Gå til innhold

Et bra speilrefleks til max 5000kr?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle nyere digitale speilreflekser er bra nok med litt variasjon på brukerhantering.

 

Hvis du skal ha et speilrefleks og ikke føler for og bruke tid på å redigere bilder i etterkant ville jeg godt for Nikon D40 hus og heller lagt litt mere penger i et objektiv.Kjøpt Nikon sitt reise objektiv 18-200mm VR.

Hvis du ikke trenger det med en gang så kommer tamron med er reiseobjektiv snart på 18-270mm som alle har stor forventning til.

 

Her kan du sammenlingne de forskjellige brennvidder,et objektiv som normalt følger med kamerakjøp er på ca 18-55 mm

http://www.tamron.com/lenses/learning_cent...-comparison.php

 

Her kan du lese litt om brennvidder,iso og lukkerhastigheter.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=984477

Lenke til kommentar

Tror faktisk jeg heller ville kjøpt i Norge. Ikke mye dyrere, og du får skikkelig garanti etc. etter kjøpsloven. Dessuten er det mindre sjanse for å bli svindlet. (Jeg har vært i diverse fotobutikker i HongKong, og har en noe blandet erfaring derifra..............)

 

JapanPhoto har f.eks. Olympus og Pentax på tilbud til meget gode priser.

Endret av ok67
Lenke til kommentar
Tror faktisk jeg heller ville kjøpt i Norge. Ikke mye dyrere, og du får skikkelig garanti etc. etter kjøpsloven. Dessuten er det mindre sjanse for å bli svindlet. (Jeg har vært i diverse fotobutikker i HongKong, og har en noe blandet erfaring derifra..............)

 

JapanPhoto har f.eks. Olympus og Pentax på tilbud til meget gode priser.

 

Litt teit å foreslå å dra til Japan når du først sier at han ikke skal kjøpe i Kina...

Lenke til kommentar
Tror faktisk jeg heller ville kjøpt i Norge. Ikke mye dyrere, og du får skikkelig garanti etc. etter kjøpsloven. Dessuten er det mindre sjanse for å bli svindlet. (Jeg har vært i diverse fotobutikker i HongKong, og har en noe blandet erfaring derifra..............)

 

JapanPhoto har f.eks. Olympus og Pentax på tilbud til meget gode priser.

 

Litt teit å foreslå å dra til Japan når du først sier at han ikke skal kjøpe i Kina...

 

?? :D

Lenke til kommentar
Tror faktisk jeg heller ville kjøpt i Norge. Ikke mye dyrere, og du får skikkelig garanti etc. etter kjøpsloven. Dessuten er det mindre sjanse for å bli svindlet. (Jeg har vært i diverse fotobutikker i HongKong, og har en noe blandet erfaring derifra..............)

 

JapanPhoto har f.eks. Olympus og Pentax på tilbud til meget gode priser.

 

Litt teit å foreslå å dra til Japan når du først sier at han ikke skal kjøpe i Kina...

:whistle:
Lenke til kommentar

Hehe genialt :D man må faktisk ikke helt til Japan for å stikke en tur på JapanFoto da... Hmmm hørte noen rykter om det ja... Men bare kom med forslag, så skal jeg sammenligne ;-) Takk for tipsene hittil! Er forresten en tilhenger av Nikon egentlig, men har også tenkt på Canon. Pentax tenkte jeg egentlg ikke på, føler ikke at det når nivået til de overnevnte. Kanskje jeg tar feil?

Endret av olgisen
Lenke til kommentar
En aktiv herremann her på forumet vil med stor grad av sikkerhet komme med sterke anbefalinger om å kjøpe Sony i løpet av kort tid. Jeg forholder meg derfor rolig. :!:

Jeg har moderert meg nå, har skjønt flesteparten ikke er interessert i testvinnere, hehe ;)

Men bra for meg, mindre konkurranse om de gode minoltakjøpene i bruktmarkedet:)

Lenke til kommentar
Hvis du skal ha et speilrefleks og ikke føler for og bruke tid på å redigere bilder i etterkant ville jeg godt for Nikon D40 hus og heller lagt litt mere penger i et objektiv.Kjøpt Nikon sitt reise objektiv 18-200mm VR.

Hvis du ikke trenger det med en gang så kommer tamron med er reiseobjektiv snart på 18-270mm som alle har stor forventning til.

Med tanke på at 18-200 VR ligger rundt 5000 alene så skal du slite med å få det + D40 innenfor et budsjett på 5000 :whistle:

 

Men hvis man er villig til å handle på bruktmarkedet kan det være en mulighet, og det er absolutt en bra kombinasjon hvis man vil ha en relativt kompakt og allsidig pakke som sparker rompa til et hvert ultrazoomkamera.

