Karlson Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hei, Har siden i sommer vært plaget med at jeg blir svimmel hvis jeg reiser meg etter å ha ligget/sittet stille lenge. Flere ganger har jeg falt i bakken. Det skjer som oftest når jeg ligger med hodet lavt, og lyset forandrer seg. Første gang jeg falt i bakken var i sommer, da jeg satt i en sacco-sekk på terassen, og reiste meg for å gå inn. Snudde meg vekk fra solen, og plutselig blir alt svart for meg. Så er det som om jeg forsvinner, og der ligger jeg på bakken, etter å ha falt over en svær blomstervase. Det hele virket helt fjernt når jeg lå der, skjønte såvidt hva som hadde skjedd. Det samme har skjedd 2 - 3 ganger etter det, mens jeg har reist meg opp fra sengen. Jeg har ikke hatt dette problemet tidligere, er det noen som vet hva det kan være? Jeg har vokst veldig mye det siste året, kan det ha noe med saken å gjøre? Eller er dette noe som skjer med alle? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Jeg mener det er helt ufarlig. bruker selv få bli svimmel og så svartner alt for meg. det skjer bare med meg hvis eg nylig har stått opp for så å legge meg på sofaen og se på TV. muligens pga hardt underlag under hodet som gjør at jeg ikke får nokk blod/oksygen i topplokket. sover du nokk? har du noe som presser mot hodet? Lenke til kommentar
abc12345 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Har du skjekket blodtrykket ditt? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Er ikke så altfor unormalt at en kan føle seg litt svimmel, eller kanskje mer eller mindre 'miste' synet noen sekunder. Her pleier det ikke skje noe stort mer enn at alt blir hvitt i noen sekunder før jeg kommer til meg selv igjen. (om jeg da f. eks har sittet lenge i en sacco-sekk) Om dette kan være et større problem for enkelte kan jo hende, og det kan kanskje være en sammenheng med blodtrykket... (?) Lenke til kommentar
abc12345 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Er ikke så altfor unormalt at en kan føle seg litt svimmel, eller kanskje mer eller mindre 'miste' synet noen sekunder. Om dette kan være et større problem for enkelte kan jo hende, og det kan kanskje være en sammenheng med blodtrykket... (?) Når man resier seg fra en sacco-sekk, soffa, stol osv. øker blodsirkulasjonen. Dette kan komme som et sjokk på kroppen noen ganger, spesielt de med høy blodtrykk. Er det så ille at du faller på gulvet bør du skjekket blodtrykket ditt Endret 10. november 2008 av kh92no Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Ok, får se hva det blir til da. Kan ikke huske om jeg har lagt på noe hardt eller noe lignende, men det er ikke umulig. Lenke til kommentar
Wixicy Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Dette kan også forekomme ved for lite jern inntak. Hvis det skjer ofte burde du kontakte lege. Lenke til kommentar
abc12345 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Dette kan også forekomme ved for lite jern inntak.Hvis det skjer ofte burde du kontakte lege. Dette er nokk mest sansynelig ja, glemte det Har selv slitt med lite jern inntak en stud og har selv fått små "episoder" Kontakt faslege så får du jernpiller på resept Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 glemte å si at man kan få sånn hvis man røyser seg for fort opp. Lenke til kommentar
abc12345 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 glemte å si at man kan få sånn hvis man røyser seg for fort opp. Ja, det er det som er problemstillingen her; når han resier seg fort opp bli han svimmel osv. Som han har skrivd. Så har vi svart veldig bra, hvis du leser hele tråden Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) han sier vell ikke at han røyser seg fort opp? bare at han røyser seg opp. så emnetittelen akkurat. prøv å ta det med ro når du røyser deg opp Endret 10. november 2008 av morgan_kane Lenke til kommentar
abc12345 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 han sier vell ikke at han røyser seg fort opp? bare at han røyser seg opp. så emnetittelen akkurat. prøv å ta det med ro når du røyser deg opp Akuratt Lenke til kommentar
staljin Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Hei, Har opplevd dette selv. Vokste mye på ett år (13 cm) da jeg var tenåring. Det er nok en bitteliten sirkulasjonsproblem. Hjerte sliter litt med å få blodet opp i hjerne fort nok i det du reiser deg. Resultat er blodmangel i hjerne og blackout. Det heter orthostatisk blodtrykks svikt. Ikke noe å bekymre seg for, det går over etter hvert. Det er bare det at hjerte trenger litt tid på seg. Økt fysisk aktivitet vil nok få farten på prossesen. Det er i hvertfall min teori. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Hei, Har opplevd dette selv. Vokste mye på ett år (13 cm) da jeg var tenåring. Det er nok en bitteliten sirkulasjonsproblem. Hjerte sliter litt med å få blodet opp i hjerne fort nok i det du reiser deg. Resultat er blodmangel i hjerne og blackout. Det heter orthostatisk blodtrykks svikt. Ikke noe å bekymre seg for, det går over etter hvert. Det er bare det at hjerte trenger litt tid på seg. Økt fysisk aktivitet vil nok få farten på prossesen. Det er i hvertfall min teori. Hilsen Staljin Yes, her er det en som har skjønt det. Sliter selv med akkurat det samme og har vært en tur hos legen. Problemet er at ofte vis man vokser mye så klarer ikke blodårene og vokse i samme tempo og klarer dermed ikke transportere blodet raskt nok helt opp i hjernen. Lenke til kommentar
probin Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Hadde samme problem før:) viste det var noe med jern å gjøre!, men nå fikk jeg ordentlig svar! hærlig! Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Vil bare nevne at jeg slet med omtrent det samme i en liten periode for et par år siden, og der løste det seg ved at jeg spiser mer regelmessig. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 "Sliter" med det samme selv, men har bare mistet bevisstheten i et par sekunder en gang. Mamma ble litt forskrekket dog, for jeg lå visst på gulvet med litt krampetrekninger... Moro Lenke til kommentar
probin Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 "Sliter" med det samme selv, men har bare mistet bevisstheten i et par sekunder en gang. Mamma ble litt forskrekket dog, for jeg lå visst på gulvet med litt krampetrekninger... Moro hehe! indeed. pappa ble litt forskrekka når jeg tok kvelden også. falt over en barnevagn og hele pakka! alltid deilig å våkne igjen da:P føler seg så våken... iallefall jeg Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 GJorde jeg og, følte meg heeelt ypperlig. Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Oksygen-rush til hodet er alltid en oppkvikker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå