Gå til innhold

Expert - mangel på respekt, kundeservice og oppfølgning


zyph

Anbefalte innlegg

Dette innlegget er utelukket basert på min erfaring med Expert Raglamyr i Haugesund. I all hovedsak dreier det seg om en enkeltsak (kjøp og reklamasjon på en Xbox 360 Arcade), men lignende tilfeller har også oppstått før. Nok er nok – nå har jeg satt min fot innenfor den døren for siste gang.

 

Alt begynte sist fredag, for tre dager siden. Expert adverterte så freidig med en Xbox 360 Arcade til 999 norske kroner - et uslåelig tilbud jeg ikke klarte å motstå. Dermed spaserte jeg inn gjennom døren på Expert Raglamyr, plukket opp en 360, samt spillet Fallout 3, og kjørte rett hjem for å kose meg med cola og uforglemmelig rollespillaction.

 

Gleden viste seg å være kortvarig. Xbox-en slukte spillet, og nektet plent å åpne disk-skuffa. Jeg søkte opp all mulig feilsøkingsinformasjon, og prøvde alt som sto i min makt for å få åpnet skuffa, alt til ingen nytte. Jeg måtte rett og slett pakke sammen boksen, for å returnere den tilbake til butikken og høre hvilke rutiner de hadde på dead on arrival-produkter.

 

Førstkommende mandag, altså i dag, spaserer jeg igjen inn på Expert Raglamyr, med boksen under armen. Der blir jeg møtt av en hyggelig ung mann, som jeg kort forklarer problemet til. Han sier at dette er en sak mellom meg og Microsoft, ber meg ringe Microsoft Norge sin kundesupport, og si hva som er galt. Så var det opp til de å avgjøre den videre skjebnen for min nyinnkjøpte konsoll.

 

Litt motvillig gjør jeg dette, og får kjapt og kontant kontrabeskjed om at dette ikke var Microsoft sitt problem, men at butikken selv skulle ordne opp. Foreløpig er jeg helt på Microsoft sin side – all fornuft tilsier jo at dette skal Expert selv ordne opp i! Microsoft åpner en support-sak på dette, der de forklarer at produktet åpenbart aldri har fungert, og at Expert bare skal gi meg en ny konsoll.

 

Igjen går jeg tilbake til Expert, forklarer de hva Microsoft sa til meg, men får akkurat det samme til svar – nå fra en annen ekspeditør: den defekte konsollen er Microsoft sitt problem. Jeg ber den unge mannen om å hvertfall sjekke support-saken Microsoft har opprettet, men det var han absolutt ikke interessert i.

 

Så da ringer jeg Microsoft for andre gang, og får samme beskjed tilbake: vi kan fint prøve å reparere konsollen for deg, men all reklamasjon og bytting av konsollen må du ta med butikken. Dette får jeg bekreftet fra øverste hold, og sjekker det selv opp på lovdata.no og forbruker.no - et defekt produkt er butikken sitt ansvar, selvfølgelig skal ikke jeg måtte løfte en finger!

 

Frustrert, men rolig til sinns, trør jeg inn dørene til Expert for tredje gang – den dagen. Der blir jeg møtt av en ekstremt provoserende selger, som regelrett skjeller meg ut foran betjening og andre uskyldige kunder, og nekter plent å høre på hva jeg har å si. Han står fast på sitt, og det de andre to Expert-ansatte har sagt til meg før. Da jeg ber om dokumentasjon på at det de har sagt faktisk er tilfellet, blir han så sint og usaklig, at jeg rett og slett må forlate butikken. Den opplevelsen var helt på grensen til personangrep.

 

Som en siste løsning stopper jeg innom en nærliggende Expert-butikk på Oasen Storsenter, og etter litt venting (man må alltid belage seg på litt venting på Expert!) får jeg kontakt med en fyr som faktisk hører på hva jeg har å si. Jeg forklarer alt fra begynnelsen, og etter å ha åpnet support-saken Microsoft opprettet flere timer i forveien (noe ingen av de tre på Expert Raglamyr gjorde), står jeg plutselig der med en splitter ny Xbox i hånden. Selvfølgelig skulle jeg ha en ny konsoll når den gamle ikke fungerte, og problemet var bekreftet av Microsoft!

 

Nok er nok! Det er uvesentlig om betjeningen på andre Expert-butikker er mer imøtekommende og kundevennlige – jeg har aldri i mitt liv blitt utsatt for så mye trøbbel, for en så liten fillesak. Måtte Expert Raglamyr gå konkurs, og alle de ansatte miste jobben.

 

Takk for meg, nå skal jeg spille Fallout 3!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, er ikke overrasket. Eg har ved et par annledninger vært i butikken av diverse grunner. Eg har aldri vært borti en mer påståelig og lite lyttevennlig personale.

 

Heldigvis har eg ikke lagt igjen så mye penger der...

 

Og som et lite tips til lørdagsunderholdning: snik dere bort til datahyllene i kroken forbi kassen. Bruk lang tid og se godt på produktene som står i hyllene, men spiss. Da får man med seg hva selgerene klarer å lire av seg av salgsflesk, bortforklaringer og til dels løgner til kunder.

 

"Forsikring? Hva det er godt for? I Norge har vi såpass dårlige garantiordninger og derfor er det veldig lurt å kjøpe forsikring i tillegg..." :wallbash:

Endret av nomore
Lenke til kommentar
Dette kan jo være nyheter for lokalavisen

Om eg ikke husker feil så hadde de for en tid siden en artikkel om hvor dårlig sikret et trådløst nettverk til nabobutikken var. Men det kan være eg husker feil og at dette faktisk var Expert det også.

 

Dessuten var det faktisk en annen tilsvarende sak om akkurat den butikken nå nylig. Hadde vært utrolig bra om de kom på trykk enda en gang.

 

Så dette ville de nok skrevet om :)

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Jeg jobber selv i lokalavisen, så dermed hadde det blitt litt feil å gått ut med det via den kanalen. Nå ordnet det jo seg for meg, uten at jeg trengte å true med verken Forbrukerombudet eller presseomtale, men i ekstreme tilfeller har det jo vist seg at dette er eneste veien å gå for å få butikker til å gi etter for helt rimelige, lovfestede krav.

 

Har forøvrig ennå ikke fått noe svar fra Expert Kundeservice (og for å være helt ærlig forventer jeg ikke å få noe heller ...)

Endret av zyph
Lenke til kommentar
Om eg ikke husker feil så hadde de for en tid siden en artikkel om hvor dårlig sikret et trådløst nettverk til nabobutikken var. Men det kan være eg husker feil og at dette faktisk var Expert det også.

 

Den butikken du tenker på er euronics. når de var der oppe.

 

 

Expert på raglamyr Haugesund. har alltid vært veldig dårlig på kundeservice. så dette kom ikke som et sjokk på meg.

Endret av EX-adrin
Lenke til kommentar

Fikk nettopp svar fra kundeservice sentralt:

 

Tusen takk for at du bruker tid til å sende oss en tilbakemelding på slike hendelser. Vi kommer til å ta denne saken videre slik at rutiner på produkter med feil etc blir fulgt opp i alle butikken på lik linje.

 

Begge disse butikkene eies av samme eier så her går det nok på svikt i infomasjon etc.

 

Nok en gang, vi tar saken videre og takker nok en gang for tilbakemeldingen. Regner med at sjefen for disse butikkene gir deg en tilbakemelding også.

 

Ha en god dag og helg.

 

Flott at de tar tak i saken! Kanskje det fører til at Expert Raglamyr behandler kundene sine litt bedre framover?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...