NorkaBorka Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Jeg er NOOB og har Adobe Photoshop CS3. Jeg ønsker å "smelte" sammen to bilder slik at det ene bildet liksom synes sånn svakt i det andre. Noen som har peilng? Jeg har ikke så derfor spør jeg Lenke til kommentar
Padesia Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Har ikke CS, men tror du skal legge bildene oppå hverandre som hvert sitt layer, og så trøkke på opacity og justere den til en passende mengde Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 stemmer! Fant det ut litt etter at jeg hadde starte tråden Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Herregud, vær så snill, om du skal lage en kollasje IKKE senk opacity. Bildet blir jævlig dårlig, og man ser nesten ikke hva det er bilde av fordi de smeltes sammen i hverandre og blir ei stygg smørje. Det beste er å maske ut delene hva hvert bilde, eller enklere, legge de to lagene oppå hverandre og viske ut. Lenke til kommentar
emero Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 nå sa jo ikke trådstarter noe om kollasje da Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 En kollasje er en sammensetning av flere bilder. Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) BRÆHÆHÆHÆ Endret 18. november 2008 av teletubbiekid Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 teletubbiekid, du er min gud. Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Vakkert, ikke sant? Lenke til kommentar
sofus71 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg gidder ikke å lage en ny tråd da jeg har spm som omhandler nesten det samme. Jeg har kjørt i grøfta. Kommer meg ikke videre uten kranbil. Håper dere kan være min kranbil? Jeg har lyst å ta elementer fra et bilde får å mikse det inn i et annet. (Feks. To eksponeringer av samme motiv. hvor jeg vil bruke forgrunn på fra det ene bilde og bakgrunn fra det andre) Men jeg får ikke til å opprette bildene som hvert sitt lag. Hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Det er fleire måtar: 1) File --> Scripts --> Open as stack (eller noko i den retning). Det opner dei valgte filene som lag. 2) File --> Place. Plasserer den valgte fila som eit Smart object i det aktive dokumentet. 3) Bruk flytteverktøyet (Move tool, hurtigtast V) og dra laget frå det eine biletet til det andre. 4) Kopier og lim inn. (Ctrl + A fulgt av Ctrl + C. Gå over til det andre biletet, og trykk Ctrl + V). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå