Gå til innhold

Hvilke spille har fått deg til å fremkalle mest følelser?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg tenker følelser og spill, så forbinder jeg det alltid med Final Fantasy, spesielt 7, 8 og 10. Disse spillene er helt utrolige spør du meg.

 

Samtidig har spill som Grand Turismo, World of Warcaft, Fifa, Age of Conan, CM (FM) og diverse andre gode spill satt inntrykk på meg, men på en helt annen måte.

 

Alltid fint å tenkte tilbake på slike gode spill opplevelser. Får lyst å spille de igjen, eller gå tilbake i tid (gjelder mmo's og slik).

 

Savner litt det samme i nye spill, de fleste har for stort fokus på grafikk og glemmer viktigheten av en god storyline. Det finnes selvfølgelig unntak, men til og med de nye gode spillene synest jeg ofte blir for korte, eller ikke dype nok.

Lenke til kommentar
Mitt tips til Scene i GeOW2:

 

 

Var vel ikke tilfeldigvis når Marie og Dom ble "gjenforent"?

Det stemmer, ja.

 

Huff, enig der, den var bra. Likte at GeOW2 hadde mye mer story enn eneren. Elsket begge.

 

Sterkt å se Don si 'I dont know what to do man..' De har jo alltid svar på ting, men i den situasjonen er han hjelpesløs..

 

Lenke til kommentar

Jeg kan lage en liste:

 

Zelda - Ocarina of time

Det spillet er bare vakkert! Måtte spille det på N64 emulator da...

 

Call of Duty 4

Blandt de mange scenene var atombomba og slutt-scenen...

 

Call of duty 1

Var veldig rørt etter å ha spilt som Doyle i expansion-pack'en.. Man begynner med flyene, og skal slippe de bombene... Også driver man sånne ensomme spolerings-oppdrag etterpå!

Lenke til kommentar

Jumping Flash

 

 

Fy faen til minner denne videoen vekker. Dette var det første spillet jeg spilte i mitt liv. Jeg var ett år... :cry: Uforglemmelig soundtrack til tusen.

 

 

Metal Gear Solid 3

 

 

Se filmen hos Youtube

 

Ahh.. Herlige bilder som plopper opp i hodet mitt.

 

Imagine this:

 

Du sitter på rommet ditt og nyter et kvalitetsspill, MGS3. På rommet ditt ved siden av, spiller broren din "Her kommer vinteren" på full guffe så rommet ditt rister. Men du liker det. Du bryr deg ikke noe om at broren din dundrer hele huset med musikken sin. Fordi du liker musikken hans. Du liker MGS3. I tillegg passer det med årstiden du går inn i, nemlig vinteren. Og du kommer i godt humør. For ikke å snakke om storytellingen.

 

Jokke & Valentinerne

Se filmen hos Youtube

 

 

Burnout 3: Takedown

 

 

 

Det beste bilspillet jeg noensinne har spilt. Fy faen, det var sykt da det kom ut i 2004!

 

Lenke til kommentar
Ekte menn er trygge nok på seg selv som menn, og de tørr å vise følelser. Til en viss grad. ;)

 

Kanskje den moderne tøffel er slik, men ekte menn stenger følelsene inne og tar på seg ett stein-ansikt av stål

 

"Get over it.. adapt - overcome!"

 

Uansett... gråte over ett dataspill? Uansett hvordan du vender og vrir på det så får jeg ikke det til å virke mandig... ikke engang moderne tøffel-mandig...

Lenke til kommentar
At spillene ikke gir deg følelser eller inntrykk er jo egentlig bare et tap for deg, da.

 

Så du mener at når en mann ikke sitter og sipper på grunn av ett tv-spill, så er det ett tap?

 

:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

dont make me laugh

Ja, Einstein (igjen)... fordi "sipping"(?) er den eneste følelsen som finnes. Hat og Sinne er 2 byer i Burkina-Faso.

 

Er du ikke i stand til å vise følelser som hat og sinne er du i hvert fall verdens største pingle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...