[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) Å blande ut en alkoholholdig drikk med en ikke-alkoholholdig drikk gjør den ikke noe svakere i alkoholprosent. 0,5 l øl med 3,5% alkohol har akkurat like mye alkohol hvis du har oppi 0,5 l vann. Joda, det blir den. 0,5l av den nye "drinken" du har blanda har kun halvparten så mange prosent som 0,5l av den opprinelige væska. Hvis ikke kunne man jo bare ha laget 1l 40% sprit også balnda den ut med så mye vann du bare vil også tappet på flasker og solgt som 40%. Endret 15. november 2008 av [StK]Bountyhunter(BF:V) Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) Så hvor blir det av alkoholen som var i ølet fra før? Fordamper den av at du har i vann? Det gjør den vel svakere i alkoholprosent? Poenget blir vel at mengden alkohol er den samme. Exactly. Du blir like full av det. Endret 15. november 2008 av Odd Ball Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Si at man har en liter 100% sprit (vet at det ikke finnes i virkeligheten, men for enkelhetens skyld) og en liter blandevann. Hvis du blander dem sammen har du fremdeles en liter sprit, samtidig som du har to liter 50 % "blandings". nettopp, det jeg mente, burde jo bli 2 liter med 50 %, ergo halvert halvparten Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Så hvor blir det av alkoholen som var i ølet fra før? Fordamper den av at du har i vann? Det gjør den vel svakere i alkoholprosent? Poenget blir vel at mengden alkohol er den samme. Exactly. Du blir like full av det. Ja, det er helt sant, like mye alkohol, men antall prosent vil synke i den nye drinken, altså du må drikke mer av den. "Å blande ut en alkoholholdig drikk med en ikke-alkoholholdig drikk gjør den ikke noe svakere i alkoholprosent." Denne setningen er altså ikke riktig. men "0,5 l øl med 3,5% alkohol har akkurat like mye alkohol hvis du har oppi 0,5 l vann." denne er korrekt. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Feil ordlagt av meg på den første setningen. My bad Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Interessant diskusjon dere fikk i gang ut av ingenting, gutter. Denne fant jeg her på forumet en gang, tror jeg: Mickey Finn's Sour Apple med Sprite. Bland ca. 50/50. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Åh gud. Mickey Finn... fins det noko verre? Lenke til kommentar
haarod Skrevet 20. november 2008 Forfatter Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Nei, tror ikke det Milanjo Kan legge til drinken jeg drakk sist gang: 1 del San Franscisco mix 3 deler Vodka 6 deler Appelsinjuice Oppskriften står også på "san franscisco"-flasken Endret 20. november 2008 av haarod Lenke til kommentar
Coa Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Nei, tror ikke det Milanjo Kan legge til drinken jeg drakk sist gang: 1 del San Franscisco mix 3 deler Vodka 6 deler Appelsinjuice Oppskriften står også på "san franscisco"-flasken Jeg trodde dette var en tråd der man skulle anbefale drinker med et alkohol innhold på mindre en 20%!? Lenke til kommentar
dePt Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Vanskelig å lese førstepost ja. Hva med Frost Krekling og fanta? Evt. Martini, eplejuice og sprite? Saint Brendans, kaffi og fløte med krem og kanel på toppen? Sist men ikke minst Kahlua med fløte (white russian uten vodka) Endret 20. november 2008 av dePt Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Hva med Frost Krekling og fanta? Frost kan da ikke blandes ut på den måten. Har sett et par drinkoppskrifter den sannsynligvis gjør seg bra i, men den er virkelig ikke bra sammen med Fanta. Seriøst. Endret 20. november 2008 av basskuk Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Åh gud. Mickey Finn... fins det noko verre? hva er galt med det? Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Bare jeg som drikker 20% sprit reit? Det er jo ikke spesielt sterkt, så jeg orker ikke blande. For dere som liker det, blandevann nr#1 for meg er og har alltid vært Sweppes Russian. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Nei, tror ikke det Milanjo Kan legge til drinken jeg drakk sist gang: 1 del San Franscisco mix 3 deler Vodka 6 deler Appelsinjuice Oppskriften står også på "san franscisco"-flasken Jeg trodde dette var en tråd der man skulle anbefale drinker med et alkohol innhold på mindre en 20%!? Du kan bruke Kalinka, som du får kjøpt selv om du er under 20, men det funker selvfølgelig med ordentlig vodka også. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Frost kan da ikke blandes ut på den måten. Har sett et par drinkoppskrifter den sannsynligvis gjør seg bra i, men den er virkelig ikke bra sammen med Fanta. Seriøst. Hehe godt mulig det, har ikke smakt det selv, fikk de anbefalt av en kompis Hvilke bedre sammensetninger har du på lager da? Har ei 70cl flaske som skal knertes i morgen. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 De drinkoppsrifttene jeg har finni er stort sett med vodka i tillegg, så jeg veit ikke hvor aktuelt det er. Men jeg syns absolutt at man kan drikke Frost reint, gjerne med et par isbiter. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Nei fysj! har ei halvflaske bacardi razz stående, kan den brukes? Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Crowberry C Pink Mishe Der er oppskriftene. Du får bedømme det sjøl Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Frost kan da ikke blandes ut på den måten. Har sett et par drinkoppskrifter den sannsynligvis gjør seg bra i, men den er virkelig ikke bra sammen med Fanta. Seriøst. Hehe godt mulig det, har ikke smakt det selv, fikk de anbefalt av en kompis Hvilke bedre sammensetninger har du på lager da? Har ei 70cl flaske som skal knertes i morgen. lenge siden jeg har drukket frost, sikkert ett par år siden men mener vi brukte Shweppes Russian til å blande den litt med Nei fysj! har ei halvflaske bacardi razz stående, kan den brukes? Kun isbiter eller blande med sprite Lenke til kommentar
dePt Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Tenkte på sammen med frosten jeg da. Ellers blir den drukket bar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå