Joffii Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Jeg er en student som tok en "tvilling" operasjon tidligere i år. Har siden ei uke etter jeg fjerna stinga gått med et åpent sår for å kvitte meg med noe væske. Problemet mitt er at dette trenger stell HVER dag. I starten fikk jeg hjemmehjelp, som jo selvfølgelig var gratis. Men til slutt mente de jeg kunne komme hos legen å gjøre dette, siden jeg klarte komme til legen av andre grunner. Men dette koster meg 75 kr gangen. Altså 75kr hver dag. Da dette ligger helt bak på ryggen ved rumesprekken er dette svært vanskelig å skifte og rense selv, men jeg klarer det, hvor profesjonelt og bra det er kan jeg ikke gjøre noe med. Likevel bruker jeg på en 5 dagers periode over 100 kr i bandasjer, da dette har pågått i mange uker blir det fort en del penger. Så det jeg lurer på er om det er mulig å få dekket dette på noen som helst måte? Jeg kan jo ikke la vær å skifte bandasje hver dag heller, og som fattig student har jeg allerede lite penger. Har forresten frikort, men hos legen og studentorg i agder er det egenandeler som dekkes, materialkostnader dekkes ikke. Hjelp! Fattig operert student Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Det avhenger litt av hvilken studentsamskipnad du tilhører, men de aller fleste har et helsefond som dekker en viss prosent av kostnadene etter en egenandel. Ring studentsamskipnaden din og hør med dem. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 I kommunehelsetjenesteloven § 2-1. (Rett til helsehjelp) står det: Enhver har rett til nødvendig helsehjelp i den kommune der han eller hun bor eller midlertidig oppholder seg. Helsetjenesten skal gi den som søker eller trenger helsehjelp de opplysninger vedkommende trenger for å ivareta sin rett, og se til at det ikke påføres unødig utgift, tap, tidsspille eller uleilighet. Forvaltningslovens regler gjelder ikke for vedtak etter paragrafen her. For vedtak om hjemmesykepleie og vedtak om tildeling eller bortfall av plass i sykehjem eller boform for heldøgns omsorg og pleie gjelder likevel forvaltningslovens regler. Etter mitt skjønn skulle hjemmesykepleien fortsatt ha stellt ditt sår så lenge du har behov for daglig sårstell, ref "unødig utgift" og "nødvendig helsehjelp". Siden hjemmesykepleie går inn under forvaltningsloven skal du rettmessig ha mottatt skriftlig varsel om at tjenesten opphører (som er et enkeltvedtak med klagerett), du har 4 ukers klagefrist på dette, klagen behandles i tre ledd i rekkefølge: 1.vedtaksinstansen, 2.kommunalt klageorgan og 3.Helstilsynet hos fylkesmannen. I klagebehandlingstiden som ofte strekker seg til 3-4 måndeder, har du fortsatt krav på å motta bistanden inntil den er ferdig. Mitt råd er således: Send en Klage, du vil garantert vinne frem. Vil du ha mer info kan du PM'a meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå