Galexon Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Jeg er veldig glad i filmen om Titanic fra 1998, fordi den setter et emosjonelt spor i meg, mest på grunn av overveldende musikk, men også på grunn av den følelsen jeg får av æresfrykt for ulykken som skjedde. Jeg vet at det finnes flere i Norges land som liker filmen, og bestemte meg derfor for at jeg skulle samle linker til de mest kjente og kjære lydsporene til filmen! Mest fordi jeg ikke hadde noe å gjøre, men også fordi jeg selv vil ha en plass der de er samlet. Kos dere! - James Horner - Never an Absolution - - - NB! Det er ikke sikkert at jeg har satt riktig komponist til de forskjellige lydsporene, men det er fordi kildene mine er YouTube, og altså ikke nødvendigvis pålitelige Jeg kan legge til på slutten at jeg ikke brydde meg stort om selve kjærlighetshistorien i filmen, men jeg har alltid hatt en sær interesse for kjente skipsvrak, og har syntes at dette var spennende. Historien om "Titanic" er episk, kjent over hele verden, og en grusom tragedie på mange måter. Det er derfor jeg liker filmen, noe som i grunnen er litt morsomt, da jeg til vanlig foretrekker krigsfilmer eller actionfilmer som "Saving Private Ryan" eller "James Bond". Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Bra gjort å glemme "My heart will go on". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Selv husker jeg Titanic som noe romantisk kliss hvor jeg kun spolte vhs-en fram til når vi får se puppene til Kate Winslet (skrev jeg det riktig?) og deretter litt sex også fram til når båten kjører på isfjellet. I senere tid så har filmen havnet i en kanskje ufortjent bås for min del, hvor det kun er kvinnfolk som sitter og gråter og ser filmen. Burde kanskje ha sett den igjen nå som jeg har blitt "voksen" Når det gjelder historien om skipet Titanic, så brukte jeg utrolig mye tid på å lese en bok som broren min stjal på skolebibloteket om akkurat dette. Veldig interessant historie og en forferdelig ulykke som kunne ha vært unngått. Musikken fra 98-versjonen av filmen er jo også veldig bra og "My heart will go on" må jeg vel innrømme at jeg hørte en del i etterkant av filmen. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Selv husker jeg Titanic som noe romantisk kliss hvor jeg kun spolte vhs-en fram til når vi får se puppene til Kate Winslet (skrev jeg det riktig?) \. Ja! Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Rent personlig mener jeg at de som ser på Titanic som "noe romantisk kliss" har gått glipp av svært mye om hva denne filmen handler om. Enig med TS, dette er en fantastisk film! Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Hva har vi da gått glipp av? Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Vel, man må ha vært temmelig blind for ikke å se all tragedien som foregikk i den siste halvdelen av filmen. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Jeg har lyst til å se Titanic igjen. Jeg er opplært til å hate den. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Jeg opplærte meg selv til å like den. Så den sikkert 5-6 ganger da jeg var mindre. Har ikke sett den siden jeg var 13-14 år, men tror den holder seg godt ved et gjensyn. Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Syntes det er en fin film jeg, liker den godt Trist film også, med tanke på at det har faktisk skjedd i virkeligheten så blir man nesten enda mer rørt enn om det bare hadde vært en story som de fant opp. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Titanic er en fantastisk film mest fordi den er baser paa en sann historie ! Blir selv veldig nyserrig og rort av filmen og historien. Love it ! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Svært løselig basert tenker jeg vi sier. Eneste sanne med den er at det var en båt som gikk på et isfjell og så sank den. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Jupp.. buuuuhuuu *cry*** Har skjedd værre ting enn det der. Endret 22. november 2008 av laffe Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Jeg såg Titanic på kino og joda det er en del romatisk kliss men samtidig så er den interresant med tanke på at den gjengir ganske godt forholdene generelt ombord. Når Leonardo er satt i håndhjern fast til et rør og kommer til å drukne om ikke Kate redder han er en av de gode scenene som får frem litt av terroren i en slik ulykke. Han står der med vann til livet og man hører de dype knakelydene etterhvert som stresset på skroget stiger når bakenden løfter seg smått om senn ut av vannet. Altså selve historien byr meg ikke så hardt men de takniske detaljene rundt skipets undergang kommer godt frem i filmen her. Scenen der Leonardo og Kate henger på bakenden på båten etter at fronten har forsvunnet helt og bakenden stikker som en dupp opp av vannet og man ser folk falle i vannet samtidig med at hovedkarrakterene foreløpig sitter tørt på gelendret og venter på det våte element som venter på dem der nede er også en meget godt beskrivende scene jeg liker godt. I grunnen var det en veldig god skildring av forholdene som rådet da Titanic gikk ned. Men sammenlignet med senkingen av Wilhem Gustloff er dette småting og regne, der gikk det med ~9343 personer. http://no.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_Gustloff Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 All dramatikken overskygges totalt av babyface-Leo og Kate sine pupper. That's it. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Det var faktisk noen i salen som klappet når Leonardo døde og sank i havet. Lenke til kommentar
Gege Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 En liten rettelse, filmen Titanic kom på kino i 1997. Videoen ble utgitt i 1998. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Vel, man må ha vært temmelig blind for ikke å se all tragedien som foregikk i den siste halvdelen av filmen. Ja, tragedien er der. Men den blir totalt overskygget av pompøse, klissete og totalt uinteressante scener som kommer som perler på en snor. Som flere har uttalt mangler Caprio troverdighet og godt skuespill. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) For min del er denne filmen episk, og legger seg lett på topplisten over de beste filmene jeg noensinne har sett. Dette er kanskje filmen som har satt min standard på filmer som er episke, filmen er trist, spennende og har musikk som kanskje er tidenes beste, som passer så perfekt at jeg nesten får frysninger, spesielt av Southampton og Never an Absolution, har ikke ord for hvor bra det er, nærmere perfekt blir det ikke. Endret 22. november 2008 av MrLG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå