lasse_hansen87 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hei sann.. Har en Ps3, som jeg kjører kabel nettverk på.. Og har tenkt å bytte ut min nåværende router med en AirPort Express-basestasjonen, denne kjører på 802.11n-teknologien, altså 5Ghz frekvensen... Støtter playstation dette??? Grunnen til at jeg skal kjøre på 802.11n- 5Ghz frekvensen er pga at dette gir bedre hastighet på nettverket på Pcène har i huset... Men kan denne basestasjonen kjøre både 802.11n- 5Ghz, og på den vanlige G standarden, som PS3èn kjører på? Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 PS3 støtter bare B og G (2.4Ghz) Lenke til kommentar
praystation Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Jeg bruker en Airport Extreme-basestasjon uten problemer. Selv om PS3 ikke støtter 802.11n, så støtter AirPort den eldre g-standarden, På eplehuset sine nettsider står det:"Det er fordi AirPort Express er Wi-Fi-sertifisert til å fungere sammen med datamaskiner som bruker 802.11a, 802.11b, 802.11g- eller 802.11n-spesifikasjonene." Så det vil fungere uten problemer. Det er ikke noe problem å kjøre annen maskinvare som støtter n-standarden og dra nytte av den ekstra hastigheten, selv om PS3 skulle bruke g-standarden. Endret 10. november 2008 av praystation Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Okay, så jeg kan trygt kjøpe denne??? Man må alså ikke velge enten 2.4Ghz, eller 5Ghz, Den boksen kjører på begge samtidig? Hvordan er det å kjøre denne boksen i "bridge" eller hva man kaller det, at denne boksen overfører alt fra routeren til Pc, PS3, osv??? Funker dette? Lenke til kommentar
praystation Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Okay, så jeg kan trygt kjøpe denne??? Man må alså ikke velge enten 2.4Ghz, eller 5Ghz, Den boksen kjører på begge samtidig? Hvordan er det å kjøre denne boksen i "bridge" eller hva man kaller det, at denne boksen overfører alt fra routeren til Pc, PS3, osv??? Funker dette? Ja, det vil fungere bra mot PS3. Du setter opp i kontrollpanelet til boksen om den skal sende ut kun n-signaler eller også eldre standard. Den kan altså kjøre alle standardene samtidig. Airport Express kan godt kjøres i bridge, men det anbefales da å kun koble den sammen med andre Airport produkter. Hvis du prøver å kople det opp mot andre leverandører enn Apple, kan du få problemer med å få "Bridget" boksene. Har du lange avstander, eller flere etasjer, eller murvegger du skal dekke, anbefaler jeg å gå for Airport Extremem i stedet. Den har langt bedre rekkevidde og signalstyrke, også kan du bruke en Airport Express som bridge. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg kjører PS3 på airport express. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå