Gå til innhold

Hvilke spille har fått deg til å fremkalle mest følelser?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes folk som gråter over ett spill mangler kontakt med virkeligheten. Get real, det finnes viktigere ting i verden. Et spill er totalt betydningsløst. Et spill er bare underholdning.

 

Jeg hadde en level 92 sorc i d2 på bnet, brukt haugevis av timer med mf farming og levling.. hadde dritbra gear.. tviler på at jeg hadde grått hvis noen hadde sletta den.. Kanskje for 15 år siden, ikke nå...

Lenke til kommentar
Jeg synes folk som gråter over ett spill mangler kontakt med virkeligheten. Get real, det finnes viktigere ting i verden. Et spill er totalt betydningsløst. Et spill er bare underholdning.

Det samme kan sies om filmer, men folk gråter da i bøttevis over de. Ser ikke problemet med å felle en tåre eller to. Eksempelet ditt er vel litt usaklig, det blir som å si at man skulle gråte når raidet ditt dør mot en boss i WoW. Slike spill er ikke ute etter å vekke følelsene dine(annet enn gleden av first-kill på en boss).

 

Anyway:

 

HL2:EP2

Ble mildt sagt sjokkert av slutten, etterfulgt av en ekkel "nei gidd"-følelse. Ble sittende å stirre tankeløst inn i skjermen i det rulleteksten rullet forbi.

 

L4D

Har aldri følt meg så desperat og redd(panikk) som når jeg er den eneste overlevende og prøver å halte meg til slutten eller neste skap og man hører de tre notene man helst ikke vil høre i en slik situasjon.

 

CoD4

Makan til random fittespill. Tar det fram i ny og ne, bare for å slutte i sinne femten minutter senere. Dør alltid pga. random nade-kasting, noobtubing, airstrikes og helikoptere, ikke fordi noen outskiller meg. Nå skal sant sies at jeg ikke bruker noen "promods" som fjerner en del av disse problemene, men CoD4 er ikke et spill jeg spiller for e-sports sin skyld.

 

CS

Gleden av å vinne(eller sorgen av å tape) en viktig og jevn match på LAN er enorm.

Endret av Tmrk
Lenke til kommentar
Jeg synes folk som gråter over ett spill mangler kontakt med virkeligheten. Get real, det finnes viktigere ting i verden. Et spill er totalt betydningsløst. Et spill er bare underholdning.

 

Jeg hadde en level 92 sorc i d2 på bnet, brukt haugevis av timer med mf farming og levling.. hadde dritbra gear.. tviler på at jeg hadde grått hvis noen hadde sletta den.. Kanskje for 15 år siden, ikke nå...

 

Man kommer ofte "nermere" spill enn for eksempel filmer men folk griner av filmer hele tia men det er ingen som sier noe om det. Filmer er faktisk også laget kunn for underholdning. I tilleg finnes det yngere folk enn deg som tar spill veldig alvorlig, du har sikkert grini en del da du var mindre.

Lenke til kommentar

Oblivion, Mass Effect, Fable(xbox og pc), Halo 1&2(xbox), The Witcher, ...Mange følelser vekket :p

Jeg har ikke noe problem med at et menneske kan vise følelser, ved for eksempel å grine pga en bra/trist slutt..

Jeg sier bare slutten av Ringenes Herre og på slutten av Gladiatoren.. :cry:

Endret av Bloodax
Lenke til kommentar

Det nye gta vekker en del følelser, tror aldri jeg har vært så forbanna på en spillprodusent noen gang, det tok JÆ*****g lang tid før spillet kom til pc og nå som det har kommet har folk lagt ut flere hundre falske cracker med virus og annen F@£nskap.

Det er sånn ca. 5 koder, man må ha en rockstar account og man MÅ ha et eller annet piss program som tar 1gb for å i det heletatt få lov til å prøve å starte spillet.

 

Det verste er vel det åt folk bruker navn som fff og razor 1911 som faktisk vet hvordan man cracker.

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig folk ikke burde poste om saker slik som han over meg gjorde. Følelsene hos han ble tydeligvis fremkalt på grunn av ventetiden og hvor komplisert og irriterende det skal være å installere det, istedet for hva i spillet det var som brakte frem tårene/sinnet/etc. Og det er det dette emnet burde handle om, eller hva?

Lenke til kommentar
L4D[/b]

Har aldri følt meg så desperat og redd(panikk) som når jeg er den eneste overlevende og prøver å halte meg til slutten eller neste skap og man hører de tre notene man helst ikke vil høre i en slik situasjon.

 

Dunn---dunn-dunn!

WRAAAAAAAWWRRRGHHH!!

 

 

 

...tank? ^^

Lenke til kommentar

Slutten på MGS3 syntes jeg var veldig sterk.

 

Når jeg omsider kom til slutten og gjennomførte Legend of Zelda: Ocarina of Time, og så Master Sword hvile i Temple of Time igjen, da kjente jeg klumpen i halsen. Etter å ha brukt flere måneder på dette fantastiske spillet, var det trist å innse at reisen omsider var over.

 

Flere øyeblikk i Final Fantasy VII.

 

Flere øyeblikk i Silent Hill-spilla (både frykt og litt tristhet). Hovedsaklig i SH2 når *SPOILER FOR DERE SOM IKKE HAR RUNDET SH2, MEN SOM GJERNE HAR LYST!* når Maria dør, bl.a. Glimrende spill, som jeg må få rundet igjen nå snart.

 

Når jeg satte meg ned med Burnout 3 og fikk til å sladde i svingene og danke ut de andre bilene, da fikk jeg en følelse av enorm lykke. Det var en gledesopplevelse av de sjeldne! Har sjeldent hatt det så moro med et bilspill før, enn med nettopp Burnout 3: Takedown.

 

Hele Shadow of the Colossus, i grunn. Var moro å bestige disse kjempene, men trist å se dem dø. Slutten var også veldig trist. Veldig VELDIG bra spill. Likte også ICO, men jeg ble ikke så grepet av det spillet.

 

Grand Theft Auto: Vice City var en fantastisk opplevelse, og det var ikke historien i spillet som brakte frem masse glede. Det var det å utforske en utrolig spennende by, med masse varierte oppdrag, lagt til en kul Miami-setting på 80-tallet med klærne, stilen og musikken, som virkelig gledet meg. Jeg STORkoste meg med dette spillet. En lykkepille i spillform.

Lenke til kommentar

oblivion, helt fantastisk spill

 

gears of war, spilt det? når du og folka dine blir stengt inne i en bygning og det kommer en berserker, en random kis løper ut og blir bare helt spist opp. Jeg var så redd jeg ventet en god stund med å røre meg etter cinematicen var over. trodde jeg skulle drite på meg.

 

jeg gråt på slutten av cod4

 

tastaturet har gjennomgått en del pga cs og wc3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...