Gå til innhold

Hvilke spille har fått deg til å fremkalle mest følelser?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Planescape Torment slår alt. Men det er kanskje fordi skrivingen er på linje med en god bok så jeg vet ikke om det teller.

Shadow of the Colossus også. Bare den musikken var nok til å gi meg frysninger, og jeg må si det er imponerende hvordan de klarte å få meg til å føle med karakteren uten ordentlig dialog.

Nå er jeg ganske følsom fra før av da, men jeg tror det er spillet som slo det meste.

MGS IV var også ganske nærme. Spesielt mikrobølgovn scenen (høres dumt ut på norsk men de som har spilt vet hva jeg mener).

Shadow hearts 2 (fikk dessverre aldri spilt eneren) fikk meg også til å føle en del sammen med Final Fantasy spillene selvsagt.

Fahrenheit var også bra på dette selv om det dalte litt mot slutten.

Er veldig mange jeg har glemt føler jeg, men jeg er som sagt følsom så dette er noen av de beste i hvert fall.

Og nå går jeg ut i fra at med følelser menes at man bryr seg om karakterene og slikt.

Regner med at de som har svart PES og Oblivion og slikt tolket det litt annerledes.

Lenke til kommentar

Zelda A Link to The Past (3'ern på SNES).

Ikke mye "følelser" men det var det beste spillet jeg har spilla.

Har ikke spilla de nyeste Zeldaspillene (På N64 osv), men de ville ha gitt meg følelser de også.

 

MGS1 var konge, de elskverdige scenene. Og nedlaste dem fra PiratBukta går jo ann...

 

Exumed, gammelt grøsserspill. Dead Space ligger nå ann. Fyfaen! Trenger et anlegg og spille dette på så har jeg nok hoppa fra balkongen.

Lenke til kommentar

Final Fantasy VII:

 

Aeris's "store scene":

 

Alle som har spilt FFVII har vel følt noen sterke følelser når Sephiroth bruker sverdet på Aeris.

 

 

Sannheten om Vincent:

 

Hvis man finner den hemmelige hulen så får man mye mer informasjon om Vincent og man føler virkelig med han.

 

 

Zack's store scene (utdypet i CC:FFVII):

 

Scenen der Zack må gi etter for Shinra-soldatene, gir meg tårer i øyekroken den dag i dag.

 

 

Når Red XIII finner ut sannheten om faren:

 

Når Nanaki finner ut at faren ikke var en pingle, men en stor kriger.

 

 

Dette er bare noen få av alle minneverdige øyeblikk i FFVII. Alikevel spør folk meg hvorfor jeg mener Final Fantasy VII er tidenes beste spill..

Lenke til kommentar
knights of the old republic. sjelden blitt så involvert i et spill... jeg ble oppriktig lei meg i ettertid da jeg gikk over til the darkside og drepte flere av mine kompanjonger. da angra jeg.
What he said. Var for opphengt i å være så ond som mulig, at jeg glemte det som betyr mest av alt: KJÆRLIGHET! :cry:

Legger meg på denne jeg også.

Men det veide litt opp på slutten da, når man sto der på den høyden på korriban(?) og ble hyllet for at man har kommet tilbake som Dark Lord of the Sith. Har aldri følt meg så maktsyk i et spill som akkurat da. Følte meg nesten hjemme, og at jeg hadde utført rettmessig hevn over alle som ville ta fra meg det jeg hadde.

Når jeg tenker meg om brukte jeg vel force persuasion eller noe for å få Zaalbar til å drepe Mission. Da fikk jeg utrolig dårlig samvittighet. Tenk det, fikk to bestevenner til å drepe hverandre... :cry:

 

 

Må også si at Fahrenheit var et spill som vakte mange forskjellige følelser hos meg.

Kan også nevne: Silent Hill 2, Neverwinter Nights og Diablo I.

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hva skjer med alle gutta som gråter over RPG's a??? :p

 

Det er for det meste rollespill som prøver å vekke slike følelser i spillerne.

 

 

Og hvordan kan dere gråte over Oblivion? Slik som en sa tidligere, det gjorde vondt å drepe en mor og hennes barn. Det klarer jeg ikke å forestille meg, absolutt alle NPCene i Oblivion er ganske livløse :(

 

 

Uansett, spill som har virkelig vekket følelser hos meg er Silent Hill 2, Fallout 3, SPESIELT MOTHER 3 (mange tårevåte scener, selv om mitt steinhjerte tvinger meg til å holde tårene inne selv om jeg vil gråte :(), Persona 3, Half Life 2 (og begge episodesss). Det er maange fler, men disse stikker kanskje mest ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...