xcentro Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Heisann. For en uke siden ble maskinen min hacket via msn. Det som skjedde: En fyr la meg til på msn pga et mmorpg spill. Snakket med han, men senere fikk jeg beskjed fra han "fun to get hacked?". Hadde ikke lagt merke til noe fram til da. Når han skrev dette, så fikk jeg opp 4-10 andre MSN forespørsler om å bli lagt til. Jeg avslo alle disse forespørslene, men han skunne "chatte" til meg via de kontoene likevel. Etterhvert ble jeg logget av msn hele tiden. Første jeg gjorde da var å kjøre "ccleaner" for å fjerne alt av temp filer på maskinen slik at han ikke skulle få tak i noen fler kontoer og passord som var mine. Etter dette formatterte jeg maskinen og la inn windows på nytt igjen. Jeg mistet hotmail kontoen, ikke noe mer så overlever det fint. Og så virket alt fint. (<-- Dette skjedde Torsdag forrige uke) Idag, Mandag, ble jeg hacket igjen via msn. Det kom ikke opp noen forespørsler eller noe. Idag ble jeg bare logget av msn og da var msn adresse, gmail adresse pluss 2 stykk world of warcraft kontoer blitt stjålet / byttet passord og email holder. (Jeg var ikke tilstede værende ved maskinen når dette skjedde.) Når jeg så hva som hadde skjedd så koblet jeg av det trådløse nettverket og formatterte maskinen igjen. Har ringt flere kompiser og min bror som alle er flink med data, men ingen har blitt utsatt for noe slikt før. Jeg formatterte begge harddiskene mine, og maskinen har ikke vært i kontakt med noen annen slags type for backup data. Har bare blitt installert med orginal cd`er (windows, spill og programmer). Jeg kjører Norton Internet Security som nettsikkerthet. Er det noen som kan hjelpe meg mot at dette ikke skal skje igjen? Vil den samme hackeren klare å komme seg inn på min maskin uansett hvor mange ganger jeg formatterer? Nå bruker jeg ikke MSN lengre (NIS var fullt oppdatert når begge angrepene skjedde), i håp om at dette kan hjelpe. Men vil helst ikke starte med noe nytt nå som jeg har allerede mistet flere tusen kroner verdt av "spillemateriell". Håper noen her kan hjelpe meg mot at dette ikke skal skje igjen. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Kjør gjennom denne guiden siden det sikkert er en keylogger eller noe på systemet ditt, men jeg skjønner ikke hvorfor en person som ikke kjenner deg skall ha noe interesse av og hacke deg? For og ikke bli hacket igjen anbefaler jeg deg og ha en bra brannmur, Comodo eller Online Armor er 2 veldig gode alternativer, google it Lenke til kommentar
xcentro Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Kjør gjennom denne guiden siden det sikkert er en keylogger eller noe på systemet ditt, men jeg skjønner ikke hvorfor en person som ikke kjenner deg skall ha noe interesse av og hacke deg? For og ikke bli hacket igjen anbefaler jeg deg og ha en bra brannmur, Comodo eller Online Armor er 2 veldig gode alternativer, google it For øyeblikket kjører jeg norton internet security og spybot. Er NIS bare noe piss eller syns du jeg burde bytte asap til comodo / online armor 2? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Sendte denne fyren deg noe bilder eller addons eller annet over msn? Lenke til kommentar
xcentro Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Sendte denne fyren deg noe bilder eller addons eller annet over msn? Nei, sendte meg ikke noe over msn. Bare pratet med han, og etter en stund fikk jeg opp alle de forespørsel vinduene om "add a friend" der. Etter de var kommet opp hadde han tydeligvis all info av brukerkontoer og passord på pc`en. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Ga han deg linker til screenshots og slikt da? Lenke til kommentar
xcentro Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Ga han deg linker til screenshots og slikt da? Nope. Ingen linker, bilder etc. Bare snakket vanlig, og etter en stund fikk jeg mange pop-ups om "add a friend" forespørsler. Etter det var msn osv blitt byttet passord på. Når jeg ble hacket første gang hadde jeg personen som hacket meg på min msn liste. Når dette skjedde idag, var det ingen på min msn liste. Da så jeg bare at jeg ble logget ut av msn hele tiden, gmail konto byttet pwd på og mine wow accounts var blitt byttet pwd på også. Endret 11. november 2008 av xcentro Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 kjør den guiden som Pizaen linka til høres egentlig veldig rart ut :s og bytte PW på WoW accounten din er vel egentlig ikke så lett bare og vite e-mailen din. trenger jo og vite Secret Question spørmålet også. anbefaler og av innstalere hele norton egentlig da avira er bedre :-/ (link: http://www.free-av.com/en/download/1/avira...antivirus.html) også ha Mbam til og finne andre ting av virus osv. men ta kontakt med blizzard snakk med de (du må ta div. bile av korte ditt og sende via mail osv) så får som regel tilbake WoW accounten med tingene osv . ~submit Lenke til kommentar
xcentro Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Har kjørt den testen. Har avinstallert Norton IS og installert Avira. Kjører "spybot -Search & Destroy" hele tiden også. Skal teste dette noen dager ved å lage flere hotmail-kontoer osv, og se om de også blir hacket. Syns det er rart at hackeren skal klare å fortsette å ta hotmail adresser osv etter en formatering, og spesielt siden han ikke var i min kontakt liste lengre. Takker for all hjelp. Krysser fingra for dette Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Har kjørt den testen. Har avinstallert Norton IS og installert Avira. Kjører "spybot -Search & Destroy" hele tiden også. Skal teste dette noen dager ved å lage flere hotmail-kontoer osv, og se om de også blir hacket. Syns det er rart at hackeren skal klare å fortsette å ta hotmail adresser osv etter en formatering, og spesielt siden han ikke var i min kontakt liste lengre. Takker for all hjelp. Krysser fingra for dette Spybot search and destroy har tapt seg noe utrolig de siste årene, jeg anbefaler deg og heller legge inn mbam (http://www.malwarebytes.org/mbam.php) og avinstallere spybot, siden mbam er et mye bedre program som Submit sa over her Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 xcentro bruker du vista eller XP ? Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Har kjørt den testen. Har avinstallert Norton IS og installert Avira. Kjører "spybot -Search & Destroy" hele tiden også. Skal teste dette noen dager ved å lage flere hotmail-kontoer osv, og se om de også blir hacket. Syns det er rart at hackeren skal klare å fortsette å ta hotmail adresser osv etter en formatering, og spesielt siden han ikke var i min kontakt liste lengre. Takker for all hjelp. Krysser fingra for dette Du bytta passord på hotmail accounten din? Lenke til kommentar
xcentro Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 xcentro bruker du vista eller XP ? Har tideligere kjørt forskjellige versjoner av XP siden det har vært det som har vært mest stabilt. Nå kjører jeg orginal Vista 32-bit. Har kjørt den testen. Har avinstallert Norton IS og installert Avira. Kjører "spybot -Search & Destroy" hele tiden også. Skal teste dette noen dager ved å lage flere hotmail-kontoer osv, og se om de også blir hacket. Syns det er rart at hackeren skal klare å fortsette å ta hotmail adresser osv etter en formatering, og spesielt siden han ikke var i min kontakt liste lengre. Takker for all hjelp. Krysser fingra for dette Du bytta passord på hotmail accounten din? Lagde ny hotmail og gmail account etter jeg ble hacket første gangen. De to mistet jeg rimelig fort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå