Gå til innhold

Hvilket batterigrep skal jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HK supplies som selger phottix er veldig seriøse,så ingen problemer med å kjøpe fra dem.

Kjøpte akkurat dette på ebay:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...bayphotohosting

http://cgi.ebay.com/LCD-Battery-Grip-for-N...bayphotohosting

Totalt 450 kr. med frakt.

Hva kjøpte du? To batterigrep? Hvor lang tid tar det fra bestillt til det kommer "på dør"?

Lenke til kommentar
HK supplies som selger phottix er veldig seriøse,så ingen problemer med å kjøpe fra dem.

Kjøpte akkurat dette på ebay:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...bayphotohosting

http://cgi.ebay.com/LCD-Battery-Grip-for-N...bayphotohosting

Totalt 450 kr. med frakt.

Hva kjøpte du? To batterigrep? Hvor lang tid tar det fra bestillt til det kommer "på dør"?

Er ikke sikker på hvor lang tid det tar... men regner med at det ikke tar så alt for lang tid. Den som venter på noe godt osv....;) Kjøpte bare det ene grepet med display og mulighet div. blir spennende å se hva jeg har kjøpt egentlig he he..

Martin

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet er ikke den vertikale utløserknappen direkte koblet til kameraet, men den bruker heller trådløs styring (IR?), noe som mest sansynlig gjør det å skyte med kameraet vertikalt til en smertefull opplevelse.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
To put it simply; No. As far as I know there are no official ones available for the D40/D40X(Ive got a D40X). there are quite a few third party ones about, but the way the D40/D40X was designed, there is no connection for the battery grip to communicate with the camera. This means that you will get the benefit of the grip (improved ergonimics) and increased battery life, but the vertical shutter release is next to useless. It basically treats the grip as a remote control, so you have to go int othe menu and set it as such each time you want to switch from vertical to horizontal.

http://www.talkphotography.co.uk/forums/sh...ad.php?p=445176

Lenke til kommentar

Er nok bare å glemme utlsøerknappen ja. Den vil helle ikke gi autofokus ved halvt nedtrykk. Det som står igjen da er bedre ergonomi og det er slett ikke uvesentlig på D40`en. Lengre batterilevetid trenger en strengt tatt ikke på D40.

Endret av Lynx1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjøpe ett phottix premium grep til min d700. 350 spenn kontra ca. 2000 for orginalt nikon-grep . Jeg er veldig fornøyd med mitt grep. Kommer neppe til å kjøpe meg noe nikongrep. Utløser, orienteringsjoysticken og AF funker på grepet. Uten fraktkosnader var det også, tok heller ikke mer enn 6 dager fra hong kong til norge!

Dette ble kanskje litt OT, men kanskje noen som leser tråden har nytte av å lese det..

Lenke til kommentar
Jeg kjøpe ett phottix premium grep til min d700. 350 spenn kontra ca. 2000 for orginalt nikon-grep . Jeg er veldig fornøyd med mitt grep. Kommer neppe til å kjøpe meg noe nikongrep. Utløser, orienteringsjoysticken og AF funker på grepet. Uten fraktkosnader var det også, tok heller ikke mer enn 6 dager fra hong kong til norge!

Dette ble kanskje litt OT, men kanskje noen som leser tråden har nytte av å lese det..

Om det var ett batterigrep jeg skulle anbefale å kjøpe originalt, er det Nikons MB-D10. Det gir en kvalitetsfølelse ulik alle andre. Gir forresten Phottix' grep økt fps?

Hvis jeg skulle kjøpt uoriginalt, ville jeg nok valgt phottix' sitt, men ikke om det stemmer at utløseren ikke er kompitabel med kameraet..

Lenke til kommentar

Om det var ett batterigrep jeg skulle anbefale å kjøpe originalt, er det Nikons MB-D10. Det gir en kvalitetsfølelse ulik alle andre. Gir forresten Phottix' grep økt fps?

Hvis jeg skulle kjøpt uoriginalt, ville jeg nok valgt phottix' sitt, men ikke om det stemmer at utløseren ikke er kompitabel med kameraet..

Det det er snakk om her er batterigrep til D40/60 de får du ikke tak på orginalt.

Lenke til kommentar

Har en D80, og lurer veldi på dette her med batterigrep, fungerer alt på phottoix's? Passer den på min D80? Har du noen link hvor vi kan bestille en slik en? Er'n like god som nikon sin?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...