 

Ellers så får du jo følgende innenfor budsjettet:

Nikon D60 med 18-55 VR

Nikon D40 med 18-55 (uten VR) og 55-200 - grei pakke, men personlig ville jeg foretrukket VR-utgavene av begge objektivene, både på grunn av VR og generelt høyere optisk kvalitet.

EOS 1000D med 18-55 IS

EOS 450D med 18-55 IS

Olympus E-420 med 14-42 (du får en pakke med 14-42 og 40-150 for under 5k også - rimelig bra pakke spør du meg)

Olympus E-520 med 14-42 (hvem i all verden setter forresten prisene til Japan Photo når de selger denne med og uten objektiv til samme pris?)

Pentax K200D med 18-55 (Enda bedre: JP vil ha 3999 med objektiv, og 4794 uten :ermm: )

 

Hvis du går litt over budsjettet så averterer yaha.no og netonnet med D80 + 18-55 VR til hhv. 5072 og 5090. Det er heller ikke noe dårlig tilbud.

Lenke til kommentar

Kjøp brukt! da får du mye mere for pengene. Er ikke langt i fra at du får D80 + 18-200 for 5.000,-. Da har du en kjempepakke. Se på foto.no og finn.no hva som ligger der. Og husk at annonsene som har ligget en stund gjerne er priset over markedet, så det er bare å prøve seg med et bud.

 

18-200 VR koster for tiden 4000 på MPX.

Lenke til kommentar
Objektivene til Nikon har VR i navnet når de har bildestabilisator, hvordan er det forresten med objektivene til Canon, Olympus og Sony?
Canon bruker "IS" ("Image Stabilizer"). Oly og Sony har ikke stabilisering i objektivene.

 

Du får vel for så vidt noen objektiver med bildestabilisering til FourThirds fra Panasonic. Tror de bruker forkortelsen "OIS".

Lenke til kommentar
Objektivene til Nikon har VR i navnet når de har bildestabilisator, hvordan er det forresten med objektivene til Canon, Olympus og Sony?
Canon bruker "IS" ("Image Stabilizer"). Oly og Sony har ikke stabilisering i objektivene.

 

Du får vel for så vidt noen objektiver med bildestabilisering til FourThirds fra Panasonic. Tror de bruker forkortelsen "OIS".

 

Olympus, Sony og Pentax har alle stabilisering i huset, så man får stabilisering på alle objektiver.

Lenke til kommentar

Er du familiær med speilrefleks,fortrinnsvis digitalt ?

 

Hvis du er helt grønn og ikke vet hva blenderåpning,lukkertider,iso og brennvidder er for noe så burde du ta høyde for det når du kjøper,innstegs/nybegynner modellene er litt enklere og bruke.

 

Vet ikke hvor mye tid du har før du skal til Kina,men har du noen uker på deg så er det mulig og lære det mest grunnleggende for å ta gode bilder både når det gjelder komposisjon og justeringer av kameraet.

 

Hvis du skal til H.K. så er det en kjempefin mulighet til og kjøpe et par bra orginal objektiver til en overkomelig pris,eventuell for og bruke selv eller for salg når du kommer hjem.

 

Bare å mase på oss så skal vi vill.. eeh! veilede deg så feriebildene dine blir optimale :)

 

Har brukt buss til Japan foto.Men må kanskje revurdere det nå,noen som vet om billige flybilleter ?

Lenke til kommentar
Er du familiær med speilrefleks,fortrinnsvis digitalt ?

 

Har brukt buss til Japan foto.Men må kanskje revurdere det nå,noen som vet om billige flybilleter ?

 

Går faktisk Media og kommunikasjon, så jeg kan en del om det der ;-) Null stress. Oi, hvor lang tid tok bussturen dit?! :p Angående det å ikke kjøpe i Kina... Det var for så vidt en tanke, sjekke ut prisene der og sammenligne. Det med garantien føler jeg er litt sånn samma, betaler jeg mye mindre for utstyret så skjønner jeg også at det muligens blir dyrere når det først skjer noe(men hvor ofte skjer det faktisk noe...?). Men hvis prisforskjellen ikke er stor, så er det selvfølgelig ikke noe vits i å være gjerrig.

Lenke til kommentar

De litt bedre orginal objektivene er så og si aldri noe feil med,og hvis det er et Canon med L så gjelder garantien i hele verden i et år.

 

Har ikke skjekket prisen den siste tiden men tror nok at du fortsatt kan gjøre en god deal i H.K. angående kjøp av objektiver hvis du holder deg under 6000 kroner grensen for import.

 

Når det gjelder dslr så er jeg mere skeptisk da det er såpass mye mer som kan gå i stykker.

 

Nå som faktaene er konstatert her :) så er nok et semiproft kamera heller og anbefale en et innstegs/nybegynner kamera,da får du et kamera og vokse med som fotograf.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...