probin Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Husker en gang søskenbarnet mitt tok kvæletak på meg(ikke slemt da.. trudde han kunne sloss også var vi unge) så jeg svima. våknet opp og ble DRIIT flau, trudde jeg hadde sovnet! jeg hadde tydligvis fått kramper å slå ansikte mitt i bakken og hele pakka. men, uansett så følte jeg meg så hærlig. merkelig det der! Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Takk for gode svar! Kan tenke meg at det har noe med jernmangel eller noe å gjøre. Har, som sagt, vokst mye det siste året, så at det kan være derfor virker ikke usannsynlig etter hva dere har sagt. Tror jeg tar meg en tur til legen, for sikkerhets skyld. Har hatt noen litt rare situasjoner selv, en gang falt jeg rett på ræv midt på natten, så jeg vekket hele huset. En annen gang fløy jeg hodestups ut døren på soverommet midt, mens mamma lurte forskrekket på hva jeg holdt på med. Når jeg våkner opp igjen, føler jeg meg bare totalt forvirret, spesielt når det skjer på nattestid/om morgenen. Krampetrekningene som følger med øker bare forvirringen. Men, uansett. Takk for gode svar! Lenke til kommentar
Lillemeg87 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Har vært litt plaget med det samme. Blir svimmel når jeg reiser meg etter å ha sittet stille/ligget en stund. Men har aldri svimt helt av, bare blitt svimmel. Blodtrykket mitt er litt lavt, men har jernmangel i perioder så det er nok ikke usannsynlig at det er årsaken Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Har samme problemet noen ganger jeg også. Særlig vis jeg har sitti lenge foran pc`en. Så svartner det helt at jeg bare må stå stille..hehe. Har ikke sjekket blodtrøkket eller no. Kan det være lurt? Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Det er helt normalt, og de fleste har det. Blodet blir pupmet til de musklene du må ha får å reise deg, og det blir mindre blod til hjernen. Dette gjør at det "svartner" i 3-5 sek. Alle i min familie har det ihvertfall, tror ikke det er noe å bry seg om. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 har samme problemet. har vokst ganske mye de to siste årene, og blir ofte svimmel og må sette meg ned igjen eller støtte meg til noe når jg reiser meg opp. hadde sittet på kne på gulvet og fikset en stikkontakt, og når jeg reiste meg opp ble jeg helt svimmel og tenkte at jeg måtte gå bort å støtte meg til vinduet som var 1 meter unna. så våknet jeg på gulvet og hørte mamma ropte fra etasjen under: hva var det som smalt? Lenke til kommentar
Jorgen21 Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Jeg er 17år og vokser svært mye i høyden, i fjor var jeg 183cm og nå er jeg 190cm. Syntes det er skremmende å reise seg fort opp etter at jeg har ligget/sittet lenge rolig. kan gå 5 meter så blir det svart og jeg mister balansen, nesten som om man har drukket altfor mye alkohol. Det går over etter litt. Ser at det er mange tilfeller som dette her, og mange gode svar. Hjelper å se at det ikke bare er meg Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Du bør få sjekket blodtrykk, blodprosent eller om det er noe nevrologisk. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Dette skjedde ganske ofte med meg i 12-15-årsalderen. Senere har det skjedd av og til med noen måneders mellomrom. Jernmangel er nok ikke grunnen for meg. Jeg spiser leverpostei hver dag omtrent. Da jeg var på sesjon sa sesjonslegen at jeg hadde litt høyt blodtrykk, men det er mulig at det var fordi jeg hadde tatt kreatin og det kan kanskje påvirke blodtrykket(?). Jeg pleier å gripe tak i skap eller dører like i nærheten og fokusere all min kraft på å holde fast så jeg ikke skal ramle, så svartner alt på et sekund, alt blir stille, alle sanseinntrykk og alt minne forsvinner et lite øyeblikk, som om man er langt borte i en drøm og enda lengre. Hvis jeg kan, så setter eller legger jeg meg litt ned igjen, så avbrytes avsvimningen halvveis. Jeg glemmer absolutt alt om hvem jeg er hvor jeg er og hva jeg gjør i det øyeblikket. Så kommer alt tilbake like fort som det forsvant og jeg merker at jeg lener med inntil en vegg eller liknende og at bena og armene skjelver litt. Det hele er en merkelig opplevelse uten like. Bare én gang har dette skjedd mens familien har sett det. Jeg gikk bortover gangen i andre etasje mens lillebroren min var rett bak meg og mora mi på badet der døra sto åpen. Plutselig svartnet det og jeg gikk i gulvet. Jeg verken så, hørte eller følte noenting. Det føltes som to-tre sekunder til sammen. Jeg svimte brått av og våknet like fort igjen. Lillebroren min ble nok litt skremt. Mora mi sa at jeg tumlet rett inn i ei hylle med hodet først, falt i gulvet og lå der og vibrerte i 10-15 sekunder. Hun ble kjemperedd, for fetteren min har hatt og fortsatt har episoder der han svimer av og ingen spesialister klarer å finne ut hvorfor. Lenke til kommentar
bruker-262560 Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 kan det ha noe med lavt blodsukker å gjøre? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Det tror jeg er mulig. Det har skjedd i helger når jeg ikke har spist vanlig hverdagskost og sittet/ligget i flere timer uten å spise, selv om jeg har sovet i 10-12 timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå