folk med erfaring! Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 78,4%... Nei det kommer an på tilfeldigheter, hvor mange andre som vil inn på samme tidspunkt og hvor mange de forskjellige avdelingene trenger. Ønskene dine har egentlig ikke noe å si, de setter deg der de trenger deg. Du må ringe VPV hvis du vil ha bedre muligheter til å komme dit du vil. Lenke til kommentar
Gjest medlem-75284 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg ringte, jeg fikk beskjed om å sende et brev til Vernepliktsverket i lillehammer. Det du må ha med i brevet er navn, nr, bosted, personnummer, osv. du kan også skrive om ønskene dine og forklare hvorfor du vil inn på det tidspunktet. Postadresse: Vernepliktsverket Postmottak 2617 Lillehammer Lenke til kommentar
Sofakriger Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 ordentlig innkalling får man ca. 3 måneder før innrykksdato så det finner du ut da men hvis du virkelig vil inn så ring eller send brev til VPV, da viser du at du virkelig er interessert og øker sjangsene dine for å bli kalt inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå