Gjest medlem-98070 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Jeg skal ha en gammel Caravelle 89 modell (T3) til EU kontroll snart og jeg må vurdere om det blir verdt å reparere 1. Bilen lekker litt olje...det er alltid oljeflekker under bilen og det er fukt ved dysene. Er dette dyrt å fikse, og MÅ dette fikses? Kommer den ikke gjennom kontroll om den lekker olje? Jeg har visst hørt flere meninger om dette 2. Må skifte et kulelager på hjul foran... hvor alvorlig/dyrt er dette? 3. Som i det andre emnet jeg startet her så har bilen mistet nesten all kraften...fått vite at det kan være toppakning/slanger fra turbo eller lignende... de som har lest emnet, kan dette være en stor bekymring før kontrollen? Ellers tar jeg gjerne imot tips til ting jeg bør sjekke på bilen før EU-kontrollen Takk! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Oljelekasjer som synes godkjennes ikke, iallefall om det er mer enn svetting av olje. Hjullager bør/må byttes, og det er ca 1500-2000kr på verksted inkl deler. I værste fall kan hjulet låse seg. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) når det gjelder hjullager på Eu: ulyd: 2'er feil stor slakk: 2'er feil lekkasje: 2'er feil liten slakk: 1'er feil Endret 13. november 2008 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå