Gå til innhold

Hjelp til å bli sterkere

cattoo

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en 15 år gammal gutt. Jeg er liten, ca 165cm, 45 kg ca.

Saken er den at jeg har lyst å bli sterkere. Blir ofte køddet med pga jeg er liten, er ikke moro, så viss jeg får litt muskler kanskje jeg klarer å holde de unna meg.

Har lite peiling på styrketrening. Det eneste jeg har til rådighet er en situpsbenk og to manualer med 15kg til sammen.

Vil gjerne ha noen tips til hva jeg kan gjøre for å bli sterkere. Egentlig i hele kroppen, men kanskje ikke så mye i bena.

Er som sagt veldig svak fra før. Har ikke planer om å bli en muskelbunt, men bare få litt muskler på kroppen.

Noen gode tips til øvelser eventuelt treningsprogram?

Er nok mange som har spurt om dette før men velger å laga egen tråd..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit nok det. Men intensjone min var aldri "å banke dritten ut av noen." Poenget var at viss jeg hadde litt muskler, så kanskje de holdt seg unna meg. Og jeg er faktisk svært flink på skolen.

I tillegg spiller jeg fotball. Har null sjans å vinne noe som helst av dueller. Å ha muskler i kroppen kan umulig være dumt.

Og takk for Henrik.. for konstruktive råd. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456
Joda, jeg skjønner. Er jo egentlig bra for hjernen og trene også :). Kanskje du blir enda flinkere på skolen da også. Kjør på.

Har du ikke noe treningsstudio i nærheten? Mange har slik at det er gratis å prøve ut. Prøv ut og mas på mamma og pappa?

Er det ikke 16årsgrense på styrkerom? Er iallfall det der jeg trener. Lenge til du blir 16?

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Siden du er en gutt under utvikling er det viktig å spise nok sunt. Muskelmassen øker gjerne naturlig og det kan du utnytte ved å heller spise for mye (ordentlig mat!) enn for lite. Hvis du leser litt rundt om dette, ser du at maten er viktigere enn selve treningen.

Har et enkelt tips til selve treninga:

Ikke dropp beina! Det er en stor muskelgruppe, mye av styrken ligger der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...