Stonescream Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Tenkte å få tilbakemelding på db jeg har satt opp så langt. Er den noe å satse på videre eller er den helt på gjordet #funksjon for å hente dato og tid SELECT NOW(); CREATE TABLE News( NewsID INT NOT NULL auto_increment, //artikkelid AtaDate TIMESTAMP(10), //Dato den er lagt inn EtaDate DATETIME NOT NULL, //Når aktivitet starter Author VARCHAR (128) NOT NULL, //navn på forfatter Headding VARCHAR (128) NOT NULL,//overskrift Ingress VARCHAR (255) NOT NULL, // sammendrag MainText TEXT NOT NULL, //hovedteksten NumbHits INT NOT NULL, //antall treff Thumb MEDIUMBLOB, //liten thumnail til forsiden PRIMARY KEY (NewsID) ); CREATE TABLE NewsData( //tabell for mulighet til flere bilder pr ImageID INT NOT NULL, //id til bildet greit for sortering MainImage MEDIUMBLOB, //selve bildet PRIMARY KEY (ImageID) ); ALTER TABLE NewsData ADD CONSTRAINT FK_NewsData_News FOREIGN KEY(NewsID) REFERENCES News(NewsID) ; Det jeg vil ha er mulighet for at ingress, overskrift og thumnailbilde vises på nyhetssiden sortert etter dato osv. Når trykker på overskrfit får en frem resten av teksten på ny side inkl bildene som hører til. Trenger ikke legge inn bilde så ikke NOT NULL på hverken MainImage eller Thumb. tenkte at thum bildet blir på en ca 50*50 pixler og det store på en ca 180px i bredde. Blir det riktig med fremmednøkler som jeg har satt opp under? en artikkel kan ha flere store bilder, men kun 1 lite til forsiden. Fikser å endre bildestørrelsen automatisk med php, men alle tips mottas med meget stor takk. Ingen klare fasiter med db, men om jeg her helt på bærtur så si gjerne i fra. Lenke til kommentar
Booth Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Det er jo egentlig ikke noe vits å sette annet en NewsID til NOT NULL , typisk hvis en planlegger litt lenger en til i morgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå