Sofakriger Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 God kveld! Har nå etter en del styr fått lov til å ta førstegangstjenesten, har blitt satt opp på ing. bataljonen med innrykk august 2009 noe jeg gleder meg sinnsykt til Men nå de siste dagene har jeg gått å lekt litt med tanken på å ta læretida i forsvaret, men er det sånn at jeg søker I TILEGG til de ønskene jeg har satt opp? Dvs. om jeg søker læreplass, men ikke får det så ender jeg opp på en av plassene jeg har satt opp? Er det noen som har noen erfaringer fra læretid i forsvaret som de vil dele? positive/negative Takker for svar Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Velkommen til forumet Lærlingtiden vil være i stedet for førstegangs-tjenesten, du vil nok ende opp på en av de plassene du har fått hvis du ikke blir tatt inn. jeg har noen lærlinger, de trives ihvertfall godt Lenke til kommentar
Sofakriger Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 ok, kjenner en som var ikt-lærling, og han trivdes godt. Har inntrykk av at forsvaret er en bra plass å være, men synnes det er litt skummelt i kaste seg uti det, er 2 år det er snakk om Lenke til kommentar
olz Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Kan vel benytte tråden til å hive ut et spørsmål sjøl. Åssen blir det om en vil ta forkurs ingeniør i militæret? blir det då i tillegg til det du allerede skal gjere under førstegangstjenesta? evnt. noken som har gjort det og har erfaringa om ditta? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 ok, kjenner en som var ikt-lærling, og han trivdes godt. Har inntrykk av at forsvaret er en bra plass å være, men synnes det er litt skummelt i kaste seg uti det, er 2 år det er snakk om det virker mye skumlere enn det er når du er ute i det kjør på sier jeg, hva og hvor tenkte du å være lærling? Lenke til kommentar
Sofakriger Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Glz: ville vel tru at du må ta fagene som privatist på voksenopplæringen Da tar du de på kvelden itillegg til det du har til vanlig ja Akkla: Har 2 år på salg og service (under gammel ordning ref-94) så tenkte på enten kontorfag eller vekterfag Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Forsvaret tilbyr vel ikke vekterfag, men det finnes mange VO-asser rundt om kring i landet som er lærlinger i kontorfag Lenke til kommentar
Sofakriger Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 joda, de tilbyr det Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 VO er vist dritt kjedelig. Lenke til kommentar
Sofakriger Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 har hørt det jeg også, men man kan vel drive på med andre ting som kontorlærling også? Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Bump. Noen som har vært lærling innen kontorfaget som kan dele sine erfaringer? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Forsvaret tilbyr vekterfag, resepsjonsfag og kontorfag til de som har gått salg & service. Send gjerne PM dersom du har spørsmål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå