Hrodebert Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Det må jeg ærlig si at jeg ikke skjønner Lenke til kommentar
MrL Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Det må jeg ærlig si at jeg ikke skjønner Handlingen i filmen er sikkert ikke verdens beste, selvom den var ganske bra etter hva jeg husker, er en stund siden jeg så den og da, er nok mest musikken og stemningen som gjør denne episk. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Filmen gikk faktisk på TV3 for en uke siden, så litt på den, men måtte gi opp som så mange ganger før. Når du sier at "musikken og stemningen" er "episk", begynner det og skurre for meg. Som sagt den har sine lyspunkter, men det har dagsrevyen også Smaken er som baken... Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Svært løselig basert tenker jeg vi sier. Eneste sanne med den er at det var en båt som gikk på et isfjell og så sank den. Dette er ikke riktig. Filmen er svært nær det vi vet om hva som skjedde da skipet sank. James Cameron brukte to år på å gjøre research omkring den ekte Titanic før han lagde filmen, og har tatt med svært mange detaljer som stemmer. Ja, tragedien er der. Men den blir totalt overskygget av pompøse, klissete og totalt uinteressante scener som kommer som perler på en snor. Som flere har uttalt mangler Caprio troverdighet og godt skuespill. Vel, der er vi dypt uenige. Jeg synes DeCaprio er en svært dyktig skuespiller og liker ham veldig godt. Jeg synes ikke forholdet deres overskygger tragedien noe mer enn at jeg fint klarer å få med meg begge deler. Dessuten har jeg alltid hatt sansen for det pompøse selv. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Kan hende DiCaprio sugde på nittitallet, men han er faen meg bra nå. Hvis du fortsatt tviler skillsa hans, se The Departed (2006) og Catch Me If You Can (2002) - Sistnenvte har også Christopher Walken i en fantastisk rolle. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Vel, der er vi dypt uenige. Jeg synes DeCaprio er en svært dyktig skuespiller og liker ham veldig godt. Dessuten har jeg alltid hatt sansen for det pompøse selv. Problemet med Caprio er at han svinger veldig. I filmen Blood Diamond gjorde han en veldig god jobb som skuespiller, men nå var han riktignok en del år yngre i Titanic. Vår uenighet kan også ha noe med kjønn og gjøre Endret 23. november 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Det kan ha med kjønn å gjøre, ja, siden det virker som en del menn mangler evnen til å se forbi romantikken. Det virker som om hvis det er noe som kan ligne på romanse i en film, så ramler alle skylapper ned og de klarer ikke se noe annet. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Nå finnes det en del myke menn, mulig ikke på forumet, men de finnes... Endret 23. november 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Man må ikke være en "myk mann" for ikke å bli fullstendig blendet av en romanse på film. Hva er dette slags gammeldagse forestillinger?! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 har du sett Departed robert? Leo kan mye annet enn å spille flørtepus. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Man må ikke være en "myk mann" for ikke å bli fullstendig blendet av en romanse på film. Hva er dette slags Jo litt har du sett Departed robert? Leo kan mye annet enn å spille flørtepus. Ja, der er han veldig bra (men han får god drahjelp av Jack Nicholson), akkurat som i Blod Diamond. Derfor jeg mener at han svinger veldig. Variasjon er bra, men Caprio er til tider veldig ustabil. E: Nå skal det sies, at han har fått noen år på baken siden Titanic, noe som kan gjøre han bedre som skuepsiller. Endret 23. november 2008 av roberteh Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Er det ikke merkelig at man i 1912 kunne sjøsette verdens største skip og som selv etter dagens standar er stort samtidig med at de hadde som filosofi at man kommer seg sikrere gjennom et isbelte ved å kjøre fort gjennom det for da befinner man seg kortere tid i faresonen? Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Man må ikke være en "myk mann" for ikke å bli fullstendig blendet av en romanse på film. Hva er dette slags gammeldagse forestillinger?! "Ja, jeg har sett over 100++ filmer, så jeg tror jeg veit hva jeg prater om" Har endel av de... Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Ja, der er han veldig bra (men han får god drahjelp av Jack Nicholson), akkurat som i Blod Diamond. Derfor jeg mener at han svinger veldig. Variasjon er bra, men Caprio er til tider veldig ustabil. E: Nå skal det sies, at han har fått noen år på baken siden Titanic, noe som kan gjøre han bedre som skuepsiller. Hans kanskje beste rolle gjorde han før Titanic, i What's Eating Gilbert Grape. Så jeg tror ikke han har hatt noen erfaringsproblemer, fyren er talentfull og gjorde nok det han skulle gjøre på det skipet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Titanic er fra 1997. Lenke til kommentar
mattjin Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Svært løselig basert tenker jeg vi sier. Eneste sanne med den er at det var en båt som gikk på et isfjell og så sank den. Jaha. Om du hadde sett ett par dokumentarer om Titanic på Discovery/national geographics hadde du vist at det er MYE sannhet i Titanic filmen. Selv hadde jeg ikke sett Titanic før nå nettopp og jeg ble positiv overrasket. Både av hvor realistisk den er og hvor bra den var laget! Jeg har egentlig ikke sansen for kjærlighetsfilmer men denne synes jeg var veldig bra! veldig rørende. For å nevne noen detaljer som gjør filmen ''sann'' - De fikk melding om isfjell men satte likevell opp farten for å imponere folk/pressen - Kapteinen gikk som kjent ned med skipet - Måten, og tiden skipet brukte på å synke. - En av de som ser etter isfjell(utkikksmennene) spør etter kikkerter, en annen sier at han ikke har sett de siden Southhampton( de glemte faktisk igjen kikkertene) - Det var bare livbåter til halvparten av folkene sikkert mer som jeg har glemt også Greit nok at historien om Jack og Rose er oppspinn, men resten er meget bra laget så ikke kom med sånne påstander uten at du vet noe som helst! Visste der foresten at Titanic EGENTLIG skulle tålt sammenstøtet med isfjellet?? Grunnen til at skipet sank var at det var brukt dårlig metall i boltene som holdt platene i skroget sammen. (kilde: National Geographics) Lenke til kommentar
Jan Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Venter på BD-utgivelse. Kanskje i 2010, jippi. Kun sett den på kino. Likte den godt da, hatet den et par år etter, men nå vil jeg se den igjen. Pussig kurve. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Jeg ser at enkelte ikke liker historien, men jeg tror grunnen til det egentlig er bølgen Titanic i ettertid skapte, med å flekke en middelmådig kjærlighetshistorie inn under en historisk hendelse... Selv mener jeg det fungerer greit i Titanic. Det som er så fantastisk med Titanic er produksjonen. Musikken er fortreffelig, scenografien er topp, spesialeffektene er nydelige og selve hendelsen er godt skildret. Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Husker jeg så Titanic på kino når jeg var i 8-9 års alderen. Skaffet meg den også på VHS da den kom. Så den en god del ganger for å si det sånn, men det begynner å bli noen år siden nå. Kjøpte den på DVD for et par år siden, men har ikke sett den enda. Likte den ihvertfall da jeg var mindre, så det frister litt å se den igjen. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Venter på BD-utgivelse. Kanskje i 2010, jippi. Hva er en BD-utgivelse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå